Gå til innhold

Da var det min tur....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var det min tur.....

Kjørte til jobb i dag tidlig (10.30 ca) - det var _sinnsykt_ glatt fant jeg ut. Jeg kjørte i ca 60 i 80 sona.. merka at ræva kom, prøvde rette opp, men sklei desverre ut av vegen. Venstre bakdel av bilen ser ikke akuratt bra ut. (rimelig stor bulk) Og forstillillingen (stanga foran) bøyde seg litt..

Klarte på en eller annen måte og komme meg opp av grøfta og kjøre hjem igjen..

Da lurer jeg på, hvor mye koster det evt. klarer jeg og rette opp bulken selv? Regner med at jeg må banke ut bulken, pusse, lakke..?

Og stanga foran, koster hvor mye feks?

Bilen går ellers helt fint, og ingen feil annet enn det som er nevnt.

Skal prøve og få tatt et bilde og lagt ut hvordan bilen ser ut nå..

(ja, går bra med meg)

Jonas.

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Bra det går bra med deg iallefall. Blir litt skjelven etter noko sånt har skjedd (kjenne meg igjen).

Kor bulken befinner seg bak? Eg knuste lykta mi bak og fekk ein fin bulk i kanten der, den gjekk det fint ann å slå utigjen og sparkle over.

Eg er ikkje heilt sikker på kva stang du meine? Men eg har ein del deler til E34 vist du trenge noko så berre ta kontakt :)

Skrevet

Sørgelig det det der :( kjipt når slikt skjer, men behøver ikke koste så utrulig mye som det ser ut til bestandig, den lille skaden jeg hadde i fjord vinter kom til og komme på over 30.000 på verksted men gjorde det vell for 3000 selv. Visst bakluka er skada skal du få den veldig veldig billig av meg. Har en liggandes.

Skrevet

Har min E39 inne på et lakk/karosseriverksted nå som er grisebillig. 6500,- for lakkering av panser, rustfjerning og lakkering av bakskjerm, rustfjerning og fiks av en liten skade bak, samt oppretting og lakkering av bagasjelokk. ("Nytt" bagasjelokk som fikk litt transportskader da det ble sendt til meg)

De har gjort en jobb på bilen til en kompis av meg, og den var nå iallefall strøken etterpå, så jeg håper 5'ern min blir bra også... :)

Skrevet

Da har jeg vært ute og fått vaska den, tatt av lister, tatt av bakpotta og jekka den opp for og se på styrstanga foran.. Bilen er ikke blitt rammeskeiv.

Men unnskyld språket, men bilen ser ut som et helvete på venstresiden bak..

Bilde:

Bilen_min_etter_jeg_snurra2.jpg

Noen som har pris evt. noen som klarer dette? trenger hjelp liksom.. bilen må bli kjørbar så fort som mulig, bruker den vanlig :/

Skrevet

den bulken hadde ikkje e goddet å begynne å rette, du må hamre ut hele greia, og da må du også få krympa det området du har banka ut siden da strekker metallet seg og blir vinglete( eller som også kan kalles, det oppstår en sprellemann) selvfølgelig kan en rette den, men hadde heller kjøpt en ny/brukt en og spart meg bryet! så finner du bare seff lakkkode og lakker den nye skjermen :)

Skrevet

Det går vel ikke akuratt og bytte ut det der? Sitter jo i karroseriet?....

Det jeg tenkte var og rette de ut så godt som mulig, pusse ned, lakke med samme fargekode og håpe på at det blir så bra som mulig..? eller?

Skrevet

Du bør nok kjøpe en billig brukt en, blir sikkert billigere og som nytt :D

Søk på nbfbildeler.no

Uflax med bilen, men flax du er like hel da, det er det viktigste :D

Skrevet

ropa: du snakker om styrestag du ja ;p det jeg tenker først og fremst på er bulkene, fordi styrestag skal jeg få fikset.

Skrevet

Det er kjipt, ja.

I mitt tilfelle så kan ikke jeg så altfor mye om og reparere bulker osv. Det sitter jo i karroseriet og når jeg tenker meg om burde man jo klare og fikse så det ser "ok" ut selv. Også evt. ta den med på et biloppretter-verksted eller noe i den duren i etterkant. Tenkte med engang "DETTE BLIR DYRT" :(

Men men..

Skrevet

det går ann å bytte det der ja, du skjerer bare som gEIRA sa ut den gamle og så sveises en ny inn! men du kan også rette den, dette er den billigste metoden hvis en kan det selv, du bare banker den ut bra innsiden, men er jo seff ikkje bare å banke den rett ut, så må du banke ned hele så bra som mulig, så krymping,så kommer ett par lag med sparkel så lakkes! men blir ikkje billig hvis du skal ta det på verksted nei, kan vel fort komme på en 8-10 tenker e !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...