JJ_Cool Skrevet November 27, 2006 Skrevet November 27, 2006 hei!! Jeg oppdaget noe merklig i morges, min 98-modell 520i, hadde "senket" seg selv!!! Tipper på at den har blitt 20mm lavere på høyre side bak, hva kan det være? Demper eller fjærer? Satte senkefjærer på den for ett år siden (40,20mm) Kommer også stygg liten lyd når jeg kjører, men tror ikke noe tar i... Dekkene er kun 235/45/17. Tips? Er dette dyrt? Skal på eu kontroll om en uke så jeg for nok vite det da, men har lyst å vite det NÅ!
Gunnar Skrevet November 27, 2006 Skrevet November 27, 2006 Demperne gjør ikke noe med høyden. Fjæra kan ha seget sammen (det bør du kunne se) eller være knekt. Sistnevnte er ikke unormalt. Hva slags merke fjærer er det du har satt på den? Ikke AP vel?
Evopower Skrevet November 27, 2006 Skrevet November 27, 2006 sikkert brukket fjær. jekk opp og se etter.
blade77 Skrevet November 27, 2006 Skrevet November 27, 2006 Har du nivåregulering??? kan jo være at noe der har gått i stykker. Ulyden du hører kan jo være den pumpa som står og går. Siden systemet sikkert da prøver å kompensere for at den er lavere enn den skal.
Kjetil 323i E36 Skrevet November 27, 2006 Skrevet November 27, 2006 Har du nivåregulering??? kan jo være at noe der har gått i stykker. Ulyden du hører kan jo være den pumpa som står og går. Siden systemet sikkert da prøver å kompensere for at den er lavere enn den skal. Dette skjedde 2 eller 3 ganger på faderens gamle E39 528iA. Mener det kostet over 4000,- per "demper" + eventuell verkstedregning. Vi gjorde det selv.
Bimmerlars Skrevet November 27, 2006 Skrevet November 27, 2006 Noen E39 har noe luftstyringsopplegg, eller gass, til demperene. Dette har ganske sikkert kollapset. Opplevde det noen ganger da jeg jobbet på Tronrud bil
JJ_Cool Skrevet November 27, 2006 Forfatter Skrevet November 27, 2006 hehe..ikke punktert dekk, hadde det bare vært så vel. Nei min 520 har ikke luftstyringsoplegg eller nivåregulering, ikke som jeg vet. Jeg håper på at det er fjærene, men de er jo bare ett år gamle. Hvor lang garanti er det på fjærene? Arbeidet ble gjort på OS Bildeler.... Kostet 3000 kr å få de skiftet for ett år siden, måtte vel ta ut baksetene, tar vel litt tid da. Håper virkelig det går på en slags garanti.
B.E.E. Skrevet November 27, 2006 Skrevet November 27, 2006 Bare snakk med Ove i Sirevåg, å få han til å ta en titt på bilen. Er det noe feil med fjørene eller arbeidet som er gjort, er de ikke OS vanskelig på det. De har alltid ordnet ting for meg i alle fall.
JJ_Cool Skrevet November 28, 2006 Forfatter Skrevet November 28, 2006 Bare snakk med Ove i Sirevåg, å få han til å ta en titt på bilen. Er det noe feil med fjørene eller arbeidet som er gjort, er de ikke OS vanskelig på det. De har alltid ordnet ting for meg i alle fall. ja, seg sende han en mail i går kveld, håper virkelig det. JA, det er veldig greie folk å ha med å gjør. Satser på at alt ordner seg
rottert Skrevet Desember 1, 2006 Skrevet Desember 1, 2006 Opplevde det samme i dag. Min e39 har senket seg 30-40 mm på ene siden bak. Når jeg starter hever den seg i noen sekunder til jeg får feilmelding nivåregulering utkoblet etterfulgt av at den siger ned. Hører luftlekkasjen så jeg er spendt på hvor den er. Håpløst å kjøre slik den er nå hvertfall
BlueM Skrevet Desember 1, 2006 Skrevet Desember 1, 2006 Hadde også samme feil på min E39. Byttet en sensor for nivåreguleringen og alt var i skjønneste orden. Ikke var det spesielt dyrt heller. Om det er vanlige fjæring og du kan se at fjære har tatt kvelden er det jo bare å få byttet. I motsatt fall ville jeg tatt meg en tur til et BMW-verksted og fått kjørt en diagnose. Bedre å få vite hva som er feil og fikse det enn å bytte ditt og bytte datt etter mer eller mindre gode råd. Blir fort mye dyrere det.
tomasb Skrevet Desember 2, 2006 Skrevet Desember 2, 2006 Opplevde det samme i dag. Min e39 har senket seg 30-40 mm på ene siden bak. Når jeg starter hever den seg i noen sekunder til jeg får feilmelding nivåregulering utkoblet etterfulgt av at den siger ned. Hører luftlekkasjen så jeg er spendt på hvor den er. Håpløst å kjøre slik den er nå hvertfall Hadde det samme på min. Råtten gummi på luftbelgene. Kunne løfte bilen litt opp der den hadde sege ned, så holdt den tett nok til at kunne kjøre en stund til. men betalte 10500,- for å skifte begge to(inkl.deler+arb.)
Quattrokiller Skrevet Desember 2, 2006 Skrevet Desember 2, 2006 NÅ har du ihvertfall spart penger på å slippe å kjøpe senkesett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå