-Håkon- Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 Hei! Har sett på en 2000 BMW 3-serie 320CI Kompressor. Kompressoren er av typen ESS. Har god erfaring med ESS fra før av etter chiping av en annen bil. Det jeg egentlig lurer på er hvordan denne kompressoren påvirker drivverket på bilen. Bilen har vel gått litt over 100 000 og har en automatkasse..Er rundt 230hk i bilen med kompressor kitet og er vel 150hk orginalt..hvordan tåler drivverket denne påkjenningen fra 150hk til 230hk og spesielt siden det er automatkasse i bilen.. Bilen er ellers jævla kul..prislapp 259 000 kr! lurer på om det er verdt det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 Er dette en sølv en?? Vurderte denne for litt over ett år siden, men den gikk da ikke igjennom tilstandsrapporten. grunnet fjusking på motor. bare så du vet det Ellers va bilen bra. da var den gått 90tkm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Håkon- Skrevet November 30, 2006 Forfatter Share Skrevet November 30, 2006 Ja er en sølv en som står på Hamar.. Denne? http://www.tinde.no/au/car.tas?Ref=1284417 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet November 30, 2006 Share Skrevet November 30, 2006 Er bilen godkjent med kompressor? Er HK avgift betalt? Ring og hør. Er det ikke O.K. Så glem hele greia. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
King_of Skrevet November 30, 2006 Share Skrevet November 30, 2006 Nja, er litt drastiskt du 02, trenger ikkje å glømme det sjølv om det ikkje er godkjent, betala vi ikkje nok til staten, evetuelt ulykker ja må sjå det ann, litt % regning.hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shv Skrevet November 30, 2006 Share Skrevet November 30, 2006 Er jo bare å ta den av og selge den om man ikke vil ha den på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Håkon- Skrevet November 30, 2006 Forfatter Share Skrevet November 30, 2006 ja sier noe der..hvor mange lappe kan man mulig få igjen får den da? vet jo ikke hvor lenge eller hvor langt den har sittet på, men sånn cirka? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet November 30, 2006 Share Skrevet November 30, 2006 For hele kittet kan du sikkert ta igjen 15-20000,- .. Men jeg tror jeg hadde beholdt det på uansett om den er godkjent eller ikke. Er den ikke godkjent ta kontakt med SS Performance, så ordner muligens de godkjenninga for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Håkon- Skrevet November 30, 2006 Forfatter Share Skrevet November 30, 2006 men tilbake til mitt opprinnelig spørsmål..hvordan påvirker dette drivverket i bilen? tåler det påkjenningen med endringen på 80hk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet November 30, 2006 Share Skrevet November 30, 2006 Høres jo grei ut den:) Motoren/drivverket får ikke no særlig ekstra slitasje pga nettopp ESS sin kompressor. Det kommer heller ann på kjørestilen til forrige eier. Du burde vel få 20-25k for settet brukt. Den er nok helt sikkert ikke godkjent. Da må man jo betale effektavgift.. Men tror nok prestandamessig at en 328Ci er omtrent likt og jeg ville vel valgt en E46 med manuelt gir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå