Gå til innhold

Dunkelyd fra høyre hjulhus bak!!? TRENGER HJELP! (Se side 5)

Søreng
 Share

Anbefalte innlegg

Skru først av mutteren som holder demperen fast i bunn, skru så av de to skruene på toppen og så er det av. Hør med din lokale BMW-forhandler, fjærtårnslager er forbruksvare. Ellers så selger vi dem også til 167 kr. pluss moms pr. stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok, da var m3 demperfestene bestillt hos bavaria, de fikk de sansynelig fredag.. kosta 175,- per side tror jeg, så bestillte til begge sidene med det samme!

Hvodan er det å kjøre med dette? Trenger bil til skole og slikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da var m3 demperfestene bestillt hos bavaria, de fikk de sansynelig fredag.. kosta 175,- per side tror jeg, så bestillte til begge sidene med det samme!

Hvodan er det å kjøre med dette? Trenger bil til skole og slikt!

Husk å få med nye pakninger til innfestningene, de koster vel en 10.- pr stk, og er helt sikkert lagervare.

Å skulle du trenge hjelp med å skifte dem, så får du gi en lyd, så kan jeg hjelpe deg vederlagsfritt, det eneste du må gjøre er å ta turen til Bryne. Men det må bli etter helgen, ettersom jeg er på bilmesse i Geneve fra fredag til søndag. Jobben tar ca 1 time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ringer i morgen og hører med pakningene!

Sier meget takk for hjelpen, kommer sikkert til å kikke litt på hvordan det ser ut, dersom jeg finner ut at dette er over min kunskap sier jeg nok meget gjærne ja til tilbudet.. Men må se litt på tiden, er en MEGET travel student neste uke!

Og vi skal vel alltids finne fram til et vederlag..

Er vel ingenting som er vederlagsfritt er det nå det ;) hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update 12 Mars:

Har hentet lagrene nå, men pakningene var ikke kommet enda så de må jeg hente senere!

Men jeg begynner å lure sterkt på om det er en sammenheng med bremsene her i dette tilfellet.. Nå kommer dunkelyden hver gang jeg trør inn bremsepedalen og slepper den igjen.. Noen ganger også når jeg kjører rett fra..

Dunkelyden gjentas ved 1 (én) rotasjon av dekket! Ett dunk per rotasjon..

Noen som kan ha noen formeninger om dette? Er det fortsatt tårnlagrene, eller er det bremsekallipterene som tuller?

Legger ved en link til en annen tråd jeg lagde i går om bremsekallipteren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... Ser jeg bare etter en sprekk i skiven da? Som en rift?

Men tror ikke det er det, lurer på om det kan være noe med kallipteren, at den har rustet sammen eller noe? Jeg har ikke så veldig peiling da, så tar imot ALLE tips!

Må få fikset det da jeg trenger bilen daglig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har "trommelbrems" på håndbrekket bak. Ta av calipper og demonter skiven og se. Lys inn i ene hullet til hjulboten og skru på justereren til håndbrekkskoene for og lettere ta av skiven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen som har noen mer tips... Skal nok av med bremseskivene i neste uke å se! Er det noe jeg bør passe på når jeg er bak der og skrur?

Håndbrekket fungerer såvidt også, kan jeg ta det samtidig også.. Skrur du ikke på den muttern innforbi skiven der da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...