erlend_p Skrevet Desember 1, 2006 Share Skrevet Desember 1, 2006 For en ukes tid siden ble jeg rygget på på en parkeringsplass her i bergen. Fløytet på personen 20 cm før smellet, men ikke så mye som et bremselys å se. Trodde det var en gammal kar eller ei kjærring som kjørte helt til det kom en kar i midten av 30 åra ut. Føreren av den andre bilen virket som en real kar, og tok på seg all skyld uten diskusjon. Bulken ble ikke så veldig stor, men ble et par riper i lakken: Hadde bilen på verksted i dag, og fikk en kar fra forsikringsselskapet hans til å se på det. Han kom til at døren mest sannsynlig måtte skiftes siden det var kommet bulk på en eller annen bjelke innvending + at døren er litt mer vrien å få opp pga at den har flyttet på seg eller noe slikt? Men uansett om døren må byttes eller ikke, så må døren lakkeres og hele siden må få seg et par lag med klarlakk (ifølge lakkereren) Og her kommer det artige: Det er kameleon lakk jeg har på bilen, og det er svindyrt. Lakkereren sa en ca pris på 12000 kr literen. Så skaden kommer på 25 000 pluss pluss, alt etter om døren må byttes eller ikke. Heldigvis var det ikke var min skyld Fyren fra forsikringsselskapet skulle ringe meg på mandag-tirsdag og gi meg nøyaktig pris. Så hvis jeg får tilbake 25000 +++ så tenker jeg at jeg tar pengene, fikser/bytter døren og lakkerer bilen i en helt annen farge. Er ikke helt sikker på dette med å skifte farge, derfor lurer jeg litt på hvilken lakk dere villa ha valgt, eller ville dere beholdt den gamle og bare fikse ene siden? (Kom med alle meninger) Bilde av gamle lakken : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 1, 2006 Share Skrevet Desember 1, 2006 Selvfølgelig beholder du lakken som er på bilen nå og bytter/fixer døren... alt annet er tullball... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erlend_p Skrevet Desember 1, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2006 har en kamerat av meg som er lakkerer, som kan lakkere bilen i ny farge ganske billig, dermed får jeg råd til litt andre ting, som m-tech front og m3 listen bak, kanskje sideskjørt og m-tech lister. Men dette kommer ikke på i denne omgangen hvis jeg bare fikser skaden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ioctl Skrevet Desember 1, 2006 Share Skrevet Desember 1, 2006 Kan ikke han kompisen din lakkere døra med 3D lakk for en relativt billig penge også(selv om lakken er dyr)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erlend_p Skrevet Desember 1, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2006 Kan ikke han kompisen din lakkere døra med 3D lakk for en relativt billig penge også(selv om lakken er dyr)? jo, det kan han sikkert, men det blir ikke nok penger til overs til å lakkere en front, hekk og sideskjørt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Desember 1, 2006 Share Skrevet Desember 1, 2006 noen sier jo at det aldri gå an å få det likt igjen.. Og andre sier du må ha spesial forsikring på lakken i sånne spesielle tilfeller.. Eller så får du bare igjen den fargen vanlig metallic.. itte vet jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Desember 1, 2006 Share Skrevet Desember 1, 2006 Om lakken ser grei ut så beholder du den såklart som den er! Syns ikke den var så ille med den fargen. Men har du bilder av hele bilen slik at vi får se helheten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erlend_p Skrevet Desember 1, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2006 noen sier jo at det aldri gå an å få det likt igjen.. Og andre sier du må ha spesial forsikring på lakken i sånne spesielle tilfeller.. Eller så får du bare igjen den fargen vanlig metallic.. itte vet jeg.. Stemmer det at man må ha spesiell lakk forsikring, men det er kun hvis det er din skyld. Er det den andres part sin skyld, så skal bilen bringes tilbake i den stand den var i før skaden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erlend_p Skrevet Desember 1, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2006 Om lakken ser grei ut så beholder du den såklart som den er! Syns ikke den var så ille med den fargen. Men har du bilder av hele bilen slik at vi får se helheten? Lakken er ikke helt perfekt fra før nei, en stripe på panseret, og noen småstriper bak med antennen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Desember 1, 2006 Share Skrevet Desember 1, 2006 Stemmer det at man må ha spesiell lakk forsikring, men det er kun hvis det er din skyld. Er det den andres part sin skyld, så skal bilen bringes tilbake i den stand den var i før skaden Jah det er sant. Tenkte meg ikke om Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erlend_p Skrevet Desember 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2006 Har lurt litt på å lakkere den i sort med røde perler eller flackes eller hva det nå heter. perlemor/candy? Noen som har bilder av dette på en e36? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet Desember 2, 2006 Share Skrevet Desember 2, 2006 12000,- litern for kameleonlakk er absurd! du kan minst halvere det, eller dele det på tre, avhengig av lakkmerke! behold fargen du har du! få en takst, ta pengene, og få lakkerern din til å ta med seg stripa på panseret! det ville jeg gjort i hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet Desember 2, 2006 Share Skrevet Desember 2, 2006 Hvor mange liter lakk bruker man på en E36? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erlend_p Skrevet Desember 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2006 12000,- litern for kameleonlakk er absurd! du kan minst halvere det, eller dele det på tre, avhengig av lakkmerke! Merket var Standox Montecarlo Magic - Exclusive line Synnes også at 12000 hørtes helt villt ut, men jeg protesterer ikke på det jeg når takstmannen er enig med lakkereren. Fører bare til større utbetaling det. stipen på panseret er jo greit, men de bak med antennen er det vel værre med? må vel lakkere hele skjermen bak og helst klarlakk på hele siden? Beste hadde vel vært om jeg la ut litt selv, å få lakkert hele bilen i same farge som jeg har nå Hvor mange liter lakk bruker man på en E36? Er sikkert litt avhengig av lakkerer, og hvilken farge og dybde du vil ha. Men mellom 4,5 og 6 høres ikke helt ufornuftig ut. Seff litt mindre hvis man har cabbe Men det har sikkert M3cabriolet mer peiling på enn meg i og med at han er lakkerer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå