///MoePower Skrevet Desember 9, 2006 Skrevet Desember 9, 2006 Noe av det du burde ha er vel: Datasprut Skikkelig filter Større eksosanlegg Justerbar btr Neddreide stempler (1,6-1,8mm ca, og med en cm kant rundt slik at det blir "grop") Men helst egner det seg med ferdigkjøpte lavkompressjonsstempler, de er kraftigere. Muligens bedre toppakning og bolter smidde råder (muligens her og for det er ikke nødvendig, men kan lønne seg) Balansering av veiv kan du også gjøre for at motoren skal gå penere (kanskje få ett par hk?) Så annbefaler jeg å ha blandingsmåler så du vet den ikke går magert når du kjører. Intercooler Hmm.. Så kom ikke jeg på mere i farta, men det er sikkert mer!
Kaptein Vom Skrevet Desember 9, 2006 Skrevet Desember 9, 2006 Har litt greie på det ja, hvorfor 450hk med to, når du kan få 600 med en?
///MoePower Skrevet Desember 9, 2006 Skrevet Desember 9, 2006 Har litt greie på det ja, hvorfor 350hk med to, når du kan få 600 med en? Godt spm det der igrunn. Er vel en fordel med å ha to regner jeg med? For ikke å snakke om to dumpventiler (hvis man skal ha slike som lager skikkelig lyd) som blåser etterhverandre når man girer, det er nydelig lyd! For min det blir det 1 stk storturbo. Drømmer om turbo & kompressor, men det blir nok kun ombygging til storturbo regner jeg med. Enn så lenge klarer jeg meg med orginalturbo med oppstillt trykk.
E28 535i Skrevet Desember 9, 2006 Forfatter Skrevet Desember 9, 2006 ok. jeg har ic holer til 700ca. men har set på 2 ksr gt28rbb m wastegate, je stempler me 8:0 comp.
E28 535i Skrevet Desember 9, 2006 Forfatter Skrevet Desember 9, 2006 Er det flere forlag. om hvor mye jeg kan få ut av motoren, om kopp,topp,dyser,data sprut
mowz Skrevet Desember 9, 2006 Skrevet Desember 9, 2006 2 turboer gir jo bedre power fra lavere turtall da, og er lettere og drive siden de er mindre enn en stor. Så blir nok en del mindre turbo lag
Espen* Skrevet Desember 9, 2006 Skrevet Desember 9, 2006 SS performance sin E30 hadde visst fullt trykk på ca 6000 omdreininger, mens den ene av de to som driver PPF hadde fra 3500 eller no, og bare 80hk mindre. De sa en turbo var raskere en to.
Kaptein Vom Skrevet Desember 10, 2006 Skrevet Desember 10, 2006 Jeg har også troen på en turbo, det har skjedd så mye på den fronten at det er liten eller ingen forskjell på enkel, eller dobbel. Det er mange år siden turboene matet kun på toppregisteret, i dag er det mulig å få en turbo som virker på hele turtallsregisteret. Anng lyd så lager en stoooor turbo mye tøffere lyd enn to små!
Gjest Skrevet Desember 10, 2006 Skrevet Desember 10, 2006 Twin turbo er så mye ekstra arbeid att det etter min mening ikke er vert det. Skal du ha 500-600 hk bør du porte topp muligens kjøpe en litt vassere kam. Kjør med 745 stempler eller 3,5 kat stemler. Råder å hveiv trenger du ikke bry deg om da dette er meget solid. Data sprut er ett must da.
mOMOe Skrevet Desember 10, 2006 Skrevet Desember 10, 2006 siden du har turboene, stempler og IC så trengs vel igrunn: datasprut, grenrør, O-ringe blokka, lette svinghjulet (evt kjøpe alu svinghjul), BTR, BOV, skikkelig bensinpumpe, ventil til å justere turbotrykk, catchtank for oljedamp, trykkrør og kanskje ett skikkelig innsug, noen H profilråder, billet ventilvipper + masse småtteri som dukker opp etterhvert. er jo seff en fordel å balansere svinghjul, veiv etc da.. da burde du ende opp med en morsom motor edit: glemte å nevne, noen skikkelige dyser..
Mpower20 Skrevet Desember 10, 2006 Skrevet Desember 10, 2006 En høytrykksturbo i kombinasjon med en Lavtrykksturbo (Biturbo) er nok meget gunstig med tanke på effekt over hele registeret. Men hvis man skal montere på 2 Høytrykksturboer (Twinturbo) kontra en større enkel turbo så tror jeg ikke man vil merke noe enorm effekt forskjell, men er vel kansje mer potensiale i 2 turboer??
mOMOe Skrevet Desember 10, 2006 Skrevet Desember 10, 2006 så forresten nå at du hadde bare kikka på de delene men ikke handla de ennå.. en liten og enstor turbo kunne jo vært artig da.. burde man jo få et godt drag over hele registeret, men igjen litt mer jobb da, enn en singel go-turbo..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå