Gå til innhold

Får ikke godkjent Eibach fjærer E38

m-blå
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Har en 2000 mod. e38 730d. Som jeg har kjøpt Eibach fjærer 30/25mm senk til. I tuv papirene som følger med er ikke 730d nevnt men 725tds,728i,730i,740i og 750i er med. Var nede på biltilsynet og snakket med dem...vil ikke godkjenne pga. at 730d ikke var nevnt. Dette er da samme bil med samme understell? Lasteindeksen på min bil er 1150kg foran og 1275 bak. I papirene som det står til alle Bmw 8 og 12 sylinder er lasteindeksen mer enn det som forlanges til min bil. Burde biltilsynet godta dette hvis jeg tar firehjulskontroll på Bmw og de sier dette ser bra ut?

Heldigvis Har jeg ikke montert dette enda. Vil ikke kjøre med noe som ikke blir godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Jeg ville prøvd med de du kjøpte fjørene av, kanskje få byttet de i noen det står at de er godkjent til din bil . Biltilsynet kan være veldig vaskelige når det gjelder sånne ting . Må uannsett ta 4 hjulskontroll og justere lysene . Holdt på et halvt år med å få godkjent understell og felger på min e-36 coupe. Jeg hadde egentlig alt i orden det var bare biltilsynet som var vanskelige . Kan prøve en annen test stasjon kanskje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har en 2000 mod. e38 730d. Som jeg har kjøpt Eibach fjærer 30/25mm senk til. I tuv papirene som følger med er ikke 730d nevnt men 725tds,728i,730i,740i og 750i er med. Var nede på biltilsynet og snakket med dem...vil ikke godkjenne pga. at 730d ikke var nevnt. Dette er da samme bil med samme understell? Lasteindeksen på min bil er 1150kg foran og 1275 bak. I papirene som det står til alle Bmw 8 og 12 sylinder er lasteindeksen mer enn det som forlanges til min bil. Burde biltilsynet godta dette hvis jeg tar firehjulskontroll på Bmw og de sier dette ser bra ut?

Heldigvis Har jeg ikke montert dette enda. Vil ikke kjøre med noe som ikke blir godkjent.

hvem snakkte du med på bt i haugesund? eg viste bilen min der til en som het bakkevig...hører rykter om at han har sluttet og sitter i oslo og har med ombygging av biler å gjør på heltid!

han var vertfall veldig hjelpsom og saklig, fant TUV papirer selv på felgene på nettet mens eg sto å venta og greier! fikk innskrevet masse i vognkortet den dagen:)

er nok bare en glipp i tuv papiret? rart at akkurat din bil skulle være ulik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er min bil nevnt ja. Skal sjekke opp litt med H-R fjærer.

Vil jo helst bruke de Eibach jeg har kjøpt da som senker 30/25mm.

Skal prøve og sende en mail til Eibach og høre om det finnes papir til 730d, e38.

Hvis ikke får jeg heller investere i noen med papir til 730d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom bort i samme problemet da jeg skulle senke min 730d. Hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe Eibach, som kunne skaffes, men det var uten tuv papirer. Ble da rådet til å kjøpe Apex som hadde tuv papirer på ett av sine sett for 730d. Ble innkjøpt hos GS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...