Quattrokiller Skrevet Desember 13, 2006 Skrevet Desember 13, 2006 Noen som har skjønt poenget med det skjoldet på innsiden av bremseskivene? Skulle tro de bare forhindret avkjøling. Er de der for å beskytte pakninger og foringene på stagene fra understell og styring mot stråle varme fra bremseskivene? Fristende å fjerne de...men er vel ikke der uten grunn.
Sir Hofstad Skrevet Desember 13, 2006 Skrevet Desember 13, 2006 Er ikke tillatt å fjerne så vidt jeg vet. Funksjonen er vel å beskytte skiver mot vann primært
Quattrokiller Skrevet Desember 13, 2006 Forfatter Skrevet Desember 13, 2006 OK, sier du det?? Merkelige regler, skulle tro det kom mer vann fra utsiden av felgen. Skiva ligger jo midt i felgen liksom. Jaja, er vel regler fra 60 tallet da sikkert. Må jo bli bedre kjøling uten, da kan man jo legge en luftekanal som spyler rett mot skiva.
Sir Hofstad Skrevet Desember 13, 2006 Skrevet Desember 13, 2006 Er luftekanaler på en del BMWer... Poenget med å beskytte mot vann mener jeg er fare for å miste bremseeffekt, og fare for at skiven slår seg ved mye kaldvann på varm skive. Men er mulig jeg tar feil selvfølgelig
tobben! Skrevet Desember 13, 2006 Skrevet Desember 13, 2006 Er vel noen andre "ting" som er festet i bremseskjoldet også, blant annet fjæra til handbrekkmekanismen hvis jeg ikke tar helt feil.Blir kanskje litt kluss hvis du fjerne de da.
Quattrokiller Skrevet Desember 13, 2006 Forfatter Skrevet Desember 13, 2006 sikkert det som er poenget. Den luftekanalen jeg har på min E-46 blåser rett på dekket. Tenkte på det i går, lå om til vinterdekk så så det på nært hold. Noe må man jo tenke på når man skifter hjul liksom
Quattrokiller Skrevet Desember 13, 2006 Forfatter Skrevet Desember 13, 2006 Er vel noen andre "ting" som er festet i bremseskjoldet også, blant annet fjæra til handbrekkmekanismen hvis jeg ikke tar helt feil.Blir kanskje litt kluss hvis du fjerne de da. Kansje man kunne perforert de skjoldene. Hadde gjort seg på treff det. "Greit at du har Brembo-bremser, jeg har perforerte bremseskjold faktisk"
tobben! Skrevet Desember 13, 2006 Skrevet Desember 13, 2006 Hehe, da hadde du garantert vært sikker på å være den eneste på treffet å ha det hvertfall
-Martin- Skrevet Desember 13, 2006 Skrevet Desember 13, 2006 sikkert det som er poenget. Den luftekanalen jeg har på min E-46 blåser rett på dekket. Tenkte på det i går, lå om til vinterdekk så så det på nært hold. Noe må man jo tenke på når man skifter hjul liksom La du ikke om til vinterdekk før 12. Des? Greit at vinteren ikke akkurat er her, men læll da gutt!
Superbeetle Skrevet Desember 13, 2006 Skrevet Desember 13, 2006 sikkert det som er poenget. Den luftekanalen jeg har på min E-46 blåser rett på dekket. Tenkte på det i går, lå om til vinterdekk så så det på nært hold. Noe må man jo tenke på når man skifter hjul liksom La du ikke om til vinterdekk før 12. Des? Greit at vinteren ikke akkurat er her, men læll da gutt! Jeg byttet til sommerdekk igjen 6.desember Vinteren i bergen er fraværende..
Torbjørn H Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 Kjører enda på sommerdekk jeg Vil ikke anbefale deg å fjerne de, selv om det kan se ut som lufta ikke treffer noe annet enn dekket. Det blir noe annet når du kjører. Dessuten tror jeg bremsene kommer til å slites mye raskere pga at de mister mye av kjølingen og konstant er varme... (jeg kan ta feil?) Men er enig i at det hadde sett mye bedre ut uten, da de som regel er rustne og ser fæle ut
Trotto Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 Siden det heter bremseskjold, er nok årsaken nettopp det. For å forhindre at fremmedstoffer skal treffe bremseskiva. hydraulikkrøret til servostyringa skulle dusje bremseskiva. Det hadde gitt fine bremseegenskaper... Skjoldet har liten effekt på kjøling av bremsene. Da finnes det spesialfelger som har en turbineffekt. Som f.eks. disse:
Torbjørn H Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 Selvfølgelig Trotto, men jeg tenkte det var så opplagt at jeg ikke nevnte det engang Nå vet jeg ikke hvordan bremseskjoldene på Quattrokillers 330xi ser ut, men enkelte av BMWs (sportslige) modeller har bremseskjold som hjelper til med kjøling av bremsene. Derfor jeg nevnte det
bjalle Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 De beskytter bremseskiver og caliper mot vannsprut og søle så det er dumt å fjerne dem hvis du vil ha minst mulig problem med bremsene.Desverre har de en egen evne til å samle småstein,spesiellt på e39.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå