BMWBenny Skrevet Desember 11, 2006 Share Skrevet Desember 11, 2006 jeg begynte i dag å fjerne litt smått lakkrust på bilen min og det hele gikk greit intill jeg skulle lakere rød fargen. For når jeg sprayer på ser det fint ut de første sekundene men så "drar" lakken seg sammen og det blir stygge porer som man ser rett inn til den gule grunnings lakken. Jeg skjønner ikke hvorfor dette skjer? Er det den billige biltema grunninga sin feil? Farge lakken er jo orginal BMW lakk... eller er 8 garder ute for kaldt? skjønner ikke hvorfor det blir så rart og stygt Detta er jo normalt ikke noe problem... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 11, 2006 Share Skrevet Desember 11, 2006 jeg begynte i dag å fjerne litt smått lakkrust på bilen min og det hele gikk greit intill jeg skulle lakere rød fargen. For når jeg sprayer på ser det fint ut de første sekundene men så "drar" lakken seg sammen og det blir stygge porer som man ser rett inn til den gule grunnings lakken. Jeg skjønner ikke hvorfor dette skjer? Er det den billige biltema grunninga sin feil? Farge lakken er jo orginal BMW lakk... eller er 8 garder ute for kaldt?skjønner ikke hvorfor det blir så rart og stygt Detta er jo normalt ikke noe problem... Det er meget mulig at det er biltemas grunning som er problemet. Jeg grunnet fangeren min med biltemas grunning, men å lakkere etterpå ble aldri bra. Det ble bobler og noe alà det du beskriver her. Jeg sendte derfor fangeren til en profesjonell lakkerer slik at han kunne gjøre jobben. Han fortalte at det jeg hadde grunnet med var en helvettes jobb og han fikk alltid samme resultat som meg. etter at han pusset ned fangeren og lakkerte opp til flere ganger ble det bedre og bedre. Det var så mye jobb og pga. grunningen ble det alltid stygt. Som jeg nevnte var det såpass mye jobb, at han neste gav opp fangeren.. Hvis jeg skal ha skikkelig resultat kjøper jeg det ikke på biltema, bilxtra, chlas olson osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bård Skrevet Desember 11, 2006 Share Skrevet Desember 11, 2006 ikke kjøp sånt på biltema med mindre det skal brukes på en 3000kr bil.. og 8 grader blir for kaldt.. lakk og grunning bør være av samme fabrikat ellers vil den reagere som i ditt tilfelle.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Desember 11, 2006 Share Skrevet Desember 11, 2006 går fint å lakke i 8 grader. men dropp tema sine lakkprodukter. legg lakkboksen i varmt vann, og rist den godt etter 2 min. legg den i ca 1 min igjen i vannet.. funker som f*** Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bård Skrevet Desember 11, 2006 Share Skrevet Desember 11, 2006 men ideelt er det ikke:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBenny Skrevet Desember 11, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2006 takker da skal jeg prøve en annen grunning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Hazey Skrevet Desember 11, 2006 Share Skrevet Desember 11, 2006 Du kan ikke få fått noe silikon ol. på bilen? Da blir det bare tull med lakken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m3e30 Skrevet Desember 11, 2006 Share Skrevet Desember 11, 2006 vask det godt med silikonfjerner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skywalk3r Skrevet Desember 11, 2006 Share Skrevet Desember 11, 2006 Aldri bruk biltema grunning. billig men resultatet ser billig ut å ja..kjøp grunning av god kvalitet og jeg brukte rødsprit til og vaske med og det funket godt til meg..men jeg brukt sprøyte. men jeg fikk anbefalt minst å ha 20grader. og mer hvis man brukte miljø lakk..(vannbasert) som alle lakkprodusenter skal bruke innen jan.2007 og mange har byttet til dette allerede er "nesten" umulig å få vanlig lakk i trondheim. Mvh Stian S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBenny Skrevet Desember 11, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2006 kan det ha noe med at jeg polerte bilen for ikke så veldig lenge siden? klart jeg tørket av før jeg lakka men ikke veldig grundig..skal forske litt i morgen...skal teste biltema gruning+lakken på noe annet og se om det skjer igjen..da er det ikke tvil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrem Skrevet Desember 11, 2006 Share Skrevet Desember 11, 2006 Det du opplever her er koking elr krakulering som det heter vask med tynner elr silikonfjerner puss ned vask ijenn har du bart stål bør dette helst behandles med syregrunning menn denn kann du ikke spakle direkte oppå da må du ha på en fyller, så kann du spakle så lakkere og mellom disse prossesene er det viktig me skikkelig tørketid og temperatur er en viktig faktor her =) kaldere desto lengre tørketid, så grunning fra biltema kann funke lell menn du må passe på att du ikke blander syntetisk lakk med acryl lakk. for da koker det =/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wheelman Skrevet Desember 12, 2006 Share Skrevet Desember 12, 2006 biltema sin grunning reagerer med det meste annet, derfor den koker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrem Skrevet Desember 13, 2006 Share Skrevet Desember 13, 2006 Da må du kjøpe rett type grunning som er beregnet til bilkarosseri og lakkeres over med vanlig billakk etterpå, det de fleste gjør feil er jo att det ligger ijenn rester av div produkt som lakken reagerer på P.G.A for dårlig forarbeid AV alle AMATØRENE som lakkerer hjemme =P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå