Arimanni Skrevet November 24, 2006 Share Skrevet November 24, 2006 Dette der er nesten ein sånn bil som du kan importere og kjøyre på prøveskilt på finværsdager Kan kjøyre nesten 1300 dager på prøveskilt for den summen det koster å registrere den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet November 24, 2006 Share Skrevet November 24, 2006 MÅ man ikke betale moms ved innførsel? :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Desember 7, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2006 Om avgiftene på M3 går opp med ca 200.000,- neste år, vil det da si at å importere en M3 til norge blir 200.000,- dyrere i engangsavgift det da? Da vil det jo bli veldig rift om de allerede importerte bilene mener jeg. Det vil vel nesten i praksis si at det ikke vil bli importert flere, en får jo ikke 200.000,- mer for en importert bil, enn for en som allerede er her mener jeg. Tenkte å vente til våren med å ta en endelig avgjørelse på om jeg skal kjøpe en M3, men ser jo nå at den avgjørelsen burde jeg ta nå litt kjapt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Desember 7, 2006 Share Skrevet Desember 7, 2006 Om avgiftene på M3 går opp med ca 200.000,- neste år, vil det da si at å importere en M3 til norge blir 200.000,- dyrere i engangsavgift det da? Nei - bruksfradraget vil fremdeles være der. En bil som er brukt 3 år i utlandet har et bruksfradrag på 36%, så å importere en 3 år gammel M3 vil bli 128000,- (200000 minus 36%) dyrere til neste år. PS; avgiftene for en M3 coupe vil gå opp ca 147000,- iflg http://www.bilnorge.no/vis_artikkel2.php3?aid=29661&tid=51 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Desember 7, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2006 Aha... Men problemet vil jo fortsatt være der, om enn i heldigvis mindre grad enn jeg fryktet. En 3 år gammel M3 vil da bli 94080,- dyrere da, med de grunnlagstallene som du nevner. Skal jeg kjøpe, burde jeg uansett kjøpe nå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Desember 7, 2006 Share Skrevet Desember 7, 2006 Det bør du nok; så kan du jo bruke 94 store på annet moro ..alternativ til M3.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå