Gå til innhold

Vær obs på Z3 til salgs på finn.no!

Z3Alex
 Share

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg en strøken Z3, får den i morgen, gleder meg som en liten unge, og får dermed ikke sove.. hehe. Var inne å titta på bilder en siste gang nå, også la jeg merke til en annen Z3 jeg hadde sett på..

Hvis du vurderer å kjøpe denne bilen http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8753818 på finn.no, send meg en pm så skal du få litt info, og telefonnummer dit jeg fikk info! Den lå først til 120.000, og så nå at han har satt den ned til 99.900..

Selgeren prøvde å lure meg, og må ærlig innrømme at han nesten klarte det. Sa jeg skulle ha den på NAF-test, men han hadde nettopp hatt "service" (inspeksjon 1), som ikke er noen service, men nettopp en inspeksjon, og mente det var høyst unødvendig. Arket med alle feilene, ja, det er det ingen som vet hvor er!! Men fikk iallfall opplyst disse over telefon der hvor den berømte "servicen" var tatt!

God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspection 1 og 2 er SERVICE!

Er ny med BMW jeg så kan godt hende at det er service. Min feil. Tronrud bil sa iallfall at de KUN hadde tatt en inspeksjon på den.. Noe av grunnen til dette var nok at han hadde bedt dem om å ikke gjøre NOEN ting, fordi han skulle spare mest mulig penger, han ville bare ha så det så ut som det var tatt en service på den.. Luring han :twisted: Uansett, i det tilfellet her var det IKKE en service på den.. :wink:

ÆSJ!! du kjøpte bilen jeg hadde tenkt til og kjøpe du ! jaja fin bil gratulerer

Ja kjøpte den vett, han sa det var en annen som var interessert, så var bare å slå til :wink: hehe. Utrolig flott den han solgte, bare 6 timer så får jeg mitt prakteksemplar :D Takk takk, du får ha lykke til med videre bilkjøp! Så skal jeg ikke kjøpe neste bil du skal ha hehe :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspection I i BMW terminologi er det man normalt forbinder med oljeservice. Dvs. at man kun skifter olje, oljefilter og evt. mikrofilter... altså ikke en egentlig service (Inspection II) med bytte av plugger, bremseklosser eller det som ellers bør gjøres for at bilen er i forsvarlig stand iht. et fastlagt skema. På et skikkelig verksted vil de allikevel i forbindelse med Inspection I gi deg en beskjed hvis det er et eller annet galt med bilen som mekanikeren umiddelbart kan merke eller se.

Det kan virke som om det foreligger en eller annen misforståelse vedr. de forskjellige begrepene "Inspection" og/eller "Service"... og hva de betyr i praksis når det gjelder et BMW verksted. Av hensyn til selgeren og BMW verkstedet stenger jeg derfor denne tråden med mindre trådforfatteren pr. mail eller PM ønsker å gi meg dokumentasjon på at de påstander som fremsettes er korrekte.

Kjell Z3 har nå gjort meg oppmerksom på at Inspection I i følge ham er en omfattende prosedyre (nesten like omfattende som Inspection II) og det tar jeg naturligvis til etterretning. Jeg velger allikevel å holde tråden stengt så lenge de påstander som fremsettes kan virke belastende for både selgeren og verkstedet. Trådforfatteren er velkommen til å ta kontakt med meg hvis påstandene som fremsettes kan dokumenteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå mottat en hyggelig PM fra "Z3Alex" der han bekrefter uttalelsene vedr. den aktuelle bilen (ref. annonsen vedr. Z3) og forholdene rundt den nevnte Inspection I som ikke er gjennomført. Tråden aktiveres igjen og diskusjonen går dermed sin gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med valg av z3 :) Hvordan motor valgte du?

Takk takk :D Det er nok 1,8l motoren, men det er den første BMW'n jeg har så er kjempefornøyd jeg! Dessuten er bilen HELT strøken, er som ny, skal legge ut bilder og slikt seinere :D Men du, vet du hvor jeg kan få tak i hard top til den? Vet du om noen sider generelt som har mye stæsj til Z3? Har titta litt rundt og det er ikke så mye til Z3... Som jeg har funnet da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med første bmw også da :)

Det er ikke så veldig mye av stæsj å få til Z3 nei, men man finner jo litt på f.eks www.koed.dk og www.motortechnik.no ..Ellers er det noe på ebay.com

Sjekk på www.autopower.se etter hardtop. Mins jeg har sett det tilsalgs der.

Lykke til!:)

Takk takk, blir spennende det altså. Skal sjekke litt på sidene jeg og se hva jeg finner.. Takk for tips iallfall!

God helg!

Hilsen Alex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du, vet du hvor jeg kan få tak i hard top til den?

Her er en annonse på salg av hard top :P .

Hvor står det at det er hardtop? Ser bare at det står "top" jeg. Men om det skulle vise seg at det faktisk er hardtop er det i allefall sinnsykt billig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...