Dirty Skrevet Desember 12, 2006 Skrevet Desember 12, 2006 hei kjøpte meg en short shift bmw alle moddeler greie gra maxam-tuning men skjønte ikke mye av den saken! noen som kan forklare meg hvordan den funker?
BMWE34 Skrevet Desember 12, 2006 Skrevet Desember 12, 2006 https://www.koed.dk/functions/billede.a ... .jpg&map=1 Her vises det litt bedre!
Superbeetle Skrevet Desember 12, 2006 Skrevet Desember 12, 2006 Tror nok jeg heller ville kjøpt en ferdig spak, eks fra z3.. se forøvrig DIY.. Men men...vet du hvor mange % denne skal utgjøre i forskjell fra org? Sikkert grei å montere, du må løsne klipsen som låser girstangen med overføringen til girkassen og dra ut bolten fra overføringen. Deretter skrur du "shortshiften" fast i girstangen og trer bolten fra overføringen inn i hullet. Pass på at den ikke tar borti mellomakslingen etterpå. Det du ikke får byttet ved montering av denne er foringen som girstangen sitter i. Jeg merket iallefall stor forskjell på slakken i girspaken etter å ha byttet denne, og jeg trodde den var tight fra før
Dirty Skrevet Desember 12, 2006 Forfatter Skrevet Desember 12, 2006 okay takker! får prøve om jeg kna få det til men alt kan gjøres inni cupen vell ?
Superbeetle Skrevet Desember 12, 2006 Skrevet Desember 12, 2006 okay takker! får prøve om jeg kna få det til men alt kan gjøres inni cupen vell ? hehe...Ingenting kan gjøres inni bilen
Dirty Skrevet Desember 13, 2006 Forfatter Skrevet Desember 13, 2006 åssn skal du jeg klare å komme rundt girkassa da unnenifra??
02 Touring Skrevet Desember 13, 2006 Skrevet Desember 13, 2006 Det er ca 30cm bak kassa. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=25&fg=05 Over exos og mellomaksel. Det er plass til flittige fingre der.
Superbeetle Skrevet Desember 13, 2006 Skrevet Desember 13, 2006 Det er ca 30cm bak kassa. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=25&fg=05Over exos og mellomaksel. Det er plass til flittige fingre der. hehe...ekstra smidige hender klarer å løsne staget i girkassenden også Et tips til noe jeg brukte etter å ha gått lei av å prøve å ta av klipsene med fingrene var et langt spett. ca 1m langt, med 1cm bredde i enden og litt bøy. da gikk begge klipsene som en drøm..
Dirty Skrevet Desember 14, 2006 Forfatter Skrevet Desember 14, 2006 hei var jo veldig lett å få den på'! men den går jo i mellomakslingen knister står jo nede der når jeg kjører i bestemte gir! hvordan kan dette ha seg? flere som har vært borti dette?
Superbeetle Skrevet Desember 14, 2006 Skrevet Desember 14, 2006 hei var jo veldig lett å få den på'!men den går jo i mellomakslingen knister står jo nede der når jeg kjører i bestemte gir! hvordan kan dette ha seg? flere som har vært borti dette? Hehe...jeg fikk dette problemet med z3 2,8 spaken. (vet ikke om det er forskjell på 1,9 og 2,8 men virker slik) Det står en beskrivelse under DIY her på forumet. Du må i hovedsak løsne staget foran med girkassen og bøye dette litt på midten i en skrustikke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå