Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg satt å lurte på en ting. I vinter tenkte jeg å kjøpe 2x nye forskjermer. En til hver side så klart. Grunnen er at den ene har en liten bulk, å den andre klarte jeg å ødelegge totalt da jeg kjørte med 19" å hadde brå sving mens jeg kjørte en liten humpel. Der har kommer litt rust der osv. Da er det nok billigere å bare kjøpe nye. Fant ut at de kostet cirka 1300,- danske kroner fra koed, da for de originale. Her kommer spørsmålet. Om jeg kjøper dem, å får de lakkert, vil man kunne se dette lett på bilen ? Om det blir gjort ordentlig på lakkerverksted. Kan legge til at bilen min er "lyseblå", altså en lys farge, om det spiller noen rolle.

Skrevet

Så det er umulig å få det helt likt? Selv om man kjører en eller annen form for bilpleie, med polering å hele pakke senere?

I så fall, så så sliter man om man smeller en bil eigang ? :)

Skrevet
Så det er umulig å få det helt likt? Selv om man kjører en eller annen form for bilpleie, med polering å hele pakke senere?

I så fall, så så sliter man om man smeller en bil eigang ? :)

Kommer jo helt ann på hvilken lakk man har, om den er lys eller mørk. All lakk blir jo slitt av sollys og støv sand og dritt. Så det sier seg selv at hvis du lakkerer samme fargen av samme typen på eksempel en dør, så vil det være forskjell kanskje ikke så ille at man ser det. Men om man studerer den så kan man legge merke til fargeforskjeller. Er bare sånn det er. En mulighet er jo å lakkere hele bilen på nytt, men det er jo ikke like økonomisk :wink:

Skrevet

2 lakkerere kan lakkere hver sin bil med samme fargekode og nyans, men resultatet kan fremdeles bli forskjellig.

Kommer an på pålegget.

Men riktig som de sier her at de "fader" ut slik at det ikke blir forskjell.

Jeg hørte på utretting og lakkering på en litt innklemt hjulbue, og han forklarte at de lakkerte kun en stripe i hjulbuen, men hele forskjermen fikk seg noen strøk med klarlakk så det skulle bli identisk.

• 1 year later...
Skrevet

Jeg har samme problemet på min bil etter jeg fikk skiftet panseret mht garanti. Jeg ser klart ett fargeskille på min...

Snakket med verkstedet og spurte om de ikke kunne "fade ut til 0" som blir nevnt her, fikk beskjed at det var ikke mulig å gjøre....

Noen som har peiling på dette som vet at det fungerer ?

Skrevet

Hvis de skal fade det ut slik som er nevnt, da må de iallefall være rimelig gode med våtslipingen og polering etterpå, for da vil resten av døren/siden være full i lakkstøv. Tror denne fade-effekten kommer til å bli synlig også..

Jeg tror det beste er å kun lakkere selve skjermene. En flink lakkerer skal få dette bra til. evt rubbe resten av bilen skikkelig etterpå..

Skrevet

ein lakkerer fikser den saken heilt fint

pappa hadde lanceren sin inne til lakkering etter noen rygga på bil når den stod parkert, og du skal vere VELDIG god for å finne noe som helst overganger/forskjeller på der den er ny lakkert og den 8år gamle lakken som er på resten av bilen

Skrevet

jeg er billakkerings lærlig, så jeg kan fortelle hva du burde gjøre. du lakker skjerma og monterer dem. blir det fargeforskell så lakkes dørene der de fader fargen. ikke værre enn det. fading er ikke som folk tror ser jeg, kort fortalt: hele døra mattes, og man MÅ unngå gjennomslipninger. når døra skal lakkes legger han først et gjennomsiktig lag med base, så fader han fargen der den skal fades(nå foran på døra) så blir det lagt klarlakk over hele døra. ferdig

Skrevet

Altså; skjermene er lakkert de også, de har identisk farge som panseret.

Så nå går farge-skillet mellom skjermene og dørene.

Jeg foreslo også at de burde fade-ut fargen på dørene men fikk da beskjed om det ikke ville bli bra... er det riktig ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...