Gå til innhold

+12V til PDC fra ryggelys...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

høres ut som det mest riktige å gjøre..

men da virker bare sensorene når bilen står i R... bare en tanke

så litt på specs.. måler jo ikke avstand under 40cm... 40 cm er mye da... bmw originalt er vel 30... lite nyttig til lukeparkering

Skrevet

Er ikkje det litt av poenget? :? Hadde ikkje vore spesielt kjekt med f.eks køkøyring og trafikklys viss pipingen funka heile tid ;)

Skrevet

så litt på specs.. måler jo ikke avstand under 40cm... 40 cm er mye da... bmw originalt er vel 30... lite nyttig til lukeparkering

30 cm originalt? Min E60 begynner allerede å reagere på skjermen med anvisning og piping lenge før 30cm.. Forøvrig syns jeg PDC på BMW, spesielt foran er bare tull. Når man kjører nærme noe piper det ikke. Dvs. at alle sensorene kommer på i R, men hvis en kommer kjørende og parkerer med snuta inn uten å ha rygget varsler den ikke.. Da er jo litt av poenget borte med sensorer foran..

Skrevet

30 cm originalt? Min E60 begynner allerede å reagere på skjermen med anvisning og piping lenge før 30cm.. Forøvrig syns jeg PDC på BMW, spesielt foran er bare tull. Når man kjører nærme noe piper det ikke. Dvs. at alle sensorene kommer på i R, men hvis en kommer kjørende og parkerer med snuta inn uten å ha rygget varsler den ikke.. Da er jo litt av poenget borte med sensorer foran..

Har du trykka på PDC-knappen i dæsjen først da? :P

Skrevet

Vel.. Det er det som er teit. PDC er hele tiden aktivert, og den slår seg på i R.. Hadde vært mye bedre om den kom på automatisk når bilen nærmer seg noe.. Derfor syns jeg den er litt meningsløs..

Skrevet

Redda meg i en barnehage i høst. Eller en unge rettere sagt. Var snø, skulle rygge ut fra barnehagen. Spenner fast poden, setter meg inn, rask titt rundt bilen, ingen barn i sikte. Sjekket speil og så bak som vanlig og begynte å rygge. Ryggesensoren begynte å pipe, stoppet opp, så ikke noe bak, tenkte det var sikkert snø på sensoren. Rygger forsiktig igjen, og jammen ser jeg ikke en liten unge dukke opp på siden bak bilen. Han hadde vist stått å spist snø av skiltet etter jeg satt meg inn. Tør ikke tenke på hva som hadde skjedd uten den PDC-en. *grøss*

Skrevet

les hva jeg skrev ;) ... den begynner å pipe FØR 30cm .. men mellom 30cm og 0 piper den konstant så lukeparkering er ikke helt tingen med pdc....

i e38'en jeg kjører er det en PDC knapp man også kan trykke på så den aktiveres når man vil....ikke bare i R

poenget er ikke bare å ha pdc i R hvis du da sklir spaken ut av R og kjører forrover virker det ikke forran ;) hvis ikke man setter i ett rellee med "delay" hvor den bare skrur seg av etter 10 sekunder eller slik

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...