Gå til innhold

320CI med ESS Kompressor..

-Håkon-
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har sett på en 2000 BMW 3-serie 320CI Kompressor. Kompressoren er av typen ESS. Har god erfaring med ESS fra før av etter chiping av en annen bil. Det jeg egentlig lurer på er hvordan denne kompressoren påvirker drivverket på bilen. Bilen har vel gått litt over 100 000 og har en automatkasse..Er rundt 230hk i bilen med kompressor kitet og er vel 150hk orginalt..hvordan tåler drivverket denne påkjenningen fra 150hk til 230hk og spesielt siden det er automatkasse i bilen..

Bilen er ellers jævla kul..prislapp 259 000 kr! lurer på om det er verdt det? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hele kittet kan du sikkert ta igjen 15-20000,- .. Men jeg tror jeg hadde beholdt det på uansett om den er godkjent eller ikke. Er den ikke godkjent ta kontakt med SS Performance, så ordner muligens de godkjenninga for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo grei ut den:) Motoren/drivverket får ikke no særlig ekstra slitasje pga nettopp ESS sin kompressor. Det kommer heller ann på kjørestilen til forrige eier. Du burde vel få 20-25k for settet brukt. Den er nok helt sikkert ikke godkjent. Da må man jo betale effektavgift.. :twisted:

Men tror nok prestandamessig at en 328Ci er omtrent likt og jeg ville vel valgt en E46 med manuelt gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...