Gå til innhold

short shift bmw e36 alle moddeler! hjelp

Dirty
 Share

Anbefalte innlegg

Tror nok jeg heller ville kjøpt en ferdig spak, eks fra z3.. se forøvrig DIY..

Men men...vet du hvor mange % denne skal utgjøre i forskjell fra org?

Sikkert grei å montere, du må løsne klipsen som låser girstangen med overføringen til girkassen og dra ut bolten fra overføringen. Deretter skrur du "shortshiften" fast i girstangen og trer bolten fra overføringen inn i hullet.

Pass på at den ikke tar borti mellomakslingen etterpå. Det du ikke får byttet ved montering av denne er foringen som girstangen sitter i. Jeg merket iallefall stor forskjell på slakken i girspaken etter å ha byttet denne, og jeg trodde den var tight fra før :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ca 30cm bak kassa. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=25&fg=05

Over exos og mellomaksel. Det er plass til flittige fingre der.

hehe...ekstra smidige hender klarer å løsne staget i girkassenden også :wink:

Et tips til noe jeg brukte etter å ha gått lei av å prøve å ta av klipsene med fingrene var et langt spett. ca 1m langt, med 1cm bredde i enden og litt bøy. da gikk begge klipsene som en drøm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei var jo veldig lett å få den på'!

men den går jo i mellomakslingen knister står jo nede der når jeg kjører i bestemte gir! hvordan kan dette ha seg? :P

flere som har vært borti dette?

Hehe...jeg fikk dette problemet med z3 2,8 spaken. (vet ikke om det er forskjell på 1,9 og 2,8 men virker slik)

Det står en beskrivelse under DIY her på forumet. Du må i hovedsak løsne staget foran med girkassen og bøye dette litt på midten i en skrustikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...