Gå til innhold

Komplett ap sportsundervogn til e34

Aizman
 Share

Anbefalte innlegg

demperne mine begynner å bli gåen foran på min E34 525i 24V. så jeg tenker i stedet for å kjøpe to nye dempere så kan jeg kjøpe komplett sportsundervogn fra AP. som koster 5500.- hos Motortechnik.

MEN det er ikke justerbart og det senker hele 60mm foran og 40mm bak.

Og det følger med korte sportsdempere. går det an å kjøre med dette. bilen er jo ikke så høy fra før liksom. og hvordan blir dette på vinteren?

noen som har innspill/erfaringer med dette?

takknemlig for all hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

jeg har en 93 mod e34 som har AP fjører og bilsteindempere.

60/40 senk.

passer helt flott.

Er helt passe lav, men fronten MÅ senkes litt lavere enn rumpa, siden hjulbuene er dypere fremme.

Jeg har også 235/45-17 fremme og 255/40-17 bak.

subber ikke i hele tatt.

Vi 5`er gutter har jo original-valset hjulbuer!

steven, stavanger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det den ene bilen du har? Bruksbilen din liksom? synes 60mm høres mye ut. Har hatt senkete biler før, men nå gidder jeg ikke mer. Er utrolig gøy med bil som er skikkelig fast i fisken, men blir lei i lengden av å knekke frontspoileren på fortauskanter, skrape understellet på rampa til Kielferga, og på vinteren bli sittende fast overalt om morgenen før veiene er brøyta. Og når du kjører i fred og ro så plutselig kjører du over en knallhard is-svull som bare drar med seg en lang stripe med understelssmasse under bilen din på vinteren med påfølgende salteksponering.

Hadde senket min gamle E-30, og etter et pår år å se under den bilen var et trist syn..der var det mye rust! Sansynligvis pga små skader fra ting jeg hadde vært borti, stein, is etc.

Nå kjører jeg to Ix-er på stylter og er fornøyd med det. Deilig å ikke få skiveprolaps når man kjører over stripene til en fotgjengerovergang også.

Og etter å ha sett Sabrine kjøre rundt Nürburgring på 10 minutter på youtube med en Ford Transit så har jeg lurt på hva er visten med å gjøre så mye med bilen når tydeligvis 90% avhenger av sjåføren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine 60/40 AP-dempere etter noen måneders bruk:

apsettvenstreforan7rb.jpg

Om dette var et engangstilfelle eller ikke vet jeg ikke (det skjedde på begge fremfjærene mine), men jeg anbefaler nok ikke AP-fjærer lenger. Demperne funka greit, men skulle vært enda kortere for 60-senk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde problem med fremdempere selv på touringen.

Valgte komplett sett fra COBRA 40/30, og er veldig fornøyd.

Senkingen ser lik/lavere ut enn de som har 60 fra andre produsenter..

Prisen til meg ble ca 4400...

Tror kanskje 30/20 er det de har til sedan, men det holder det

http://www.gundersen-sportscar.no

hyggelig fyr og topp service

denne linken funka ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...