Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jo det går bra, så lenge bremsene ellers virker, hadde min audi med deff abs inne på kontroll nå for litt siden med lysende abs lampe, spurte dem også på forhånd og det skulle ikke ha noe å si siden bilene som regel også er typegodkjent uten abs.

Skrevet

Defekt ABS går som 1'r feil. Det gjelder da uansett hvilken feil det måtte være i forbindelse med ABS, men som sansynligvis bare er en sensor/føler.

Så det går fint, bare bremsene fungerer som de skal og ikke er betydlig slitt (som i _må_ byttes)

Skrevet

Join the club! Skal inn til kontroll nå jeg også, og har delvis defekt ABS, det vil si at de fungerer nå og da. Ringte til verkstedet på forhånd og spurte, og de sa at de ikke kunne godkjenne den, og han siterte fra regelverket over tlf. Ergo, du må utbedre feilen, og det må jeg også... :cry:

Skrevet

Mulig det er noe forskjellig praksis rundt om i landet men varselampe for abs som lyser konstant er nok en 2er feil og bilen blir ikke godkjent. vis lampen derimot ikke virker f.eks pæra er tatt ut vil det bli annmerket som en 1er feil. abs bremsene skal også testes ved eu kontroll men tror ikke det er så ofte det blir gjort

Skrevet

Når en sikkerhetsanordning (abs) er montert orginalt så skal det virke. Om du f.eks tar ut pærene i tåkelysene vil du få annmerkning (1er) lyktene må enten fjærnes eller tapes over :?

Skrevet

har mye og si på hvor strenge verkstedet er. noen er grei og lar det gå gjennom og noen er kuk og nekter og godkjenne d. men har du bremser så bruker det som oftest og gå bra.

Skrevet
skriv kun det du vet ikke det du tror, hadde bilen inne på et seriøst verksted og fikk den gokjent med lysende abs lampe.

vis du sikter til meg så kan jeg selvsagt ikke svar for praksisen rundt i det ganske land. Et verksted kan være så seriøst det bare vil, men er bilen godkjent med lysende abs lampe er ikke regelverket for eu kontroll fulgt. har ingen problemer med og forstå at kunder som får bilen godkjent med feil oppfatter verkstedet som seriøst, for da har man jo spart penger å det vil jo de fleste. mange som ikke har lyst til og bruke penger på ting som de annser som unødvendig. bremsene virker jo.

Skrevet

Generelt sett så er det jo helt villt hvor mye verkstedene varierer i praksis på EU-kontroll. På min far sin gamle MG så fikk vi bl.a. 2-er feil på voldsomt oljesøl under. Jeg var med under kontrollen, men det nytta ikke at jeg forklarte den var nylig tectylbehandlet... Fikk et par 1-er feil også. Kjørte på det lokale biltilsynet for ny kontroll dagen etter. Da fikk vi 0 feil uten å ha utbedra en ting.

Etter det har jeg funnet ut at verksteder kan være ekstra vanskelige fordi de ønsker å ta betalt for å utbedre feil. Kun EU-kontroll på biltilsynet for meg etter det...

Det er nok også derfor det er så mange forskjellige svar her om hva som går gjennom og ikke.

Skrevet

hadde defekt føler på abs så lampa lyste og abs var kobla ut. ingen verksted som gadd å henge seg opp i det.. sånn var d i 3 år. hvis de sier noe skal det være 1`r feil.

Skrevet
skriv kun det du vet ikke det du tror, hadde bilen inne på et seriøst verksted og fikk den gokjent med lysende abs lampe.

vis du sikter til meg så kan jeg selvsagt ikke svar for praksisen rundt i det ganske land. Et verksted kan være så seriøst det bare vil, men er bilen godkjent med lysende abs lampe er ikke regelverket for eu kontroll fulgt. har ingen problemer med og forstå at kunder som får bilen godkjent med feil oppfatter verkstedet som seriøst, for da har man jo spart penger å det vil jo de fleste. mange som ikke har lyst til og bruke penger på ting som de annser som unødvendig. bremsene virker jo.

Enig med TexWiller her! Jeg har dobbeltsjekket dette og fått opplest direkte sitat for regelverket, og det sier som Tex willer skriver at bilen ikke kan godkjennes med lysende ABS-lampe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...