Gå til innhold

EU kontroll

sindre
 Share

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid før fristen kan man egentlig få bilen EU godkjent? Vurderer å selge bilen også skal den ikke kontroll før mai 2007. Regener med jeg vil få litt mer for bilen hvis den er nyelig EU godkjent enn hvis det er 5 mnd til den skal godkjennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er noen form for en regel, men for 1/1,5 måned siden hadde jeg bilen på NAF for kontroll av nylakkert bakfanger og da valgte jeg å ta EU godkjenning på den, selv om det var nesten 1 år eller noe til neste gang. Nå er den altså EU godkjent til 2009.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er noen form for en regel, men for 1/1,5 måned siden hadde jeg bilen på NAF for kontroll av nylakkert bakfanger og da valgte jeg å ta EU godkjenning på den, selv om det var nesten 1 år eller noe til neste gang. Nå er den altså EU godkjent til 2009.

Regnummeret ditt slutter på 1 - ergo skal bilen din inn i januar hvert annet år (fom. bilens 4. leveår). Om du da hadde bilen inne for 1-1.5 måned siden, så hadde du bare 3-4 måneder igjen til fristen (31. januar), og fikk derfor lov til å godkjenne den. Da er den i så fall godkjent til januar 2009.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var usikker på når den egentlig skulle inn når jeg skrev innlegget og når jeg tenker meg om nå var det hvertfall noen måneder før siste frist. 3.10.2006 var det jeg godkjente den og den er nå godkjent til 31.1.2009.. Ser ut som om du hadde rett.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...