fatboy Skrevet November 28, 2006 Skrevet November 28, 2006 er det noen som hvet hva bt sier om og ha parklys i alle fire lyktene forran på e30? er det noe som di henger seg lett opp i eller er det bare og gi gass?
voodex Skrevet November 28, 2006 Skrevet November 28, 2006 du har nokk bare låv til og ha 2 stk parklys i frontlyktene. dvs kun i hovedlysene. noe utover dette er nokk ikke lovlig. du kan mot formodning ha totalt 4 parklys i fronten men da må det i såfall være angel eyes. og ja de henger seg lett opp i det
fatboy Skrevet November 28, 2006 Forfatter Skrevet November 28, 2006 hmm, men da tror jeg at jeg bare prøver kansje, værste som kan skje er jo at jeg blir bedt om og fjerne dem.
voodex Skrevet November 28, 2006 Skrevet November 28, 2006 du kan og rissikere og bli stoppet av politiet og da kan det ende med 2000 kr i bot
fatboy Skrevet November 28, 2006 Forfatter Skrevet November 28, 2006 hmm, men er det ikke en fare med alt man gjør?
ErikS Skrevet November 28, 2006 Skrevet November 28, 2006 du har nokk bare låv til og ha 2 stk parklys i frontlyktene. dvs kun i hovedlysene. noe utover dette er nokk ikke lovlig. du kan mot formodning ha totalt 4 parklys i fronten men da må det i såfall være angel eyes. og ja de henger seg lett opp i det Dette står jo ikke i loven. Det er bestemmelser på antall lux. Men antall er vel nesten ubegrenset. Angel Eyes har heller ingen § i vegtrafikkloven, eller står noe annet sted i loven. hmm, men da tror jeg at jeg bare prøver kansje, værste som kan skje er jo at jeg blir bedt om og fjerne dem. Det er bare å sette i gang det. Lykke til, og sleng ut noen bilder av resultatet!
Orjan Skrevet November 28, 2006 Skrevet November 28, 2006 Dette står jo ikke i loven. Det er bestemmelser på antall lux. Men antall er vel nesten ubegrenset. Angel Eyes har heller ingen § i vegtrafikkloven, eller står noe annet sted i loven. Eh... Kjøretøyforskriften §28-4:§ 28-4. Lysutstyr som bil skal ha 3. Bil skal ha to lykter foran som gir hvitt parkeringslys. Når det gjelder "Angel Eyes" (og dette gjelder fabrikkmonterte/originale lys), så er de sikkert godkjent etter direktiv 76/758/EØF som gjelder utforming, lysmengde, farge etc på de forskjellige lysene. Direktiv 76/756/EØF (lysmonteringsdirektivet) sier også at det skal være kun 2 posisjonslys fremme http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31976L0756:EN:NOT4.9. Front position (side) lamps 4.9.1. Presence Mandatory on all motor vehicles. Mandatory on trailers over 1 600 mm wide. Optional on trailers which are not more than 1 600 mm wide. 4.9.2. Number Two.
Kenny_ Skrevet November 28, 2006 Skrevet November 28, 2006 Angel Eyes er vel bare lov visst det er typegodkjent på bilen. (akkurat som noen amerikanske biler har røde blinklys) Det jeg har hørt er vel 2 nærlys og 2 parklys. ikke mer.
ErikS Skrevet November 28, 2006 Skrevet November 28, 2006 Dette står jo ikke i loven. Det er bestemmelser på antall lux. Men antall er vel nesten ubegrenset. Angel Eyes har heller ingen § i vegtrafikkloven, eller står noe annet sted i loven. Eh... Kjøretøyforskriften §28-4:§ 28-4. Lysutstyr som bil skal ha 3. Bil skal ha to lykter foran som gir hvitt parkeringslys. Når det gjelder "Angel Eyes" (og dette gjelder fabrikkmonterte/originale lys), så er de sikkert godkjent etter direktiv 76/758/EØF. Wooops . Se der ja. Bra jeg blir rettet på. Var nok litt for tidlig på morgenen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå