Gå til innhold

E12 528 - 3.3l prosjekt - Update 22.05.2007

Anbefalte innlegg

Skrevet
Du som har tatt av dekselet over gassera? Ligger vel ikke igjen hos meg? :?

Hehe, ja det er jeg som har tatt det av. Skulle se etter et nummer på blokka, og luftfilterboksen sto over hele, men fant ingenting mellom slange/ledningsvirrvarret nedi der :lol:

Hehe, okey :lol:

Forresten, når du tok av BBS-fronten. Skrudde du da av hele frontfangeren først? Skal prøve å få den på igjen, men det ser ut som om jeg må ta av hele greia for å få skrudd i skruene.

Du må av med blinklysa :) Ihvertfall det ene

Ok.

Prøvde å skru av hele fangeren, men den satt som faen. Jegmå skifte den pga bulken, men jeg ser ikke fram til å få den av med glede. :P

På E21n måtte jeg ha av hele frontfangeren for å få på BBS-fronten, derfor jeg lurte. :)

Men takk for hjelpen :)

Løsna alt? Rart den sitter dønn

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Altså, den bolten som går fra inni framskjermen og ut til fangeren går ikke å skru ut.. Den bare snurrer. Ikke finner jeg ut hvor blinklysa er festa heller :lol: så jeg tar det i morgen når det er lysere ute, da ser jeg kanskje noe også ;)

Skrevet

Altså, den bolten som går fra inni framskjermen og ut til fangeren går ikke å skru ut.. Den bare snurrer. Ikke finner jeg ut hvor blinklysa er festa heller :lol: så jeg tar det i morgen når det er lysere ute, da ser jeg kanskje noe også ;)

Gjør det :wink: Finner nok ut av det

Skrevet

Bare en liten kjapp update for i kveld.

Nedre frontplate har rusta sunn på venstre side.

Hvis noen har en slik til pre-facelift så si ifra!

Trenger ikke være i god stand, bare den ikke er rusta hull i! Skal ha BBS-fronten over uansett, men det er ikke så lett når den ikke har noe stål å sitte fast i :lol:

Jeg veit ikke hva som er forskjellen på pre-facelift og post-facelift ang. denne, men det er det vel noen som vet :)

Kan ta et bilde i morgen.

• 2 weeks later...
Skrevet

Ehhehe. "I morgen" ble visst 11 dager, men uansett.

Det har vært kaldt, så jeg har ikke fått gjort noe spesielt. Har prøvd å ta ut setene for å tørke matta, men den ene skrua bare snurrer så den må borres ut. Jeg knuste et borr når jeg skulle prøve, og fikk sånn usynlig splint i hånda :lol:

Men ja, jeg har ordna med litt fiksfakserier rundt om. Update om det kommer senere!

Jeg har bestemt meg for å ta ut taktrekket og sveise hullet i taket som det er nå. Jeg vil ha bilen EU-godkjent så fort som mulig, og da tar jeg det "unødvendige" på en enkel og billig måte nå. Så får jeg heller ordne resten når den har skilter!

Jeg skal ta ned hele taktrekket, som sagt. For der ligger det _LITT_ vann. Ved litt brå oppbremsing så blir det kaldt regnvær i nakken.

FORRESTEN! Er noen interessert i den grønne 528n? Den kan gå for 3000, hvis jeg får ta noen deler fra den. (2 fjærer og frontplata om den passer)

Veldig lite rust! Har ikke lyst til å skrote et karosseri med så lite rust.

Her er bildene jeg lovet!

Bilde349.jpg

Bilde348.jpg

Jeg gav også baklyktene etpartre strøk med klarlakk. De var demonsk matte, så jeg følte det måtte til!

De ble ganske fine! Ser nesten nye ut nå, men fikk litt sig (mørk garasje, minusgrader og hårføner som eneste varmeelement :lol:) Så jeg skal pusse siget med fint papir og ta et tynt lag oppå der igjen.

Bilde357.jpg

Og imens jeg svinga klarlakkboksen, så måtte jeg forevige rustet på disse flotte vinterfelgene.

Bilde350.jpg

Tenkte jeg skulle bruke turbinfelgene som vinterhjul (pusse og lakke litt først), og BBSene som sommerhjul. Men det er bare om jeg ikke får tak i dekk til TRX felgene.

Hørte noe om at det også var mulig å dreie ned TRX felger, for å få 16" dekk på. Noen som har erfaringer med dette? Hadde isåfall vært supert, med tanke på økonomi.

En kamerat av meg som jobber på ei dekksjappe sa at det var bare en liten kant om og gjøre for å få på 16" dekk.

TRX felgene er 415 mm, som er 16.3386 tommer, etter hva jeg har funnet ut.

Med andre ord så må ca 0.3 tommer dreies bort!

EDIT: Og Lars, kan du si helt sikkert at det er 4-trinns kasse?

Har kjent etter flere ganger, og det kjennes så seriøst ut som om det er 5-trinns. :P

Skrevet

Stakkars rolfi!

Treffer på sykt mye rust hvor enn du snur deg innafor prosjektverdenen.

Men det er flott at flere tar vare på klassikerne, enten det blir bra eller dårlig resultat, så er det bare å stå på, du har jo tross alt berga en bil uansett, sålenge den kommer på veien :wink:

Når det gjelder baklyktene du har lakka med klarlakk, så vil jeg si at jeg har gjort det samme selv, og det blir sykt godt resultat av det!

Men en ting jeg må påpeke som er viktig når du klarlakker de: ha på like mange og like tykke strøk på begge, hvis ikke VIL du kunne se en forskjell på de i sola.

• 2 weeks later...
Skrevet

Usansynlig slakk i overføringa der, så er ikke så lett å kjenne :lol:

Jeg er ikke 100% sikker da jeg aldri hadde mer enn 3. tror jeg.

Kjør en liten runde og prøv å legg inn femte. Kjennes nesten ut som seks trinns pga. slakken :D

Savner bilen jeg... Fint du tar vare på den!

Skrevet

Kjør en liten runde og prøv å legg inn femte. Kjennes nesten ut som seks trinns pga. slakken :D

Det er flere som har kjent og som sier det kjennes ut som 5, selv om det er veldig rørepinne :lol:

Det kan jo være 4-giret som er dritlangt til høyre, men jeg får nok sjekke ja.

Jeg kommer ikke til å oppdatere på en stund, for det skjer saker og ting som jeg synes ikke skal nevnes før det er 100% ordnet!

Så da får dere bare vente i spenning på update :lol:

Skrevet

Det er flere som har kjent og som sier det kjennes ut som 5, selv om det er veldig rørepinne :lol:

Det kan jo være 4-giret som er dritlangt til høyre, men jeg får nok sjekke ja.

Jeg kommer ikke til å oppdatere på en stund, for det skjer saker og ting som jeg synes ikke skal nevnes før det er 100% ordnet!

Så da får dere bare vente i spenning på update :lol:

Nå ble jeg ikke nysgjerrig i det hele tatt :lol:

Skrevet

Beklager å ikke ha hørt fra meg, men her jeg jeg nå. Når det gjelder seter og slikt, ta det på nyåret igjen om det fortsatt er av interesse. Har vært en mega-hektisk jul.

Skjønner ikke helt at du ikke finner ut om det er 4-eller 5 trinns kasse. 5-trinns kassa er lenger enn den med 4, så hvis du bøyer på kroppen og kikker under bilen ser du om den er lik den du har i din andre 528. Om ikke det skulle hjelpe kan du se på nummeret på den.

Hvorfor ikke bare kjøre en tur med den? Eller går den ikke?

Skrevet
Beklager å ikke ha hørt fra meg, men her jeg jeg nå. Når det gjelder seter og slikt, ta det på nyåret igjen om det fortsatt er av interesse. Har vært en mega-hektisk jul.

Det går bra det :)

Skjønner ikke helt at du ikke finner ut om det er 4-eller 5 trinns kasse. 5-trinns kassa er lenger enn den med 4, så hvis du bøyer på kroppen og kikker under bilen ser du om den er lik den du har i din andre 528. Om ikke det skulle hjelpe kan du se på nummeret på den.

Hahaha, det har jeg faktisk ikke tenkt på :lol: Men bilen er så lav pga diverse knekte fjærer, og jekkforsterkninggreiene datt av når jeg skulle jekke. Så jeg får ta det litt seinere.

Hvorfor ikke bare kjøre en tur med den? Eller går den ikke?

Jo, den går da på sett og vis. Men den har ikke skilter, og gårdsrommet her er ikke veldig stort og ligger rett ved veien. Føret ute nå er vel ikke optimalt for sveisadiff heller, vil jeg tro.

Det er ikke noen måte å få brukt f.eks E28 kasse på? For den har jo sånn elektronisk speedometergreier i diffen, mao. da ikke hull på girkassa som oss med wire trenger. Jeg har lite lyst til å bytte til E28 instrumenter, for å si det sånn. Vet at M10 kassa passer med litt fiks, men det er vel nesten verre å få tak i M10 5-trinns med hull enn M30 5-trinns med hull.

De har jo strengt tatt på wallothnesch i Tyskland, men de kassene der er jo i nystand og prisen er deretter!

Skrevet

Angående girkasser så skal det være uttak til drev på de aller fleste.Ringte på en sportskasse til e21 en min å han sa det var "bare" å montere drev å wire innsats i kassen. det var utttak på de fleste.

Skrevet
Angående girkasser så skal det være uttak til drev på de aller fleste.Ringte på en sportskasse til e21 en min å han sa det var "bare" å montere drev å wire innsats i kassen. det var utttak på de fleste.

Aha. Jeg er ikke så veldig inni girkasser, men er det bare å flytte over da altså?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...