artax Skrevet Desember 5, 2006 Share Skrevet Desember 5, 2006 hei jeg skal kanskje kjope meg en 325ix4x4 av en paa jobben min, hvordan er disse? gode aa kjore? mye feil paa disse dyre deler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
artax Skrevet Desember 5, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2006 "bumpilidump" hvordan er disse aa turbo konvertere? gaar det bra liksom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowz Skrevet Desember 5, 2006 Share Skrevet Desember 5, 2006 Dette er bra biler. Supre og kjøre med litt modd av understell... Ville ikke satt turbo på den med tanke på drivverk, men kanskje heller kompressor og ikke bråsleppe klutch osv. Deler er litt dyrt men ikke så gæærnt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
artax Skrevet Desember 5, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2006 ok hva vil litt modd av understell si?? og hvor mye kan eg kompressor koste til en slik bil? noen forslag. med braasleppe clutch tenker du paa spining og slikkt liksom iogmed at det er en 4x4? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowz Skrevet Desember 5, 2006 Share Skrevet Desember 5, 2006 mener senking med stivere fjærer og bytte til gassdempere. det har jeg gjort og den sitter bra på veien. Kompressor som jeg så på gav 260hk og 380nm. Pris 3000 euro tror jeg, ca 20-30 tusen. Drivaksler tar fort kvelden hvis du skal ha så mye effekt og spinne ja... i alle fall ved "flying starts" som jeg kaller det. Kjører men nogenlunde ok og lar girkasse komme orntli i gir før du gir max osv vil det nok holde bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowz Skrevet Desember 5, 2006 Share Skrevet Desember 5, 2006 Og ix'en ble vel laget fra 87-90 så litt rart med 86 modell, må være etter 9 mnd 86el noe da? sikker på 86 modell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prebols Skrevet Desember 5, 2006 Share Skrevet Desember 5, 2006 Jeg har en 86 ix.. De er ikke så spreke som standard 325i e30. Har kvasskam, konfilter og fullt effektanlegg på min. Den går litt bedre enn en 323i e30 jeg hadde. (150hk versionen) Er også begrenset utvalg av senke fjærer til ix. Er ikke samme som standard e30. Men jeg gleder meg til og få testet 4x4 i vinter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowz Skrevet Desember 5, 2006 Share Skrevet Desember 5, 2006 rart, til og med i modellguiden her på bimmers står det kun ix fra 87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
artax Skrevet Desember 5, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2006 ok. men jeg har ikke bruk for spinning anyway hehe det kan jeg bruke 5ren min til hehe, syns det var 86 mod han sa men kan vare jeg husker feil, men det skal ivertfall vare 171 hesters motoren, ikke 150 saa prbols sa.hehe det var jo litt dyrt med kompressor da hehe hadde ikke skjedd med det forste ivertfall. men er de ikkke ganske spreke da orginalt og? vil jeg foreksempel ta kompisen min sin audi a3 1,poof(1.6) paa strekk det gjor jeg iverfall ikke med 5eren bare, men graps pul3*(*&£er han naar vi er i fart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prebols Skrevet Desember 6, 2006 Share Skrevet Desember 6, 2006 325 ix finnes bare med 171 hk.. det var 323i e30 jeg snakka om der den kom vel med 139 og 150 hk 325ix skal gå 0-100 på 9.0 sek i følge boka.. 323i 150hk står vel også oppgitt til 9.0 sek? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
artax Skrevet Desember 6, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2006 aaja ok, da misforstod jeg, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet Desember 6, 2006 Share Skrevet Desember 6, 2006 Det ser ut som den første IX kom 11/85 http://www.realoem.com/bmw/select.do?vi ... ECE&arch=0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowz Skrevet Desember 6, 2006 Share Skrevet Desember 6, 2006 Men ix'en er kjappere 0-100 enn 9. sek. Brodern har e39 528 touring, og jeg dro litt ifra den. Har prøvd flere ganger. Men grunnen til at ix bruker såpass "lang" tid er at du må opp i 3.gir. Gjør 90 på 2. gir. Er 170 hk med kat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
artax Skrevet Desember 6, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2006 hvor mye tror dere at en 1987 model ligger på sånn ca? litt rust bak på bagasjeroms lokket, noen bremse rør som må skiftes, den ene kanalen er skiftet grunnet krasj, førerdøren går ikke helt igjen eller går igen men liten åpning nederst. skal være i fin stand ellers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prebols Skrevet Desember 6, 2006 Share Skrevet Desember 6, 2006 Mye er 528en oppført 0-100 da? fant dette: Der står det 9.0 0-100 og det er på limousine, touring veier vel litt mer også? Så da er det vel ikke rart du drar i fra den? 528 (м52в28) BMW 528iA E39 Limousine - 1996 (Serie) Test in ams 09/1996 Gewicht 1595 kg 0 - 80 km/h 6,4 s 0 - 100 km/h 9,0 s 0 - 120 km/h 12,0 s 0 - 130 km/h - s 0 - 140 km/h - s 0 - 160 km/h 21,9 s 0 - 180 km/h - s 0 - 200 km/h - s 400 m, stehender Start - s 1 km, stehender Start 29,6 s Vmax 234 km/h 100 - 0 km/h (kalt) 40,2 m 100 - 0 km/h (warm) 40,2 m Nordschleife - min Hockenheim, kleiner Kurs - min Querbeschleunigung - g Slalom 18 m - km/h Slalom 36 m - km/h ISO Ausweichtest - km/h Testverbrauch 11,6 L/SB Grundpreis 68.900 DM Bemerkungen: Bereifung: 225/60 R 15 W. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå