Padi Skrevet Desember 3, 2006 Share Skrevet Desember 3, 2006 Hvordan kan jeg se om jeg har automatikk i at speilet på føresiden justerer seg ned ved rygging.Leste et innlegg på e46fanatic om folk som hadde problemer med denne funksjonen.Speilet virket i manuell men ikke i auto. Er det noen måte og finne ut om jeg har dette.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Desember 3, 2006 Share Skrevet Desember 3, 2006 Nå vet jeg ikke om E46 har samme funksjon som E39, men viss du har brytern for valg av speil (når du skal justere dem) til venstre, mener jeg at speilet skal justere seg når du setter bilen i revers. Mulig du har prøvd dette, men var iallefall slik på faderens E39. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Desember 3, 2006 Share Skrevet Desember 3, 2006 Nå vet jeg ikke om E46 har samme funksjon som E39, men viss du har brytern for valg av speil (når du skal justere dem) til venstre, mener jeg at speilet skal justere seg når du setter bilen i revers. Mulig du har prøvd dette, men var iallefall slik på faderens E39. Samme på e-46 også. Er fordel å kunne skru den av også, feks når man skal rygge med tilhenger etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nokiaas Skrevet Desember 3, 2006 Share Skrevet Desember 3, 2006 På E39 er denne funksjonen kun levert sammen med elektrisk justerbart ratt. Jeg har 2 E39, på den ene er alt elektrisk, der er denne funksjonen. På den andre er det ikke el seter/ratt, der har jeg ikke rygge funksjon. Men der er det såkalt speil-pakke, dvs at jeg kan trykke på en knapp så klapper speilene inn mot døra. Fint i vaskehall ol. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Desember 3, 2006 Share Skrevet Desember 3, 2006 På min 730d har jeg denne funskjonen og den virkers som nevnt over her. Still velgeren for el speilene til venstre og høyre speil vil da automatisk justere seg ned når billen settes i revers. (har el ratt osv) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TexWiller Skrevet Desember 3, 2006 Share Skrevet Desember 3, 2006 Det er riktig som nevnt over, bortsett fra at det ikke kun er levert på biler med el ratt. alle med el speil kan ha denne funksjonen men det måtte jo som det meste annet bestilles når den var ny. Må jo nevnes at de fleste har dette men at det er mange biler som det ikke virker på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ConCon Skrevet Desember 3, 2006 Share Skrevet Desember 3, 2006 Hadde slik på min forrige BMW... 1995 modell E-34 525i... der justerte høyre sidespeil seg automatisk ned når jeg satte bilen i revers, men kun hvis den "knappen" til å velge speil sto mot venstre... Artig funksjon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
honnings88 Skrevet Desember 4, 2006 Share Skrevet Desember 4, 2006 I nyeste autofil får Cayman S kritikk for denne detaljen. Riktignok går ikke speilene opp igjen etterpå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Desember 4, 2006 Share Skrevet Desember 4, 2006 Da er vel litt av vitsen borte, når de ikkke går opp igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Desember 4, 2006 Share Skrevet Desember 4, 2006 Alt som går ned, kommer opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Desember 4, 2006 Share Skrevet Desember 4, 2006 Er det forresten noen som kan anbefale smøremiddel for å smøre opp el-innleggbare speil? Har prøvd med 5-56 og nå når det har blitt kaldere så synes jeg speilene går merkbart treigere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Padi Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2006 Må jo nevnes at de fleste har dette men at det er mange biler som det ikke virker på. Hmmm Takk for svar. Men hvordan kan jeg få sjekket om jeg har dette uten å måtte gå til bmw og få det sjekket.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
znork Skrevet Desember 4, 2006 Share Skrevet Desember 4, 2006 Jeg har dette på min bil.. Bryteren må stå til høyre for at høyre speil skal justere seg ned. Dette gjør den når bilen settes i revers, når bilen settes i gir går speilet automatisk opp. Står bryteren til venstre skjer det ingenting med høyre speil. (til bruk ved feks rygging med henger) Denne funksjonen er kun på høyre speil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyL Skrevet Desember 4, 2006 Share Skrevet Desember 4, 2006 Hos meg er det omvendt...bryteren må stå til venstre (altså mot sjåførspeil) for at det skal virke. Står den til høyre, skjer det ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VillKapping Skrevet Desember 4, 2006 Share Skrevet Desember 4, 2006 Hos meg må også bryteren stå til venstre for at det skal virke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå