Gå til innhold

En historie om 3-serien

Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Har virkelig 2002 noe med 3 serien og gjøre? :o

Fin film, bra redigert :)

Godt spørsmål... jeg reagerte også på den koblingen... det må være den såkalte "Neue Klasse" de tenker på som en slags stamfader til selve konseptet bak 3-serien... tror jeg... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har virkelig 2002 noe med 3 serien og gjøre? :o

Fin film, bra redigert :)

Godt spørsmål... jeg reagerte også på den koblingen... det må være den såkalte "Neue Klasse" de tenker på som en slags stamfader til selve konseptet bak 3-serien... tror jeg... :?

Må være noe sånt ja, fordi når man titter på bilene som er med i filmen har de fleste runde baklykter, og jeg er ikke helt sikker. Men det var vel ikke mange 2002'er med runde lykter, og 2liter?

Og, når man ser kan man også se opptil flere BMW E9'er i race version.

Hva disse har med filmen og gjøre kan jo være mangt, men syns kanskje de som har lagd denne, burde vurdere og lage en om BMW Motorsport.

Syns selv, at dette er en av det råeste, og vakreste biler BMW har lagd.

30csl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være noe sånt ja, fordi når man titter på bilene som er med i filmen har de fleste runde baklykter, og jeg er ikke helt sikker. Men det var vel ikke mange 2002'er med runde lykter, og 2liter?

Og, når man ser kan man også se opptil flere BMW E9'er i race version.

Hva disse har med filmen og gjøre kan jo være mangt, men syns kanskje de som har lagd denne, burde vurdere og lage en om BMW Motorsport.

Syns selv, at dette er en av det råeste, og vakreste biler BMW har lagd.

Mhp. E9 og "Batmobile" er jeg selvfølgelig 100% enig med deg... 8) ... "02" eller E10 som modellen egentlig heter fikk firkantede baklykter først i 1973 (samme år som 2002 Turbo kom på markedet) og Touringen hadde runde baklykter hele tiden. Fine biler... :D

2002_Turbo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at det skjer noe vært gang jeg ser en 2002, eller 2800/3.0, det er rett og slett så fine biler, det er ingen tvil.

Men har sett litt i noen gamle bøker, og tittet litt rundt på nettet.

"Neue Klasse var serien som BMW lanserte i 1962 og inneholdt modeller som 1500, 1600, 1800 og senere 2000."

Fant dette på wikipedia, men da vil "Neue klasse" på en måte være en ny serie med biler, altså som er første spor, til 3, 5, 6, 7 serien?

1500, 1600,2000 er forgjengere av 5serien faktisk, intresant og vite..

Modell listen, kan du finne her

Har bimmers modell listen, noe og lære av her? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...