Gå til innhold

Båndpasskasse i E28 .. bildet... noen annen design mulig?


 Share

Anbefalte innlegg

Alt er egentlig med på å tune en båndbasskasse. Lengeden på refleksrørene antal/dimensjon, areal. Forholdet 1/3 - 2/3 f.eks mellom det lukkede kameret og det portedde kammeret. Har du mulighet til å åpne no inn til cupèn er det en enkel og grei løsning med lukket kasse. Lukket er den letteste og oftest mest velykkede. om du øker størrelsen på kassen vil frekvens toppen bli lavere. Altså den passer bedre til musikk som krever dyp bass og motsatt. På en reflekskasse vil du få dypere bass ved å øke lengden på porten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

da er kassen på plass med 2x10" 1500watt subber

2x 75mm reflexrør igjennom hattehyllen og lyden er jeg fornøyd med .. skal "tune" bassen men jeg er på utkikk etter en sterkere forsterker....

har en 480watt forsterker som driver begge elementene... så blir begrenset morro.. kommer med bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukte målene det ble oppgitt av produsenten... 28liter på elementsidene... og det dobble i midtkammeret...

ikke helt fornøyd enda.... får en type dirrelyd... som om lyden slår imot rørene eller slik... tror kanskje jeg også må ha wattstoff i det midtre rommet også....

kan komme med noen bilder så snart den "nye" hattehyllen er ferdig... ny plate er kuttet og skal bare dekkes med stoff.. (har ett ekstra baksete i samme stoff og farge som resten av interiøret som jeg klipper til og limer på platen.... da ser det ut som stripene i baksetet fortsetter opp og videre over hattehyllen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...