Gå til innhold

Er det noen som har bilder av e36 cab med brede kantfelger

E36-M-Tech cab
 Share

Anbefalte innlegg

hm, liker det jeg ser. Skal til å skifte felger på bmwen, liker best krysseikede kantfelger, men likte det jeg såg her. Bilen min er senket 60-40, ,med originale m-tech dempere, og Apex fjærer.De apex fjærene har jeg igrunnen ikke så mye til overs for. Så greit ut med det samme, men nå etter to mnd, så er chamber blitt enda verre, og felgkantne ligger ca 20mm ovenfor hjulbuen bak. Foran ser det greit ut Felgene som står på er BBS RC 8,5x18.med 225/40-18 foran og bak.ET38. subber en del bak ved kjøring med full bil etter at fjærene har seget sammen bak:( Legg gjerne inn flere bilder. Og tips om senkesett tas imot med takk;)gjerne justerbare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av senkesett vil jeg anbafale H&R eller Eibach fjører i kombiansjon med Bilstein dempere. Har Bilstein B10 powerkit på min nå, og er kjempefornøyd. Når det gjelder høydejusterbart understell, kan dette komme i konflikt med felger som har originalt innpress, da fjørbeinene (fjør demper) har størrre omkrets enn de originale. Dette fikk jeg erfare når jeg monterte originale Alpina felger. Med innpress rundt 35, blir det uansett ikke noe problem. KW variant 1 kan på det varmeste anbefales innen høydejusterbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takker for svar. Hvor brede felger går egentlig på e36 uten modifikasjoner, i 18", og hva slags innpress må jeg bruke?Var tenkt å ha 215/35-18 foran og 225/35-18 bak på 9,5 felg bak og 8,5 foran. Vil dette gå uten valsing??

Foran vil det iallefall gå veldig bra. Jeg har 225/40-18 foran med et35 på felg. Ingen problem. 215-35-18 blir vel veldig feil dim. men ser kult ut da :wink:

225 på 9,5 felg blir iallefall bra strekk, vil tro det subber litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foran vil det iallefall gå veldig bra. Jeg har 225/40-18 foran med et35 på felg. Ingen problem. 215-35-18 blir vel veldig feil dim. men ser kult ut da :wink:

225 på 9,5 felg blir iallefall bra strekk, vil tro det subber litt.

dimmensjonen er innenfor 5%grensen, dog på minus siden da, tror det blir ca -2,7% men det gjør ikke noe...Blir lavere da :D

Hva er original dim på disse bilene?er på sjøen så jeg har ikke vognkortet her....fikk med originalfelgene til bilen, 16" felger, der sto det ballongdekk på..hehe 225/50-16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...