Gå til innhold

E46 og instrumentbelysning

Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg skrev denne meldingen på bmwccn forumet og skriver den naturligvis her inne også... :D

Jeg har problemer med at lyset i klimakontrollpanelet har sluttet å justere seg i synkroni med resten av lysene i bl.a instrumentpanelet. Lyset i klimakontrollpanelet lyser med maksimal styrke hele tiden (irriterende når det er mørkt), mens det andre lyset regulerer seg i forhold til dagsbelysningen. Hva kan være galt ?

By the way... er det noen som vet om det er "plug-and-play" å konvertere en takbelysningsmodul foran som ikke har leselamper med en ny takbelysningsmodul som har leselamper... stadig E46 (facelift) ?

Anyone ?..... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv byttet ut taklys og sidelys bak til typen med knapp for leselys. Fant fort ut at det manglet en ledning i det faste ledningsopplegget. Må nok legge opp en ekstra ledning eller finne et sted der det er konstant strøm. Gi beskjed når du har funnet en grei løsning på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv byttet ut taklys og sidelys bak til typen med knapp for leselys. Fant fort ut at det manglet en ledning i det faste ledningsopplegget. Må nok legge opp en ekstra ledning eller finne et sted der det er konstant strøm. Gi beskjed når du har funnet en grei løsning på dette.

Det skal jeg gjøre... jeg skal snakke litt med BMW her i Århus i morgen. Selve taklyset kjøper jeg hos våre venner hos Koed... de er ca. 20% billigere enn BMW her i Danmark... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev denne meldingen på bmwccn forumet og skriver den naturligvis her inne også... :D

Jeg har problemer med at lyset i klimakontrollpanelet har sluttet å justere seg i synkroni med resten av lysene i bl.a instrumentpanelet. Lyset i klimakontrollpanelet lyser med maksimal styrke hele tiden (irriterende når det er mørkt), mens det andre lyset regulerer seg i forhold til dagsbelysningen. Hva kan være galt ?

By the way... er det noen som vet om det er "plug-and-play" å konvertere en takbelysningsmodul foran som ikke har leselamper med en ny takbelysningsmodul som har leselamper... stadig E46 (facelift) ?

Anyone ?..... :?

Hmmm jeg hiver meg på denne tråden med samme problem. Har hatt bilen inne på BMW og fått skiftet lysmodulen.Etter at de hadde programert den virket alt fint, men etter en stund var det tilbake til det gode gamle med at klima lyset ikke justerte seg ned..

Men skal lyset justere seg etter dagsbelysningen eller. Er det fotocelle på dette...

Du må gi meg litt info vist du får fikset dette Fredrik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye koster disse "lyspanelene"? Har vurdert å bytte ut selv..

Delenummeret er 63316962046 og Koed selger nye for 430,- danske kroner + moms og brukte for 150,- danske kroner + moms.

Padi: Jeg vender tilbake i morgen med mer informasjon... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempe flott Fredrik ..

Venter i spenning :D:D

Det er en liten fotocelle på størrelse med et knappenålshode rett ved siden av selve lysbryteren på venstre side av rattet. Hvis du i dagslys holder en finger over fotocellen ser du at lysene dempes i bl.a radioen og i datafeltet i instrumentpanelet ... og selvfølgelig i klimakontrollen når det virker da. Lyset i klimakontrollen skal altså være i synkroni med resten lysene i instrumentpanelet. Et eller annet med selve displayet i klimakontrollen er ustabilt i min bil. Nå virker imidlertid plutselig lysene i klimakontrollen, men det var først etter at jeg et par ganger holdt en finger over fotocellen... :?

Ellers kan jeg bekrefte at det ikke er "plug and play" hvis man skifter takbelysningen foran uten leselamper ut med en annen takbelysning som har leselamper. BMW beregner knapt en times arbeide for å trekke nye ledninger som kan gi kontinuerlig strøm. Litt plunder er det med andre ord, men det tar jeg selv når tid og annledning byr seg... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye koster disse "lyspanelene"? Har vurdert å bytte ut selv..

Delenummeret er 63316962046 og Koed selger nye for 430,- danske kroner + moms og brukte for 150,- danske kroner + moms.

Takker fredrik! :) Man må legge opp en ekstra ledning da altså, det skal vel gå, bra at det ikke var noe mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha lest en gang her på forumet at klimalyset ikke skal dempes.

Av "sikkerhetsmessige" (?) grunner eller noe...

Tror ikke det dempes i min bil når jeg skrur på "dimmeren".

Og at det var automatisk lysjustering visste jeg ikke engang.

Men har lurt på hva det "knappenålshodet" var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...