Bonden Skrevet Mars 26, 2007 Skrevet Mars 26, 2007 Hva står det på oljelokket på litt nyere bmw. Bruker kun Castrol LL04 helsynt der jeg jobber ,på alle årsmodeller.
Øyvind L. Skrevet Mars 26, 2007 Skrevet Mars 26, 2007 Jeg kjører mineralsk Penzoil 20-w50 olje på M3en. Den sviver og tikker minst med den oljen. TWS skal aldri oppi min motor mere..
Øyvind L. Skrevet Mars 26, 2007 Skrevet Mars 26, 2007 Jeg kjører mineralsk Penzoil 20-w50 olje på M3en. Den sviver penest og tikker minst med den oljen. TWS skal aldri oppi min motor mere..
RunnerM5 Skrevet Mars 26, 2007 Skrevet Mars 26, 2007 Hei.Dette med olje er alltid et stort spørsmål. NAF kjørte en test på dette for et eller to år siden når det gjaldt helsyntetiske oljer. Om den heter Biltema, Mobil! eller Donald Duck så spiller ikke det noen rolle. Er oljen fullsyntetisk så er den det. For at en skal kunne kalle den fullsyntetisk så krever den en god del egenskaper i lat fra å beholde sine egenskaper som smøring og kjøling under forskjellige omstendigheter. Mineraloljer derimot er det stor forskjell på, og alle vil påstå at de har den beste oljen. Men store kjente leverandrører er for seriøse til å lyge på seg slikt, så de holder stort sett ord. Spiller liten mindre rolle om motoren er kjørt mye eller lite hvilken oljetype du kjører på den, bar ikke bytt fra mineralolje til syntetisk olje når en motor har gått 250 000 km. Den syntetiske oljen vil løse opp å ha mye bedre rensende egenskaper som vil skape trøbbel i filteret ditt. Har du overhalt en motor og den er rengjort så kan du endelig kjøre syntetisk olje på den. KJenner flere som har biler som er kjørt over 300 000 og som kjører fullsyntetisk olje, men som har gjort det hele tiden. Motoren ser ut som den var ny innvendig. Det viktigste jeg ville lagt penger i på denne siden var filteret. Og td Biltemas historie ang filter er ikke spesielt opplysende. Kjøp skikkelige filter og velg olje ut fra hvilken bil du har og hvordan den er kjørt. Helsing en Maskinist som til daglig jobber med oljer og filter og oljenanalyser;) Lykke til. Endelig en "olje tråd" med noen fornuftige innlegg Sett meg litt lei på "Jeg bruker 10w60 Super Racing til 1700 kr literen fordi det er best for motoren og sånn er det" innleggene. Klart folk skal få lov til det hvis de vil det men kunne kanskje du som har litt greie på olje forklart fordelen(hvis det er noen) med bruke en olje beregnet på racing i en vanlig bil som skal gå på gata??
Bonden Skrevet Mars 26, 2007 Skrevet Mars 26, 2007 Biltema kjøper den oljen de får tak i biligst det varierer derfor mye på hvilken kvalitet du får.Billige oljer er bygd opp av en ofte dårligere baseolje med mye tilsetninger for at den skal kunne tilfredstille kravene,En dyrere olje har mindre tilsetninger for å oppnå ønsket kvalitet ,derfor kan den gå lengere intervaler uten at oljen(slites)og den mister bærefilmen (smøreevnen).Ville neppe fylt en syntetisk Biltema olje og kjørt en bmw diesel 30 tusen km slik man kan med eks Castrol ll04.
CSM Skrevet Mars 26, 2007 Skrevet Mars 26, 2007 Kjører på Felleskjøpet Super Synthetic: http://www.fk.no/trade/productview/396905 og det fungerer bra! Men det er mineralsk motorolje som lukter best! Yum! Se også link for flere oljer: http://www.fk.no/search/?SearchText=motorolje Supre saker
Øyvind L. Skrevet Mars 27, 2007 Skrevet Mars 27, 2007 Biltema kjøper den oljen de får tak i biligst det varierer derfor mye på hvilken kvalitet du får.Billige oljer er bygd opp av en ofte dårligere baseolje med mye tilsetninger for at den skal kunne tilfredstille kravene,En dyrere olje har mindre tilsetninger for å oppnå ønsket kvalitet ,derfor kan den gå lengere intervaler uten at oljen(slites)og den mister bærefilmen (smøreevnen).Ville neppe fylt en syntetisk Biltema olje og kjørt en bmw diesel 30 tusen km slik man kan med eks Castrol ll04. Kjører du mineralsko olje er det viktig å bytte ofte, hvis ikke blir motoren slitt. Jeg bytter olje hver 5000km og bilen brukes kun om sommeren. Mineralsk olje er ikke noe dårligrere å kjøre på enn syntetisk da. Så at den tråden der er helt riktig er jeg ikke enig i.
H_c Skrevet Mars 27, 2007 Skrevet Mars 27, 2007 På alt annet enn m-modellene kan dere bruke BILTEMA.. alt annet er perler for svin.. Hvor mange ganger skal jeg måtte si det til dere. Vi lever i 2007!!! skulle tro at utviklingen på olje har kommet LANGT foran utviklingen av bilotorer til nå? ikke? tar dere den!! alle oljer som tilfredstiller bilfabrikatenes krav KAN skal og BØR brukes, deriblandt BILTEMA! så sluttt å mas om hva som er best olje når du kjører en sliten e30 med 288000km på telleren, svaret er BILTEMA, svaret er ALLTID biltema!!!!!
H_c Skrevet Mars 27, 2007 Skrevet Mars 27, 2007 På alt annet enn m-modellene kan dere bruke BILTEMA.. alt annet er perler for svin.. Hvor mange ganger skal jeg måtte si det til dere. Vi lever i 2007!!! skulle tro at utviklingen på olje har kommet LANGT foran utviklingen av bilotorer til nå? ikke? tar dere den!! alle oljer som tilfredstiller bilfabrikatenes krav KAN skal og BØR brukes, deriblandt BILTEMA! så sluttt å mas om hva som er best olje når du kjører en sliten e30 med 288000km på telleren, svaret er BILTEMA, svaret er ALLTID biltema!!!!!
Øyvind L. Skrevet Mars 27, 2007 Skrevet Mars 27, 2007 Men TWS er bortkasta penger på S14, S50 og S38. De har ikke bruk for tilsettningene som er i den oljen og tws blir for tynn hvis man kjører hardt på bane.
tobben! Skrevet Mars 27, 2007 Skrevet Mars 27, 2007 På alt annet enn m-modellene kan dere bruke BILTEMA.. alt annet er perler for svin.. Hvor mange ganger skal jeg måtte si det til dere. Vi lever i 2007!!! skulle tro at utviklingen på olje har kommet LANGT foran utviklingen av bilotorer til nå? ikke? tar dere den!! alle oljer som tilfredstiller bilfabrikatenes krav KAN skal og BØR brukes, deriblandt BILTEMA! så sluttt å mas om hva som er best olje når du kjører en sliten e30 med 288000km på telleren, svaret er BILTEMA, svaret er ALLTID biltema!!!!! Må si meg litt enig i det ja:)
336mik Skrevet Mars 27, 2007 Skrevet Mars 27, 2007 Men TWS er bortkasta penger på S14, S50 og S38. De har ikke bruk for tilsettningene som er i den oljen og tws blir for tynn hvis man kjører hardt på bane. Hvilken olje anbefales da?En motor som brukes hardt trenger jo en olje som ikke blir for tynn.Trodde TWS 10w/60 skulle være en fin olje for disse motorene jeg
Øyvind L. Skrevet Mars 27, 2007 Skrevet Mars 27, 2007 På min bruker jeg Pennzoil 20w-50 mineralsk. Denne oljen er jeg blitt anbefalt av folk som har drevet med S motorer i over 10 år. Helge Vik kjøre også bare mineralsk på sin M3. Jeg hadde TWS på min før. Byttet til pennzoil og motoren lager mye mindre lyd i vanos og tikker mindre også, men kjøre man slik olje er det viktig å bytte ofte. Jeg bytter hver 5000km. Bytter filter en gang i sesongen.
P.O.M. Skrevet Mars 27, 2007 Skrevet Mars 27, 2007 luer på hvilken olje type som er best til bmw? mange mener mobil 1, andre sier castrol eller shell helix. noen som har nooen råd til olje type for å slippe å få unødvendig tikking pga av feil olje type? Her er et veldig bra forum som omhandler alle typer oljer/smøring/additiver og diverse andre ting: http://theoildrop.server101.com/forums/ ... Cat=0&C=10 Bruk gjerne søkefunksjonen i dette forumet (f.eks. BMW). Dette forumet er et ”must” i tillegg til Bimmers.no
Puyol Skrevet Mars 28, 2007 Skrevet Mars 28, 2007 Jeg fylte Castrol TWS på min E34 sist gang jeg skiftet olje. Så dere mener at det bare er bortkasta penger? Burde ikke den olja være god for motoren? Skal skifte olje nå til våren, og lurer på å kjøpe Castrol RS, så den var så billig på Koed. Hva mener dere om det? Blir ikke å fylle på Biltema olje, skeptisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå