[space] Skrevet Desember 12, 2006 Share Skrevet Desember 12, 2006 Oj, 30/20 så jo skikkelig lavt ut...Hadde selv tenkt meg 40/20 på E46 (sedan) med en CSL-bumper foran, men det blir kanskje ingen drøm på norske veier og over alle fartsdumpene vi har her i området. Ut fra biler jeg har sett her inne kommer jeg mest sannsynlig til å gå for 40/30 på min sedan til sommeren. Er en del som har 55/30 også, men tror det blir i drøyeste laget. Grunnen til høyere foran mener jeg er at det ikke skal subbe selv ved maks rattutslag med dempern helt i bunn. Med stivere fjører vil du ikke få det problemet, men "familiefjørene" skal jo være litt komfortable og mykere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet Desember 18, 2006 Share Skrevet Desember 18, 2006 M sport er hakket for lite (jeg har den senkinge), det ser bra ut men ikke perfekt. Nå vet ikke jeg hva du mener er perfekt, men jeg er enig i at M sportsfjærer er i det minste laget. Et rimelig og greit alternativ for å få bilen helt perfekt er senkeskåler. Senkeskåler senker 10mm ekstra uten å bli stivere enn det er - koster i underkant av 1000kr. Senk 30/20 + senkeskåler forran enda, vil se kanon bra ut Senkeskåler senker mellom 10-15mm.. Anbefales virkelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Germanlook Skrevet Desember 20, 2006 Share Skrevet Desember 20, 2006 Senk 30/20 + senkeskåler forran enda, vil se kanon bra ut Senkeskåler senker mellom 10-15mm.. Anbefales virkelig Har tidligere vært skeptisk til senkeskåler men har noen her positiv erfaring med dem? Jeg kjører på 60mm foran og kunne tenkt meg en cm + mer ned på sommeren.. det ser flott ut men svært upraktisk noen steder da jeg har M front med GT Cup leppe under (E36 Coupe) Hvor er de best å bestille? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Desember 20, 2006 Share Skrevet Desember 20, 2006 Har tidligere vært skeptisk til senkeskåler men har noen her positiv erfaring med dem? Jeg kjører på 60mm foran og kunne tenkt meg en cm + mer ned på sommeren.. det ser flott ut men svært upraktisk noen steder da jeg har M front med GT Cup leppe under (E36 Coupe)Hvor er de best å bestille? Er det noe mer å gå på egentlig? Hadde 45 foran før så kan ikke tenke meg at noe mer enn 60 er noe særlig ideelt. Var ike mange cm klaring mellom dekk og hjulbue. Nei kjøp lavere fanger..evt cupleppe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Desember 20, 2006 Share Skrevet Desember 20, 2006 Nei kjøp lavere fanger.. Å kjøpe lavere fanger for å få bilen mere nedpå veien ser jo bare på trynet ut da. Spesielt hvis ikke hjulbuen ligger ordentlig nedpå hjulet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunspec Skrevet Desember 20, 2006 Share Skrevet Desember 20, 2006 Jeg tror at grunnen til at fabrikanten lager høyere hjulbue foran er fordi bilen får mere vekt over forhjulene når man bremser. Ja, bilen legger seg også ned bak når man gir på, men det er ikke like mye som når man bremser. Det er det jeg tror. Noen andre som har andre synspunkter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Germanlook Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 Er det noe mer å gå på egentlig? Hadde 45 foran før så kan ikke tenke meg at noe mer enn 60 er noe særlig ideelt. Var ike mange cm klaring mellom dekk og hjulbue. Nei kjøp lavere fanger..evt cupleppe. Joda skal gå med en cm til mener jeg.. jeg har M-front med Cup-leppe på pr idag! http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/Upload/2899.jpg Men dette må jeg vurdere kraftig pga fremkommelighet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Analex Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 Alle snakker om senk for den perfekte "look" men hvordan blir kjøreegenskapene når man senker mer forran enn bak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 Jeg tror at grunnen til at fabrikanten lager høyere hjulbue foran er fordi bilen får mere vekt over forhjulene når man bremser. Ja, bilen legger seg også ned bak når man gir på, men det er ikke like mye som når man bremser. Det er det jeg tror. Noen andre som har andre synspunkter? Jeg tror det er av flere grunner; Det estetiske - Gjennomsnittsmannen/damen i gata synes dette ser best ut. Senkede biler og dens fordeler/ulemper hører gjerne hjemme i miljøer hvor interressen for bil er over gjennomsnittet. Det behagelige - Høyere hjulbue tillater lenger fjæringsvei som igjen kan tilby en mykere bil med høyere kjørekomfort. Det praktiske - En bilprodusent må ta høyde for bredest mulig bruksegenskaper, og dersom hjulbuen foran hadde vært så lav som mange på ettermarkedet ønsker hadde det nok gått med adskillige hjulbuer i løpet av året. De fleste med senkede biler her har nok ved en eller annen anledning opplevd at hjulet tar i skjermbuen ved kombinasjonen hull i veien og rattutslag. - eller hvis du skal opp en dump, avkjørsel, stoppe i veikanten etc. Min klassiske måte for å ta skjermkanter på har vært rattutslag kombinert med dump, og avkjøring inn til parkeringsplasser og gårdsplasser hvor det er en brå stigning i innersving. Alle snakker om senk for den perfekte "look" men hvordan blir kjøreegenskapene når man senker mer forran enn bak? Uten å ha dekning for det tror jeg forskjellig senking foran og bak påvirker kjøreegenskapene minimalt. Tyngdepunktene er de samme og sentrifugalkraften ved oppbremsing vil også være så tett opp til det samme at det ikke er av praktisk betydning. Det som imidlertid er sikkert er at kjøreegenskapene påvirkes av at selve senkingen blir utført, -i form av at det da skal bli montert stivere fjærer (som igjen har både fordeler og ulemper). . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå