Gå til innhold

Tatt av politet grunnet youtube video....

milhouse
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Å faen.... :oops:8)

Må nesten smile når jeg leser dette.

"Politiet ville med denne saken markere at de ikke aksepterer trenden med å gjøre lovbrudd til underholdning på nettet.

- Vi er fornøyd med å få røsket litt opp i dette. Nå tror jeg ungdommene har lært at det er skummelt å legge ut slike skrytevideoer av seg selv, sier Hassel." Haha! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke hvordan de fant frem til eier,

Er det en ting jeg har lært meg i løpet av mine 31 år så er det enten nekte plent eller ikke si noe som helst, da skal det jævla mye til for at ting ikke blir henlagt etter bevisets stilling.

Fulgte en del elektroniske spor uten at jeg kan noe om det. Men sto i vg at det ikke er så mange slike biler i norge. Det kan jo hende det bare er oktavia rs som kommer opp i 240 og det er sikkert ikke så mange som har den i området. Ikke vet jeg.

Samtidig bør de ha mer håndfastebevis en dette. Kunne vært moro å høre nøyaktig hvordan de klarte å finne ut av dette, men det tror jeg ikke vi får...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange elektroniske spor man kan følge... f.eks kan jeg lett finne ut at milhouse´s har skrevet sitt innlegg fra en bestemt skole. Et helt annet poeng er hva politiet til enhver tid har fokus på og et fenomen som politiet helt klart har fokus på er nettopp skrytefilmer på nettet... enten det gjelder råkjøring eller vold mot tilfeldige mennesker på gaten. Spesielt såkalte "happy slapping" filmer på nettet er det stor fokus på for tiden og såvidt jeg kan se legger ikke retten to fingre mellom når det gjelder å gi fellende dommer i slike saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke vanskelig å spore opp noen når de er dumme nok til å legge ut en slik video på nett. Og i tillegg diskuterte "en kamerat" filmen på bilforumet.net...

Nei, si hva du vil om kjøringa, men en skal være passe idiot for å publisere noe slikt :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange elektroniske spor man kan følge... f.eks kan jeg lett finne ut at milhouse´s har skrevet sitt innlegg fra en bestemt skole. Et helt annet poeng er hva politiet til enhver tid har fokus på og et fenomen som politiet helt klart har fokus på er nettopp skrytefilmer på nettet... enten det gjelder råkjøring eller vold mot tilfeldige mennesker på gaten. Spesielt såkalte "happy slapping" filmer på nettet er det stor fokus på for tiden og såvidt jeg kan se legger ikke retten to fingre mellom når det gjelder å gi fellende dommer i slike saker.

Der er jo bra man kan finne ut av sånne ting, men er det bare du som kan finne ut av hvilken skole jeg sitter eller kan alle det. Dvs kan jeg finne ut hvis jeg hadde vært dyktig på pc eller må du være adm.

Ikke det at det gjør meg noen ting om alle i verden får vite at jeg sitter på lesesalen og kjeder vette av meg og derfor bruker hver pause til å se på vg og bimmers...

edit: mente egentlig ikke at du var adm, men moderator eller har tilgang til sidene på en annen måte enn oss andre. Som sagt kan ingen ting om data...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med å legge ut diverse filmer av seg sjøl på You tube etc. har jo tatt helt av den siste tiden. Når folk legger ut ulovelige og straffbare handlinger i form av "skrytevideoer", fortjener de å bli tatt.. Blir jo bare ris til egen bak. Blir jo ikke bedre av at Vg-nett og Dagbladet nesten daglig kommer med en reportasje om en eller flere personer som har lagt ut et eller annet små kriminellt ut på nettet. Vedkommende blir jo bortimot kjendiser pga media.. Ikke bra! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde de holdt kjeft under filmingen hadde det vært null sjanse for at politiet kunne bevist noe som helst. Fatter ikke at de var så idiotiske at de gadd sitte å snakke under en sånn film som blir lagt ut på nett. kunne jo også muta pratingen før de la ut filmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig Gunnar. Samt at filmer der det snakkes for mye som oftest blir dårlige/teite, og de som snakker høres for seg selv ut som helt falske stemmer...

Et par kompiser av meg ble delvis spora opp etter litt råkjøring her i distriktet.. Han ene kom med et svært bilde i avisa der de hadde screenshotta bildet der han lå gjennom sentrumsrundkjøringa med full blårøyk etter seg... slapp unna så vidt det var.. Og nettsiden som filmene lå på ble stengt dagen etterpå med klar beskjed til avisa på framsiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jo bra man kan finne ut av sånne ting, men er det bare du som kan finne ut av hvilken skole jeg sitter eller kan alle det. Dvs kan jeg finne ut hvis jeg hadde vært dyktig på pc eller må du være adm.

Ikke det at det gjør meg noen ting om alle i verden får vite at jeg sitter på lesesalen og kjeder vette av meg og derfor bruker hver pause til å se på vg og bimmers...

edit: mente egentlig ikke at du var adm, men moderator eller har tilgang til sidene på en annen måte enn oss andre. Som sagt kan ingen ting om data...

I dette tilfellet kan kun vi som administrerer forumet se de forskjellige ip-adressene som benyttes, men i bmwccn´s forum er f.eks ip-adressene tilgjengelige for alle (ip-adressen finner du i det grå feltet rett under knappen"Flat visning"). Ip-adressene er en 32 bits unik referanse som består av en nettverksdel og en hostdel som beregnes ut fra subnetmasken som benyttes. Man kan med andre ord finne ut hvem som eier/tilbyr internettaksesspunktet vi benytter når vi logger oss på internettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...