///Magnus Skrevet Desember 5, 2006 Share Skrevet Desember 5, 2006 Noen som vet hvordan man får brukt Launch Control-funksjonen på VAG's DSG-kasse? Mener det skal være en slik funksjon på denne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Desember 6, 2006 Share Skrevet Desember 6, 2006 Er du sikker på at den har det? Jeg mener den ikke har det, men absolutt ikke sikker.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenny_ Skrevet Desember 6, 2006 Share Skrevet Desember 6, 2006 Hmm, sikker på at den har det? Jeg har nå lest de fleste artiklene om denne kassen. Både som DSG og som S-tronic i auda'en. Får den med F1 giring. Får jo kassen på små golf diesel til 250tusen kr. Er ett lite steg opp til M3 til over en mill da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet Desember 6, 2006 Share Skrevet Desember 6, 2006 Den kan jo ha launch control fordetom, altså selv om du får girkassen på billigere biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Desember 6, 2006 Share Skrevet Desember 6, 2006 Fra http://www.gminsidenews.com/forums/showthread.php?p=661641 For 07' Traction control 'Launch Control' feature will now be all vehicles equiped with the Direct Shift Gearbox. Activation possible when vehicle is at a complete stop, 'ESP' button is disengaged and the transmission lever is placed either in 'S' or in 1st gear with Tiptronic. This allows controlled wheelspin for a maximized acceleration at takeoff. Og en video: http://www.youtube.com/watch?v=gmMNRQ1GJ3o Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Desember 6, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2006 Ser der ja! Takk. Må prøves neste gang jeg kjører min fars GTI. En fantastisk girkasse btw. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Desember 6, 2006 Share Skrevet Desember 6, 2006 Må prøves neste gang jeg kjører min fars GTI. hehe - fattern venter på en Golf plus med TDI og DSG, men det blir nok ikke no' særlig "launching" på den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenny_ Skrevet Desember 6, 2006 Share Skrevet Desember 6, 2006 Må prøves neste gang jeg kjører min fars GTI. hehe - fattern venter på en Golf plus med TDI og DSG, men det blir nok ikke no' særlig "launching" på den Det jeg mener.. Hva er vits ? Men har man gti eller GT TDI så er jo det greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kevin=) Skrevet Desember 6, 2006 Share Skrevet Desember 6, 2006 syns manuall kassen på GTI er mye bedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Desember 6, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2006 Kjørte en TT med 2,0 TFSI mototren og manuell her en dag. Syntes det er mye mer morro med DSG. Men er enig at god gammeldags manuell også har sin sjarm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kevin=) Skrevet Desember 7, 2006 Share Skrevet Desember 7, 2006 men nå skal det sies at man får smg kassen til en del andre bmwer enn M-modellene. Blant annet 328, 335, 525, 550 osv.. sikkert også 650. Akkurat å golf gti syns jeg det er mere morro med den manuelle girkassen. ikke prøvd de andre bilene med dsg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kevin=) Skrevet Desember 7, 2006 Share Skrevet Desember 7, 2006 men nå skal det sies at man får smg kassen til en del andre bmwer enn M-modellene. Blant annet 328, 335, 525, 550 osv.. sikkert også 650. Akkurat å golf gti syns jeg det er mere morro med den manuelle girkassen. ikke prøvd de andre bilene med dsg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå