Gå til innhold

V12 Diesel!


K.T
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

men lager de dieselmotorer i lettmetall? mener å ha hørt at de kun kan lage dieselmotorer i stål/jern?

Denne er iallfall aluminum, her er komplett motor spec.

Engine: Diesel Aluminum V12

Position: Mid Longitudinal

Fuel feed: Comon Rail Direct Injection

Displacement: 5500 cc / 335.6 cu in

Power: 522.0 kw / 700 bhp

Hp per litre: 127.27 bhp per litre

Bhp/weight: 756.76 bhp per weight

Torque: 1200 nm / 885.1 ft lbs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes di begynner å bli bra på design også, en slik motor i denne hadde jo vore artigt! :)

Sant det, både Pesjå og Citron (Peugeot og Citröen) skaper nå biler med friskt design. Men personlig så vekker franske biler liksom ingen følelser hos meg. Som jeg pleier å si, så er et design som er lett å like ofte kjedelig i lengden. BMW har (i hvertfall i det siste) valgt et designspråk som tar tid å like. Dette gjør at man derfor også får mer følelser for en bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men lager de dieselmotorer i lettmetall? mener å ha hørt at de kun kan lage dieselmotorer i stål/jern?

Jeg mener at M57D30 motoren (bl.a E90 330d) har en motorblokk i aluminium. M54B25 og M54B30 har motorblokker i en magnesium/aluminiumslegering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får denne greit i en e-39 eller... :D Må smile bare av tanken på 1200 NM i bilen,lyskryss hadde blitt litt annerledes da ja :D

Det er ikke moment som først og fremst gjør en bil til en lyskryssracer.

Jeg synes det er verdt å nevne at de største AMG bilene har elektronisk redusert Nm for ikke å pulverisere girkassene. Mener på at den største motoren faktisk kan utvikle 1200 Nm, før nedtrimmingen.

Edit! Fant dette på DinSide. En Brabus vel å merke, men likevell:

"En vulkan av en motor.

De som kan regne vil ha funnet ut at Brabus CLS Rocket V12 S (Det er det fullstendige navnet) har en tolvsylindret motor under panseret, at den yter 730 hestekrefter og at maksimalt dreiemoment er 1.100 newtonmeter (I utgangspunktet utrolige 1.320 newtonmeter, men begrenset elektronisk for å skåne transmisjon og øvrig mekanikk)."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som går design og avgiftsmessig feil i bilverdenen om dagen, men det som går mer i riktig vei med motorene. Større og sterkere... :D Nå er det bare igjen å kneble alle sosialistiske krefter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...