wheelman Skrevet November 30, 2006 Share Skrevet November 30, 2006 jeg har probemer med at når jeg låser dørene, så spretter låsen opp igjen. jeg låser igjen, og det holder seg låst... MEN, i det site har jeg kommet tilbake til bilen og opplever at den er åpen, så låsen spretter opp av seg selv etter en viss tid... hva kan dette være? det kan nevnes at bagasjerommet låser seg ikke, sentrallås motoren beveger seg ikke, så denne har kanskje kveldet... eller kan dette henge sammen? har laget en tråd om dette før, og da kom vi frem til at det vær en dørføler som var gåen, slik at låsen spratt opp... hvor sitter der og hvordan kan jeg evnt feilsøke?... er den bare en vanlig fjærbelastet knapp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet November 30, 2006 Share Skrevet November 30, 2006 du har svaret selv. låsene spretter opp igjen fordi bagasjelåsen ikke låser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wheelman Skrevet November 30, 2006 Forfatter Share Skrevet November 30, 2006 var det så enkelt? men når jeg kobler den fra (kontaktene, 2stk) så skjer det fremdeles? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet November 30, 2006 Share Skrevet November 30, 2006 det kan selvsagt skyldes flere ting, men jeg ville startet med å eliminere det mest åpenbare:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wheelman Skrevet November 30, 2006 Forfatter Share Skrevet November 30, 2006 men elleminerer jeg det ikke når jeg kobler den fra? vet du hvor dørbryterne sitter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Sammy Skrevet Desember 2, 2006 Share Skrevet Desember 2, 2006 Har nøyaktig samme problemet på min.. men der låser bagasjerommet seg når alt annet omsider låser seg. Låsen spretter opp kanskje 15 ganger, så tilslutt låser det seg. M-E-G-E-T frustrerende. Dørbryterne sitter merkelig nokk i dørene.. Du ser en liten fjærbelastet knapp inne i den "ringen" som døren låser seg på. Den er av plastikk noe som gjør at den slites ned med årene. Dermed trykker ikke døren bryteren langt nokk inn og bilen tror døren er open. Cupe-lyset kommer og på av seg selv, men lysstyrken følger turtallet. Desto høgere turtall desto sterkere lys. Jordfeil på dynamo kanskje ? EDIT: Fannt en mulig løsning her. bjalle:Hvis batteriet begynner å bli dårlig så kan sentrallåsen oppføre seg rart,virker låsen bedre med motoren igang kan det være dette.Et batteri som er dårlig kan tape seg 50% over natten i kuldegrader. Er det ikke sånn at når batteriet bynner å bli dårlig så varsler alarmen om dette ? altså at den går av av seg selv. Har vert utfor dette i det siste. Skal skifte batteri jeg og si fra om dette hjelper på sentrallåsen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wheelman Skrevet Desember 10, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2006 Nå har jeg kjøpt nytt batteri, men problemet vedvarer. Jeg har ingen erfaring med sentrallås, vet knapt hvordan dette virker. Noen fra vest-agder området som kan dette, og vil feilsøke evnt fikse dette for meg så kan jeg heller betale godt, da alternativet er å få den på verksted... please gi meg en lyd! alarmen jeg har fått instalert er jo ubrukelig med dette problemet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Sammy Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 Det som feiler er at dørsensorene er nedslitt, de må skiftes tror jeg, skal få gjort noe med det senere når jeg får tid. Det hjalp ikke meg heller å skifte batteri.. Men men da har vi da iallefall nye batterier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wheelman Skrevet Desember 21, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2006 hehe jepp;P skal feilsøke litt der. evnt koble utenom dem for og utelukke dem, evnt finne feilen:) kan gi tilbakemld Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wheelman Skrevet Desember 25, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2006 hva er sikringen til sentralåsen? i mitt tilfelle er det bedre og kunne skru den av til jeg får reparert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wheelman Skrevet Desember 27, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2006 er det i denne som dørbryteren sitter i ? kan ikke se noen bryter der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
askeladden Skrevet Desember 27, 2006 Share Skrevet Desember 27, 2006 hadde samme problemet selv.. 1: mål om du har strøm til sentrallåsmotoren i bagasjerommet. ledningen blir knekt hver gang du åpner å lukker lokket så der kan feilen vere. 2:den finnes en bryet oppi kupelyset som vist nok skal ha noe med sentrallåsen å gjøre. det nåtte jeg bytte:) 3:du må rett å slett finne noen til å justere låsene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wheelman Skrevet Desember 27, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2006 motoren bak har to stikk, med 5 (eller fler) ledninger i vær... så litt pes og feilsøke der når jeg ikke har koblingskjema. bryter i kupelyset?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Desember 28, 2006 Share Skrevet Desember 28, 2006 hva er sikringen til sentralåsen? i mitt tilfelle er det bedre og kunne skru den av til jeg får reparert Hvor sikringen er ? Iallefall på e34 sitter den under baksetene, husker ikke nummeret i hodet, men iallefall når jeg tar ut sikringen og setter den inn igjen hører jeg alle låsene prøver å lås seg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wheelman Skrevet Desember 28, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2006 noen som har sikrings skjema for e36 på nett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå