Gå til innhold

Kjørekomputeren fungerer ikke

Anderslien
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt meg enda en ny stor kjørekomputer til min E34. Jeg har den lille originalt. Jeg leverte denne til ei sjappe som fikser mobiler, tv'er og sånne ting, men de fant ikke noe feil med den. Også kom jeg over et skriv om kjørekomputer bytte i E34. Der står det at du har muligens ikke strøm på alle ledningene hvis du har den lille kjørekomputeren. Når du da bytter til den store, så må du koble sammen noen ledninger og sånt. Er dette tilfellet hos meg?

Alt står her under Procedure: http://www.bmwe34.net/e34main/upgrade/OBC.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hos meg manglet ledning 17 strøm :D Som beskrevet i linken din...

(OBC var altså helt død...)

klippet og Koblet 17 sammen med en rød ledning med gul stripe og VIPS var det OBC... 8)

PM meg hvis du trenger hjelp :D

PS var det du som holdt på med cruisecontroll også?

Kanskje jeg får det til alikevel da. Hadde tenkt å sende igjen kjørekomputeren på mandag og få pengene tilbake skjønner du. Men nå fikk jeg plutselig mye mer håp :) Skal prøve ut litt i morgen jeg. Hva slags farge var ledning 17? Var den rød/grå/gul som det står på den internettsiden jeg fant?

Jeg har ikke drivet med noe cruisekontroll, fordi det har jeg allerede i bilen, men broren min med E23 (Lien på forumet) driver å sliter med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde liggende flere OBC og når jeg kjøpte denne 540 delebilen fikk jeg hendelen jeg manglet... Så jeg hoppa på i et ledig øyeblikk før jeg skulle på juleferie, men fungerte dårlig... OBC var helt død, spurtet ut til den andre E34 med org OBC og der fungerte den. Telte ledninger og så at jeg hadde 3 mindre enn 540 osv. Heiv hele greia oppi delekassen for el stæsj....

Men så dagen etterpå leste jeg gjennom fremgangsmåte på linken din en gang til, merket meg dette med nr 17 og gjorde som beskrevet.

JA, 17 er slik du beskrev, sitter som nr 4 oppe i høyre hjørne hvis du ser plugg rett forfra...

Lykke til :D

Egentlig begynner utfordringen når du får den til å virke....

Skal programmeres også 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde liggende flere OBC og når jeg kjøpte denne 540 delebilen fikk jeg hendelen jeg manglet... Så jeg hoppa på i et ledig øyeblikk før jeg skulle på juleferie, men fungerte dårlig... OBC var helt død, spurtet ut til den andre E34 med org OBC og der fungerte den. Telte ledninger og så at jeg hadde 3 mindre enn 540 osv. Heiv hele greia oppi delekassen for el stæsj....

Men så dagen etterpå leste jeg gjennom fremgangsmåte på linken din en gang til, merket meg dette med nr 17 og gjorde som beskrevet.

JA, 17 er slik du beskrev, sitter som nr 4 oppe i høyre hjørne hvis du ser plugg rett forfra...

Lykke til :D

Egentlig begynner utfordringen når du får den til å virke....

Skal programmeres også 8)

Og alt fungerer på kjørekomputeren din også? Gjennomsnittsbensinmålingen og alt? Hvordan skjøtet du på ledningen? Jeg skal gjøre det ordentlig så det holder. Har flere sånn skjøtekoblinger her, men de syntes jeg er ganske dårlige, fordi de går fra hverandre etter lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var liksom utfordringen det da :D

Brukte OBC fra 89 E34 520IA med kodestikk,ser ut som det forøvrig stemmer

ganske greit.

Var så glad for at det fungerte at jeg brukt bare skjøtekobling, men varer ganske greit hvis du snurrer god el tape rundt.

Men kjøper meg nytt kodestikk fra BMW som jeg skal lodde inn på OBC IV fra 540, får gjøre det litt proffere da

:D

(Det eneste jeg ikke har helt klart ennå er å få tak i display til dashboard, har forstått at det skal gå an å få vist enkelte funksjoner der :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var liksom utfordringen det da :D

Brukte OBC fra 89 E34 520IA med kodestikk,ser ut som det forøvrig stemmer

ganske greit.

Var så glad for at det fungerte at jeg brukt bare skjøtekobling, men varer ganske greit hvis du snurrer god el tape rundt.

Men kjøper meg nytt kodestikk fra BMW som jeg skal lodde inn på OBC IV fra 540, får gjøre det litt proffere da

:D

(Det eneste jeg ikke har helt klart ennå er å få tak i display til dashboard, har forstått at det skal gå an å få vist enkelte funksjoner der :D )

Får prøve det jeg da. Men jeg må ha kjørekomputer med kodestikk for at det skal fungere ikke sant? Hvordan vet jeg om den har det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig kodestikk eller chip på alle, men de tidligere var det enkelt å bytte på da du bare kunne plugge inn ny på baksiden. Du ser hvilken type du har hvis du ser på baksiden:har du en grønn plugg ved siden av kontakten har du en tidligere type. De nye (OBC IV) har helt deksel bak og ny kodestikk må loddes inn...

Modell fikk du OBC fra?

Passer ikke chipen i OBC får du pppp,dvs den klarer ikke å lese signalene fra bilen.

Det er det som er viktig, alle OBC passer til alle biler med rett chip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig kodestikk eller chip på alle, men de tidligere var det enkelt å bytte på da du bare kunne plugge inn ny på baksiden. Du ser hvilken type du har hvis du ser på baksiden:har du en grønn plugg ved siden av kontakten har du en tidligere type. De nye (OBC IV) har helt deksel bak og ny kodestikk må loddes inn...

Modell fikk du OBC fra?

Passer ikke chipen i OBC får du pppp,dvs den klarer ikke å lese signalene fra bilen.

Det er det som er viktig, alle OBC passer til alle biler med rett chip.

Jeg så ikke noen sånn plugg på noen av de computerne jeg har her. Og den ene ser mye eldre ut innvendig enn den andre hvertfall. Men jeg har tatt noen bilder. Driver å uploader dem nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til å være type IV, begge kan passe, men det ser du med en gang du kobler i får du opp annet enn pppp skal det gå å programmere.

Disse har altså ikke kodestikk med må loddes på ny chip hvis den som står i ikke er kompatibel med bilen din...

Vet ikke hvilke mod de stod i?

Nei, jeg vet ikke hvilken modell de sto i. Hvor får jeg tak i denne chipen og hvem kan lodde den på for meg? Jeg skal prøve det ut i morgen uansett da, så får vi se om den fungerer. Den ene kjørekomputeren fungerer uansett ikke, fordi i den er to ledninger løse. De må loddes på igjen, men jeg finner ikke ut hvor de skal loddes på... Men jeg har jo en som kan fungere, så får vi se. Jeg skal prøve å finne ut hvilken modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...