bmw328ci Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 Jeg også må jekke så mye at forhjulet løfter seg når jeg skal jekke bilen opp-ifra bak.. Tror ikke det er noe unormalt med det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Desember 9, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2006 ok, kanskje det er normalt... Men lyden er definitivt ikke normal!! Har ikke fått gjort noe i dag.. Hadde tenkt å ta bilder, men var svart som fan når jeg kom hjem ifra jobb i dag.. Så imorgen skal det ristets å kjennes litt rundt forbi og tas bilde! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls 87 Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 Er nesten helt sikker på at det er bærearmsforingen bak. har hatt samme problemet på både min fars og min egen E36 og dette er en veldig vanlig feil på disse bilene. lydene er og kommer som du beskriver. Hvis man har litt peil og en bukk er ikke dette vanskelig å bytte selv egentlig. Foringen koster vel ca 250,-. Egentlig bør man vel kanskje ha hjulstillings kontroll etter dette, men jeg bare merket rundt alle bolter og skiver med tusj før jeg løsnet slik at alt ble skrudd fast på samme sted igjen. Du ser om foringen ved å sjekke under bilen der bærearmen er festet til karosseriet forran bakhjulet. Festet sitter oppe i et hull i selve karroseriet og bærearmen skal sitte omtrent midt i denne åpningen. Hvis den er plassert mer mot den ene siden enn den andre er foringen slitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pauls1 Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 Jeg også må jekke så mye at forhjulet løfter seg når jeg skal jekke bilen opp-ifra bak.. Tror ikke det er noe unormalt med det. dette er vell helt normalt når man har en senket bil med korte dempere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 Foresten: Gratulerer med lappen Regner med du får mye morro med den i hånda i tiden fremover Enda ett og ett halvt år til jeg kommer på veien.. Men er sikkert ikke ferdig med prosjektet før den tid, så blir vel foreldrene mines bil eller vinterbil til å begynne med. Eller at jeg fikser hærjebilen Sorry off-topic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Desember 9, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2006 Bimmerman Høres veldig betryggende ut, jeg er klar over at bmw spiser foringer så håper dette er problemet og at det ikke er noe annet!! Men siden jeg ikke har spess peiling så venter jeg nok til 3. menningen min som har en god del mer peiling kommer på mandag før jeg konstaterer noe! Men høres lovende ut! bmw320ic og pauls1 Dere har nok helt rett, bare jeg som ikke syntes å huske at jeg måtte jekke like mye sist gang!! bmw_728i Takk så mye!! Var jaffal en del kjøring de tre dagene jeg rakk det før dette skjedde.. Og blir nok en god del mer når dette er fiksa :D Du får bruke tiden godt fram til du får lappen.. Og prøve å få ferdig turbo-prosjektet.. Hørres fet ut!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Februar 28, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2007 Update 28. Feb Da var den komt tilbake, vet ikke hva det er, men er en dyp dunkelyd som kommer bakifra.. Noen som har hintet frampå noe med hjullager?? Noen ideér om dette?? Var også noe merkelig med bremsene, dunking kom i det jeg tråkket i bremsen og kom når jeg slapp bremsen, og rett før jeg kom hjem, vikret det som om bilen bare bremset bak Kan det være noe med bremseskivene eller noe der? Noen måte å finne dette ut på... begynner å bli litt lei og vil helst ha svar fort så jeg tør å kjøre igjen! ALLE tips mottas med stor takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2007 ingen som har peiling, trenger sårt hjelp her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Mars 1, 2007 Share Skrevet Mars 1, 2007 Byttet du fjærbeinslagrene da du satt på senkesettet? For meg så kan det høres ut som enten gåent fjærbeinslager eller demper. Smeller det skikkelig når du kjører i dumper? Jeg ville også sjekket traversforinger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2007 Var ikke jeg som satt på senkesettet, så det vet jeg ikke! Lyden kommer ikke når jeg svinger til venstre, men er markant når jeg svinger til høyre hvis det er til noen hjelp? Nei, smeller ikke når jeg kjører i dumper.. Men når jeg svinger til høyre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Mars 1, 2007 Share Skrevet Mars 1, 2007 Da er det fjærbeinslager, gummiforingen inni det har mest sannsynlig gitt seg, det resulterer i at demperbeinet vandrer fritt, hadde det samme problemet på min gamle E36 (og min nåværende E34), fjærbeinslageret var sannsynligvis slitt fra før og ble da totalt ødelagt etter at jeg satt på senkesett. Byttet begge to og da var problemet borte. Tror det syndes mye med dette her, fjærbeinslager bør alltid byttes ved montering av senkesett, både foran og bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2007 ok, hvordan kan jeg fikse dette da? Hvilke deler er det som trengs og hva sånn ca vil det koste? Er det vanskelig.. dvs.. er det noe jeg klarer selv eller må det levers inn (jeg vil si jeg har under middels mekaniker kunskaper ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvalaracing Skrevet Mars 1, 2007 Share Skrevet Mars 1, 2007 Kan ikke være ett av drivleddene bak som er defekte da. Jekk opp igjenn og sjekk mansjettene for sprekker eller rifter. Hedde samme på E21en min der kom det kraftig dunkelyd under kjøring spesielt i sving.Merker også skjelving i bilen når du svinger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Mars 1, 2007 Share Skrevet Mars 1, 2007 Det er ikke vanskelig å bytte fjærbeinslager bak. Du må ned med demperne, det er bare en skrue i bunn, og tre skruer i toppen. Du ser hvordan det er når tar du tar av sidetrekkene i bagasjerommet. Fjærbeinslageret sitter festet i tre skruer. Når du har løsnet disse og skruen i bunn av demperen, får du ut hele demperoppsatsen, løsne så den store skruen på toppen av demperbeinet og bytt fjærbeinslageret. Montering skjer i motsatt rekkefølge. Vi tar en veiledende pris på 167, + moms for disse delene, da har du en pekepinn på hva det koster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2007 Kvalaracing: Hvor finner jeg disse mansjettene da? Vil ikke si jeg har merket noe skjelving når jeg svinger.. Kun denne dunkelyden.. Kai-P: hmm.. ok, men er det noen idiotsikker måte å skjekk på slik at jeg ikke begynner på dette og så viser det seg at det ikke hjalp i hele tatt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå