|_BMW_| Skrevet November 27, 2006 Skrevet November 27, 2006 Hei! De tidligere sommerfelgene skal nå bli vinterhjul, men har lysst til at de skal kunne brukes litt på sommerstid også... Er helårsdekk bra nok på BMW? (med tanke på bakhjulsdrift osv). Hvilken type helårsdekk er mest dekk for pengene? Og hvilken dim bør jeg ha på mine 17" * 8 felger. Sommerdekkene er 125 brede forran og 135 bak mener jeg.
Michael Skrevet November 27, 2006 Skrevet November 27, 2006 Helårsdekk er et veldig missforstått begrep, helt ubrukelig på sommern. Etter en sessom på sommern er det ikke vits å prøve dem på vintern en gang... Er egentlig bedre å kalle det piggfri vinterdekk, for det er det det er.
Gunnar Skrevet November 27, 2006 Skrevet November 27, 2006 Piggfrie vinterdekk kan brukes hele året, men er som regel utslitt etter en sommersesong. De tåler ikke varm asfalt. Helårsdekk er et helt ubrukelig konsept, fordi det nærmest er sommerdekk med M+S merking bare for lovlighetens skyld.
Sevenord Skrevet November 27, 2006 Skrevet November 27, 2006 En kompis hadde noen helårsdekk som han brukte en liten stund på sommeren. Opplevde nesten like lang bremselengde med de på sommeren, som med vinterdekk på vinteren. Skumle saker.. Mulig det kan fungere på 4x4 biler som kjøres lite/svært forsiktig. Men den dagen man virkelig har behov for feks å bremse ordentlig så...
sn|per Skrevet November 27, 2006 Skrevet November 27, 2006 Har vraket to stk e36 som jeg hadde helårsdekk på. Begge gangene var på sommeren på våt asfalt. Anbefales absolutt ikke..
Dralle Skrevet November 27, 2006 Skrevet November 27, 2006 Og hvilken dim bør jeg ha på mine 17" * 8 felger.Sommerdekkene er 125 brede forran og 135 bak mener jeg. Litt av noen hjul du har der skikkelig breie små felger med veldig smale dekk
Hylland Skrevet November 28, 2006 Skrevet November 28, 2006 Hehe... La merke til dekka eg og... Ein venn av meg har heilårsdekk på sin mazda... Fungerer bra på snø!!!
Stian333 Skrevet November 28, 2006 Skrevet November 28, 2006 Har piggfri/helårs dekk på min E34 og det er helt for jævlig. Går sånn høvelig bra på tør snø. Men bare det er anntydning til is/fukt så er det j...(dekka er 1år gammle) Men vil tror at disse dekk typene funker bedre på biler med masse utstyr, f.eks antispinn osv. Som andre sier her, er det jævlig på våt asfalt også. Jeg kommer aldri til å kjøpe piggfri dekk. Kjører det nå pga at de fulgte med bilen:)
Kjell Z3 Skrevet November 28, 2006 Skrevet November 28, 2006 Jeg håper det blir et forbud mot bruk av piggfrie vinterdekk utenom vintersesongen. De har så utrolig lang bremselengde, særlig på vått føre at det er farlig. Om man ligger bak en bil i 80 km/t som bråbremser har man ikke mulighet til å stoppe, eller enda verre et barn i veien. Det er KUN vinterrdekk på lik linje med piggdekk.
Orjan Skrevet November 28, 2006 Skrevet November 28, 2006 Helårsdekk er helt ubrukelig! I beste fall er det dårlige, men brukbare vinterdekk og elendige sommerdekk, og det man "sparer" på å ha ett sett dekk blir fort dyrt når vannplaninga kommer å tar deg!
Kjell Z3 Skrevet November 28, 2006 Skrevet November 28, 2006 Og ikke minst dette: Hva i all verden er vitsen med å kjøpe BMW om man bruker piggfrie vinterdekk om sommeren? Bilens egenskaper er jo da helt bortkastet, da er det bedre å kjøpe Lada med gode sommerdekk, da får man samme eller bedre egenskaper og man sparer masse penger
Kenzuke Skrevet November 28, 2006 Skrevet November 28, 2006 Min mening om helårsdekk er at de er like elendige på vintern som om sommern. Bortkasta peng. Kjøp heller gode piggdekk Dekkene er ikke noe man skal strupe ned på for å spare peng. Det er min mening
Kjell Z3 Skrevet November 28, 2006 Skrevet November 28, 2006 Jeg har kjørt piggfrie vinterdekk på 535 i 7 sesonger (om vinteren selvsagt) og jeg var kjempefornøyd. Det er ikke dritt om vinteren slik mange tror.
mortena Skrevet November 28, 2006 Skrevet November 28, 2006 Må si som flere andre har sagt, styr unna! Disse dekkene er ikke egnet til nordiske forhold i det hele tatt. Det er ikke mulig å lage et dekk som kan brukes hele året her oppe i nord. Så enkelt er det! Det er heller ikke trygt å kjøre piggfrie vinterdekk om sommeren. De er ALTFOR dårlige på grep og bremselengder. Sier seg selv at disse dekkene er for myke og drenerer for dårlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå