Gå til innhold

HJELP!!! 318i E36 død etter bilvask!

Snibel
 Share

Anbefalte innlegg

Dro i gang en bilvask på en Essostasjon i drammen i dag, komplett med underspyling og full pakke. Den ble veldig ren og pen, men gikk 400 meter før den kvælte seg. Etter dette nekter den å starte. Starteren sviver som fy, alle sikringer er intakte og alt ser bra ut. Luftmassemåleren er tørr, alt ser greitt ut, men det kommer påfallende lite, om noe, bensin ut av eksosrøret etter 20 sek med starteren på full sviv. (har ingen referanse)

Faen, skulle gjøre unna masse juleshopping denne helga, og "må" ha bilen i morra! Noen som vet hva det kan skyldes, eller jeg kan gjøre!? Er laaaangt å gå til det bilen står! Er jeg stuck in Drammen?? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske det var tørt rundt pluggene, men der hjernen sitter er jeg mer usikker, det er jo ikke langt unna rillene under vindu! skal sjekke i morra, takker for alle forslag!

noen snakker om vann i fordeleren, men er det noen fordeler på en E36? :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m40 motoren har fordeler, ikke m43. På m43 har jeg hørt at det kommer vann inn i styreenheten gjennom rillene på panser(gjelder særlig da de som har dette) Dette skjer hvis dreneringen er tett eller det lekker under ruten. Styreenheten ligger vel under hanskerommet?

Styreenheten overlever men coilene tar kvelden.

på M40 ville jeg startet med å se over fordeleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey folkens!

Takk igjen for mange svar!

Lette først etter fordeler, men det var sånn høyspentrack-sak på toppen av mororen under plastdeksel. Denne var tørr. Sjekka så hjernen, og den var tørr også!

Mandag ringte jeg Universal Bilverksted i Drammen, og fikk time dagen etter (takk folkens!)

De pelte fra hverandre det elektriske i motorn, blåste rent, spraya og lot tørke. Nå sviver bilen igjen, og det kosta meg totalt 1200,- Synes ikke det var allverden.

Skal være veeeldig forsiktig med automatvask fra nå av. Tror jeg avstår 100%, får heller brette opp armene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...