Bare_egil Skrevet Desember 4, 2006 Skrevet Desember 4, 2006 Hei! Har en 318is 90 mod, så lurer på om hvordan jeg kan få sjekket om jeg har abs eller ikke. Bilen går ikke siden den ikke har motor i enda, så får derfor ikke sjekket dette. Driver med bremserør og trenger nye deler så da må jeg vite om det er abs eller ikke.. Noen som vet hvordan jeg kan finne ut av dette?? takker for svar, trenger dette fort!
propan Skrevet Desember 4, 2006 Skrevet Desember 4, 2006 Du har ABS. Ikke sikker-men mener det er standard på alle e30 etter 88. Ihvertfall 318is og 325i.
Superbeetle Skrevet Desember 4, 2006 Skrevet Desember 4, 2006 Hvis du ser på hjulspindlene vil du jo se en abs krans. dvs mange små tenner som står rundt drivaksel f.eks. og en føler som står imot.. Oppi motorrommet skal det være en styreenhet for abs. en "klump" med masse bremserør inn mot..
propan Skrevet Desember 4, 2006 Skrevet Desember 4, 2006 Og den "klumpen" står på venstre innerskjerm mot lykta.
Gunnar Skrevet Desember 4, 2006 Skrevet Desember 4, 2006 På min E34 står det til og med ABS med store bokstaver på enheten: Det er altså den svarte saken under den ene slangen nederst i midten på bildet. Nevermind alt kaoset, dette var slik bilen var da jeg kjøpte den..
Bare_egil Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Skrevet Desember 4, 2006 da har jeg ikke abs, for på den jeg har så går den rett opp i bremsevesk holdern, bare igjennom en svart dings som kommer fra den runde "greia" som kommer kupeen.. kan ta ett bilde i morgen så dere kan bedømme om jeg har eller ikke takk for all hjelp så langt:D
Bare_egil Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Skrevet Desember 4, 2006 Hvis du ser på hjulspindlene vil du jo se en abs krans. dvs mange små tenner som står rundt drivaksel f.eks. og en føler som står imot..Oppi motorrommet skal det være en styreenhet for abs. en "klump" med masse bremserør inn mot.. hjulspindlene? hva er der for noe? hehe, har ikke veldig peiling på bil egentlig. men kan jeg evt finne ut om jeg har abs ved å ringe til bmw å høre? gi evt rammenr ?
mowz Skrevet Desember 4, 2006 Skrevet Desember 4, 2006 bremse hjelper nok ikke så veldig mye da han sa bilen ikke gikk.
Kjell Z3 Skrevet Desember 4, 2006 Skrevet Desember 4, 2006 Det er vel også en ABS lampe som lyser når du slår på tenningen.
TEM Skrevet Desember 4, 2006 Skrevet Desember 4, 2006 bremse hjelper nok ikke så veldig mye da han sa bilen ikke gikk. hehe..sant så sant leste bare fort gjenom tråden sjø
Bare_egil Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Skrevet Desember 4, 2006 Det er vel også en ABS lampe som lyser når du slår på tenningen. har som sagt ingen motor i bilen det gjelder også ledningsnett
Bare_egil Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Skrevet Desember 4, 2006 bremse hjelper nok ikke så veldig mye da han sa bilen ikke gikk. jobber du på liertoppen og venn med tor eivind?
Bare_egil Skrevet Desember 7, 2006 Forfatter Skrevet Desember 7, 2006 ja er nok det ja okai..er så og si naboen hans
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå