Jump to content

Fordeler/ulemper med Kn filter E39

Recommended Posts

Posted

Hei

Lurer på hvilkne fordeler og ulemper det kan medføre å montere KN filter.

Da tenker jeg Motormessig.

Hva koster slike sett?

• Replies 40
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Grunnen til at jeg monterte "effektluftfilter" på min var lyden, og den ble feitere!Det sies at et slikt filter suger mer varmluft en et konvensjonelt ett, så du får nok ikke mer effekt. Kan sikkert få noen få hk ved å bruke et varmeskjold eller kaldluftinntak, men ellers er det vel kun lyden som er den helt store forskjellen. En annen fordel er jo selvsagt levetiden på filteret da, de varer jo veldig lenge såfremt du vasker å oljer det på skikkelig måte.

Posted

Filteroppgraderinger bruker folk som har trimma motorer/turbomotorer etc. å montere for bedre gjennomstrømning.

Det er vel egentlig det disse er til, men de gir jo fra seg litt lyd også da, selv om det ikke er helt det samme som ett effektanlegg akkurat.. :wink:

Posted
Filteroppgraderinger bruker folk som har trimma motorer/turbomotorer etc. å montere for bedre gjennomstrømning.

Det er vel egentlig det disse er til, men de gir jo fra seg litt lyd også da, selv om det ikke er helt det samme som ett effektanlegg akkurat.. :wink:

Men med begge deler, altså effektanlegg og et h.... stort filter, da kan du vekke naboen :D

Posted

Fordeler:

*Bedre drivstoff forbruk (umerkbart spør du meg)

*Litt grovere lyd

*Høyere effekt (noe du heller sannsynligvis ikke merker)

Ulemper:

*Slipper inn større partikler inn i motorblokken -> større slitasje på sylinder etc.

*koster penger :wink:

Har KN filter på min, og merker ikke forskjell m/uten... Kanskje du får bedre erfaring med det enn meg, i.o.m at du har 2 sylindre mer... :whatever:

Posted

Du får MINDRE effekt og som nevnt slipper det inn større partikler som kan skade motoren. Eneste måte å få mer effekt ved å bytte luftfilter (så sant du ikke har turbo/kompressor) er montere et kaldluftsinntak, helst ressonert.

Skal du ha mer effekt og fetere lyd, bytt motor.

Posted

Hvorfor er det så vikitg at det skal høres ut som om det er en hissig motor, når det ikke er det? Får i ulveklær er ikke min greie... I hvertfall ikke når det gjelder E39

Posted
Hvorfor er det så vikitg at det skal høres ut som om det er en hissig motor, når det ikke er det? Får i ulveklær er ikke min greie... I hvertfall ikke når det gjelder E39

Det er jo mye billigere enn "the real thing"... et slikt luftfilter er absolut ikke min greie heller... :roll:

Posted
Sikker på at de slipper inn større partikler? Leste at de har montert kn filter på Apache-helikotere i Irak pga støvproblemene der nede. Men elsker den lyden uansett.

Det er godt mulig at produsenten er den samme, men jeg tror ikke at du skal sammenligne et filter til et Apache helikopter med et simpelt 3-parts filter til en boy-racer... unnskyld bil... no offence... :roll: