Lien Skrevet Februar 8, 2007 Skrevet Februar 8, 2007 Ja, men har planer om datasprut når den andre motoren er ferdig bygdt Sjekk ut http://millerperformancecars.com de selger tilleggssprut til M106 med tilhørende innsug med seks ekstra dyser.. Skal kunne lade 1.5 med det..
bmwrasaren Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 Pen bil du har! Godt at du fikser den opp istedenfor å sprenge den til himmels!
///MoePower Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 Jeg lader 1,2 bar i turbotrykk i min M102 nå, og har gjort det ganske så mange mil da bilen var på prøveskilter. Jeg har justerbar bensintrykkregulator og kjører med 3 bar bensintrykk. Min motor ser ikke ut til å vantrives med det, for da vi kjørte med den så lå bilen på en jevn temperatur, den svetta ikke olje, begynte ikke å lage morsomme lyder og lukta heller ikke vondt som enkelte motorer gjør når man kjører med litt gass.. Så alt i alt: det er mulig, men ikke det beste over lengre tid. Så ville jeg også minne deg på noe (du kanskje vet?) som at det er en slange på innsuget som går til en liten trykksensor. Hvis ladetrykket overstiger 0,7 bar, så vil motoren kutte (dette fant jeg ut da jeg skulle prøve min bil første turen med nye deler) Så den må du bare huske å blinde
Superbeetle Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 Jeg lader 1,2 bar i turbotrykk i min M102 nå, og har gjort det ganske så mange mil da bilen var på prøveskilter.Jeg har justerbar bensintrykkregulator og kjører med 3 bar bensintrykk. Min motor ser ikke ut til å vantrives med det, for da vi kjørte med den så lå bilen på en jevn temperatur, den svetta ikke olje, begynte ikke å lage morsomme lyder og lukta heller ikke vondt som enkelte motorer gjør når man kjører med litt gass.. Så alt i alt: det er mulig, men ikke det beste over lengre tid. Så ville jeg også minne deg på noe (du kanskje vet?) som at det er en slange på innsuget som går til en liten trykksensor. Hvis ladetrykket overstiger 0,7 bar, så vil motoren kutte (dette fant jeg ut da jeg skulle prøve min bil første turen med nye deler) Så den må du bare huske å blinde Man kan vel ikke sammenligne noen dager med prøveskilter med daglig kjøring over mange tusen km....
///MoePower Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 Jeg lader 1,2 bar i turbotrykk i min M102 nå, og har gjort det ganske så mange mil da bilen var på prøveskilter.Jeg har justerbar bensintrykkregulator og kjører med 3 bar bensintrykk. Min motor ser ikke ut til å vantrives med det, for da vi kjørte med den så lå bilen på en jevn temperatur, den svetta ikke olje, begynte ikke å lage morsomme lyder og lukta heller ikke vondt som enkelte motorer gjør når man kjører med litt gass.. Så alt i alt: det er mulig, men ikke det beste over lengre tid. Så ville jeg også minne deg på noe (du kanskje vet?) som at det er en slange på innsuget som går til en liten trykksensor. Hvis ladetrykket overstiger 0,7 bar, så vil motoren kutte (dette fant jeg ut da jeg skulle prøve min bil første turen med nye deler) Så den må du bare huske å blinde Man kan vel ikke sammenligne noen dager med prøveskilter med daglig kjøring over mange tusen km.... Jeg skrev da tydelig: "men ikke det beste over lengre tid."
Lien Skrevet Februar 10, 2007 Skrevet Februar 10, 2007 For det første: M106 har ikke trykksensor men en elektronisk chip som hindrer trykk over 0.7 bar. Du har M102. For det andre: Du sier du kjører med 1.2 bar uten rare lyder, men har du Air/Fuel ratio instrumenter? Jeg kan nesten garanterer deg at med det trykket kjører du motoren alt for magert, selv om du ikke hører noe. Dette kan med tiden resultere i motorras med utbrente stempler osv. Husk! Du merker ikke noe på motoren før du får bank...
///MoePower Skrevet Februar 10, 2007 Skrevet Februar 10, 2007 Joda.. Men da er det jeg som får ras, ikke du
Rovderacing Skrevet Februar 11, 2007 Forfatter Skrevet Februar 11, 2007 [ Så ville jeg også minne deg på noe (du kanskje vet?) som at det er en slange på innsuget som går til en liten trykksensor. Hvis ladetrykket overstiger 0,7 bar, så vil motoren kutte (dette fant jeg ut da jeg skulle prøve min bil første turen med nye deler) Så den må du bare huske å blinde Har et problem med at den vil kutte på 4000 rpm nå av og til.. er dette noe av åroblemet?
Rovderacing Skrevet Februar 11, 2007 Forfatter Skrevet Februar 11, 2007 For det første: M106 har ikke trykksensor men en elektronisk chip som hindrer trykk over 0.7 bar. Du har M102.For det andre: Du sier du kjører med 1.2 bar uten rare lyder, men har du Air/Fuel ratio instrumenter? Jeg kan nesten garanterer deg at med det trykket kjører du motoren alt for magert, selv om du ikke hører noe. Dette kan med tiden resultere i motorras med utbrente stempler osv. Husk! Du merker ikke noe på motoren før du får bank... Har ikkje du air fuel ratio på bilen din lien? Korleis var det du laga til det? Ka deler trenger eg.. kjekt å ha
Rovderacing Skrevet Februar 11, 2007 Forfatter Skrevet Februar 11, 2007 Jaja.. har fått jobbet litt på bilen i helga med.. Ha rfått motoren til å gå skikkeli, å hatt et oljeskift.. Ellers så har eg skifta varmeregister som viste seg å vere en enkel jobb.. brukte en liten time på det, så nå er det endelig varme i bilen. Men nå er det et nytt problem.. Det virker som om bilen vil kutte på 3500 av og til.. når eg drar på og slakker ned for så og dra på igjen så kutter den.. noen som er kjend med dette å har et tps?
Lien Skrevet Februar 11, 2007 Skrevet Februar 11, 2007 For det første: M106 har ikke trykksensor men en elektronisk chip som hindrer trykk over 0.7 bar. Du har M102.For det andre: Du sier du kjører med 1.2 bar uten rare lyder, men har du Air/Fuel ratio instrumenter? Jeg kan nesten garanterer deg at med det trykket kjører du motoren alt for magert, selv om du ikke hører noe. Dette kan med tiden resultere i motorras med utbrente stempler osv. Husk! Du merker ikke noe på motoren før du får bank... Har ikkje du air fuel ratio på bilen din lien? Korleis var det du laga til det? Ka deler trenger eg.. kjekt å ha Jeg har Air/Fuel ratio ja. Man kan ikke trimme disse motorene uten for går de magert er det døden med en gang om trent. Du trenger en lambdasonde (optimalt bør du ha bredbåndslambda men det koster 5k så jeg droppa det) i tillegg til en Air/Fuel måler som jeg laget en egen konsoll for sammen med turbotrykksmåleren. Når det gjelder at den kutter, den får bensin som den skal? Hos meg røk det en vakuumslange inn på BTR'en som gjorde at bilen begynte å kutte på fullt pådrag..
///MoePower Skrevet Februar 11, 2007 Skrevet Februar 11, 2007 Min pleide også å kutte til jeg fikk blinda den trykksensoren. Men siden du har M106 hvor man må ha chip og at alt dette er elektronisk styrt, så kan det jo ha med å gjøre at hjernen din trenger en liten chip..? Og lien: Ja, man burde/må ha slik air/fuel instrument, men det går også å kikke på pluggene etter en prøvetur, og mine ser ut som de skal gjøre. (de gir jo tegn om den går magert eller ikke alt etter fargen på de)
Lien Skrevet Februar 11, 2007 Skrevet Februar 11, 2007 Det er riktig bmw_728i. Lys sjokoladebrun, men alikvell er det kjekt å ha overvåkning på det. Rovde: Har ikke du chip fra Tuoma? Eller var det Jarmo?
///MoePower Skrevet Februar 11, 2007 Skrevet Februar 11, 2007 Ja, har tenkt å skaffe det. Men jeg skal slutte å lage off-topic i denne tråden, så dette er siste innlegget med off-topic fra meg.
Rovderacing Skrevet Februar 12, 2007 Forfatter Skrevet Februar 12, 2007 Hehe.. Kjekt med litt diskusjoner,, Lien: Jeg har chip fra jarmo ja, Skulle vere god for opp til 400 hester. Angående kutting så der det noen som har sagt at det kan vere luftmengdemåleren som har dårli kontakt.. so jeg skal sjekke ut når eg skal på verkstedet imorgen.. Siden jeg har skiftet alle slanger i motorrom og gikk over alt av vakum så trur ikkje eg at det kan vere det. Men når jeg er innom vakum,, Er det noen av dere som veit et triks på varmeapperatet. Hvordan en kan lufte ut hjevelskapet å få det til å fubgere som det skal?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå