Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det beste er at du kontakter ditt lokale biltilsyn før du begynner og får en god dialog med de. Skaffer du deg en delebil og skifter over alt fra drivlinjen; girkasse, bremser, bakaksel osv så skal det vel gå greit. Hvis du har en org 325 delebil så blir det enklere med tanke på godkjenning da du godt mulig slipper unna å dokumentere at en hver del tåler den økte effekten. Sånn jeg har hørt kan f.eks da biltilsynet plombere/merke enkelte deler fra donor bilen og at du da slipper denne papirmølla...

Sikkert flere enn meg som vet noe om dette, men du har jo en start da.. :wink:

Skrevet

Da kan du forvente et mindre samarbeidsvillig BT ihvertfall. De liker ikke å bli "utelatt" fra slike ting.

Men du trenger å bytte over alt som er forskjell mellom de 2 modellene. Samt at du må få en skriftlig godkjenning på at du har flytt over alle delene som gjør at bilen mekanisk kan betraktes som en 325i.

Samt at motoren ikke kan være eldre enn karosset. Det er også lurt å kunne dokumentere hvor du har tatt delene fra.

Skrevet

Dreiv å surfet litt og husket tråden din..

Biltilsynet trenger dokumentasjon, dokumentasjon og atter dokumentasjon.... Dette brevet fra BMWtil en tysker som bygde om fra 320 til 325 kan jo være greit å ta med når du tar en forhåndsprat med tilsynet. De setter pris på å være med helt fra begynnelsen - "spør først - bygg siden" 8)

Skrevet
<-88 320 og 325 motorer er like utvendig, samme med 88 > 320 og 325.

Men nå må det være klart at det ikke oppfordres til ulovligheter på dette forum :wink:

En søknad til trafikkstasjonen er nok lurt før evt ombygning..

Skrevet

Nå er vel ulovligheten allerede begått i dette tilfellet.

Jeg svarte på et enkelt teknisk spørsmål.

Skrevet

Superbeetle: Tror nok jeg kommer til å gjøre det litt sånn med motor ombygginga mi.. er vel bare å ikke ha sååååå veldig rein motor ved eu kontroll, de på biltilsynet er ikke så glade i å møkke til skjorten.. også kan vel kansje strupe motoren litt, iforhold til CO på visning?? Har ikke skjønt meg helt på det CO greine ennå jeg... for 740 TIC'en gikk ikke igjennom da den var kald, men etter noen sorte rundinger utenfor satans veivesen, så gikk den igjennom..(burna ikke med engang liksom, fikk litt varmen først!!) hehe;) men gjelder nok å ha varm motor når man skal vise bilen sin.

Skrevet
Superbeetle: Tror nok jeg kommer til å gjøre det litt sånn med motor ombygginga mi.. er vel bare å ikke ha sååååå veldig rein motor ved eu kontroll, de på biltilsynet er ikke så glade i å møkke til skjorten.. også kan vel kansje strupe motoren litt, iforhold til CO på visning?? Har ikke skjønt meg helt på det CO greine ennå jeg... for 740 TIC'en gikk ikke igjennom da den var kald, men etter noen sorte rundinger utenfor satans veivesen, så gikk den igjennom..(burna ikke med engang liksom, fikk litt varmen først!!) hehe;) men gjelder nok å ha varm motor når man skal vise bilen sin.

Hvorfor skal du på Biltilsynet for å ta Eu kontroll? Det er det siste stedet jeg ville dratt til med en bil med ulovligheter...

Skrevet

Har kjørt med 325I motor i min 320 i snart 3 år. Gikk igjennom eu kontroll som ingenting. Ingen som ser forskjell. Tror faktisk at det står 2.5 på sida av motorblokka, men det er jo bare å slipe bort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...