Gå til innhold

Subbing med 9x16 på e30 og spørsmål om nytt senkesett.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 9x16 et15 som er neddreid litt for å passe bedre på e30 bak på bilen min. Det står 225/40 R16 dekk på dem og bilen er senka 40mm forran og bak.

Har fått valsa inn den kanten i hjulbuen, men jeg sliter fortsatt veldig mye med subbing. Hva har dere andre med 9x16 gjort for å slippe subbing?

Eneste jeg kan komme på er å gå ned til 215/40 16, noen som har erfaring med det?

Jeg lurer også på å bytte ut senkesettet mitt, siden den ser så segen ut bak i forhold til forran.

60/40 vil være umulig pga veien opp fra huset mitt.

Det optimale ville vært 50/30 eller 50/35. Finnes det?

Hvilke fjærer anbefales? Jeg har lesfjørs eller noe sånt nå, og de blir bare mykere og mykere. :(

Skrevet
NB! 215/40 R16 er -5.04% i forskjell fra orginal rulleomkrets. Bare en liten head's up :)

Det står i tüvpapirene til felgene at det går bra, så det burde ikke by på noen store problemer.

Skrevet
NB! 215/40 R16 er -5.04% i forskjell fra orginal rulleomkrets. Bare en liten head's up :)

Det står i tüvpapirene til felgene at det går bra, så det burde ikke by på noen store problemer.

Og Tüvpapirene er rettet direkte mot din bil? Disse felgene vil også passe på f.eks VW polo som igjen kan kan ha 215/40 R16 pga mindre dekk orginalt så hvis papirene bare gjelder felgene, så tror jeg biltrangsynet ikke vil se rundt dette.

Skrevet

Det er papirer på 7,5x16 et20 forran og 9x16 et 15 bak på E30 limousine.

Men jeg har blingsa litt i papirene. Kunne ha 215/40 16 forran, men hadde ikke lov til å ha mindre enn 225 bak.

Skrevet
Hadde 9x16" ET15 med 225/40/16 bak på min E30 (86 mod), valset kun inn kanten og det subbet ikke etter det. Senket med 60/40 komplett Apex sett fra GS.

86 modellene har vel hjulbuene litt høyere oppe. Min har deket oppi hjulbuen når den står stille. Det er med 40mm senking.

På det verste subber dekket helt oppi der hjulbuen slutter å skråne innover.

Jeg har en liten teori om at det vil subbe mindre med 60mm senking forran for da blir det mer vekt forran, og den må da reise opp fronten 2cm ved gasspådrag før bakdekket forsvinner opp i skjermen. Stemmer denne teorien?

Er apex fjærene bra altså? Der jeg kjøpte lesjøfjors fjærene fikk jeg beskjed om at de ikke anbefalte apex fordi de var for myke. Han hadde det på sin egen e30 og var ikke fornøyd.

Vil foringene påvirke hvor mye fjærene komprimeres?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...