TJ Skrevet Januar 7, 2007 Skrevet Januar 7, 2007 Finnes jo KN innsatsfilter også, er disse noe bedre enn originalt innsatsfilter, eller er det bare tull å koste på seg et slik et?
2mMy Skrevet Januar 7, 2007 Skrevet Januar 7, 2007 har bare billig filter jeg da! men den lager god lyd ved gass pådrag men var vel borti en mondeo motor som hadde ryki for et par uker siden pga filter!
? Skrevet Januar 7, 2007 Skrevet Januar 7, 2007 dere kan vel spørre dere om hvorfor ikke alle biler kommer orginalt med kn-filter... det er ifølge flere personer bra fordi: 1.opptil 5% effektøkning 2.bedre drivstoff økonomi 3.skal vare 1 000 000km (?) 4. gir fet lyd (det gjør det helt sikkert, men ikke uten bekostning av noe annet) hvorfor er ikke dette standard på biler da?
2mMy Skrevet Januar 7, 2007 Skrevet Januar 7, 2007 en grunn til at det ikke kommer standard er jo fordi det bråker mer enn orginal filter! støy er jo en ulempe i ny bil vettu!
P.O.M. Skrevet Januar 7, 2007 Skrevet Januar 7, 2007 Finnes jo KN innsatsfilter også, er disse noe bedre enn originalt innsatsfilter, eller er det bare tull å koste på seg et slik et? Jeg har kjøpt KN innsatsfilter til min E34 520I. Jeg har ikke fått testet forbruket enda men det er garantert mere "drag" i motoren (jeg har også effektanlegg). Fordelen med disse innsatsfiltrene er vel at det bråker mindre og suger kald luft utenfra og ikke den varme luften fra moror rommet slik de "kone" filtrene gjør. Innsatsfiltrene har vel også en større overflate enn de "kone" filtrene har.
Dr_S Skrevet Januar 8, 2007 Skrevet Januar 8, 2007 Evig debatt dette her....Men jeg hadde Greencotton filter i isbilen min og jammen sto det ikke et stoort Greencotton filter i 328'n da jeg kjøpte den. Aldri hørt om noen som ikke anbefaler slike filtere, både innenfor BMWCCN eller andre steder. MEN - det er viktig å rense disse nøye! Skal helst renses hver 6. måned. Når filteret er helt tørt (hårføner bruker jeg) sprayer du et TYNT lag med filterolje utenpå. Dette er for å fange opp de minste artiklene. Et varmeteppe/skjold er heller ikke dumt i sommerhalvåret Fordelen er vel også at Green koster litt mindre enn K&N
Toro Skrevet Januar 8, 2007 Skrevet Januar 8, 2007 Finnes jo KN innsatsfilter også, er disse noe bedre enn originalt innsatsfilter, eller er det bare tull å koste på seg et slik et? Jeg har kjøpt KN innsatsfilter til min E34 520I. Jeg har ikke fått testet forbruket enda men det er garantert mere "drag" i motoren (jeg har også effektanlegg). Fordelen med disse innsatsfiltrene er vel at det bråker mindre og suger kald luft utenfra og ikke den varme luften fra moror rommet slik de "kone" filtrene gjør. Innsatsfiltrene har vel også en større overflate enn de "kone" filtrene har. Har lite trua når folk sier de får mere drag i bilen bare pga filter. Tror heller det er lyden som gjør at det virker som om det går mye bedre
Ole-Magne Skrevet Januar 8, 2007 Skrevet Januar 8, 2007 har KN filter sats, mangler bare varme skjoldet nå... har dradd over en strømpebukse som er lett oljet inn, denne tar de store partikklene. å de minste kommer inn i filtret. Blir strømpebuksa skitten er det bare å gå å handle deg en ny;) de med blånde fungerer best hehe etter montering av grenrør så ble lyden noe helt spesielt, har ikke hørt en E39 med sånn lyd før. har effektanlegg på denne også... Med alt dette montert så har jeg mere effekt på toppen, bensin forbruket er det samme som før. Fra 0,73 på ekstrem fin landeveiskjøring. til ca literen på by kjøring.
Ole-Magne Skrevet Januar 8, 2007 Skrevet Januar 8, 2007 Tror heller det er lyden som gjør at det virker som om det går mye bedre hehe, lyden er jo halve opplevelsen da Akkurat samme som å se en film uten lyd... Er ikke så gøy d
dvil Skrevet Januar 8, 2007 Skrevet Januar 8, 2007 Lesestoff... http://www.bobistheoilguy.com/airfilter/airtest1.htm espen
Toro Skrevet Januar 8, 2007 Skrevet Januar 8, 2007 Tror heller det er lyden som gjør at det virker som om det går mye bedre hehe, lyden er jo halve opplevelsen da Akkurat samme som å se en film uten lyd... Er ikke så gøy d Helt enig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå