Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

var vel bare en gang i gjor jeg satte meg ordentlig fast og trengte dra hjelp!

gikk litt utover bakdekka noen ganger og men :P

ellers så må jeg si at jeg overrasket hvor jeg kom fram.. steder suv'er surfa oppå snøen.. der kom jeg også fram :\ asc innimellom er uvurderlig!

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ble ekstremt possitivt overaska over fremkommeligheten på min 94 E36 uten diffbrems som jeg hadde i fjor. eneste gangen jeg kjørte meg fast var når jeg parkerte en morgen ved jobben. hadde dårlig tid, fant ingen ledig P-plass, så jeg tok fart å måka meg inn på en ubrøyta plass i kramm snø. (Kollegaen min hadde firehjulstrekker så jeg gav faen) hehe

Ellers var jeg feks en av de eneste få uten 4hjulstrekk som kom opp den bratte leie kneika her hjemme de dagene det var som værst.

Men tror det hjelper godt at cabben blir litt baktung om vinteren med hardtop på. i tilleg ligger jo den tunge kallesjen nedi bak der også...

Skrevet

Hvis du ikke har diffbrems (ingen BMW som har kommet med sperre originalt), så prøv å ta løs med litt håndbrekk på. Da vil du få litt moment over på det hjulet som spinner minst også.

Ellers er jo diffbrems en god løsning på alle BMW'er som ikke er iX/Xi

;)

Skrevet

Så lenge jeg har litt fart på beistet går det bra, men bakkestart i bratt bakke liker jeg ikke helt med min 520 automat.

full bensintank (85 kilo) + litt bagasje og stuff i bagasjerommet så går det greit egentlig.

Skrevet

Har blitt ganske so overraska over hvor godt ix'n tar seg fram på vinterføre og ellers..har testa den ganske godt på diverse hyttevegar med mye snøv og har ikkje klart å sette meg fast, enda.

suveren bil som det fint går and å leike seg med samtidi som det ikkje er noke problem å komme seg frem

Skrevet

To dårlige stemningsbilder ;) Var for mye snø til at jeg gadd å stå uten tak over hodet... Det snør langt mer en det som kommer fram på bildene :) Nok til å få vått kamerautstyr ivertfall...

pic003copy.jpg

pic008copy.jpg

Skrevet
Når det kommer til fremkommelighet på min bil må jeg bare si at den er helt super, men også som forventet. Med 50/50 vektfordeling og anti-spinn/skrens duger den veldig bra på vinterføre, selv om ASClampa blinker og står i. Testa dette i går, etter vinterns første snøfall etter bilen ble min i en Meget bratt bakke med fartsdumper i tillegg. Kom meg opp veldig greit uten noen problemer.

Litt OT men, fyy sørn så morro man hadde det kl 12 i natt i Trondheim..... :lol: 15-20cm nysnø og tomme veier innbyr til festlig lag! Skjønner nå veldig godt hvor god bil jeg har når jeg ligger der sidelengs i 3.gir i 70-80km/t og har full kontroll...!! Til de mere lommekjente i byen, registrerte til tider stor aktivitet på Dragvoll parkpl. i går kveld, håper på like forhold i kveld og...hehe! :wink:

skjønner hva du mener når du mener ntnu dragvoll.. går fint å leik seg der for å si det sånn..

Mvh Stian S

Skrevet

Her i tromsø har det vært asfalt og tørre veier i lengre tid fremover, men nå de siste dagene har det vært litt frost på veiene og vips: på sånn 2-3 dager er det jo halvmetern med snø her! :shock:

Samme skjedde for en halv måned siden eller hvor lenge siden det nå enn var.

Da kom det også ned nesten en meter med snø før det gav seg og ble asfalt.

Nå om dagene snør det i ett sett, har aldri opplevd så pussig vær..

Pleier å være mer stabilt og vanligvis kommer ikke snøen sååå kjapt..

Når det gjelder BMW på vinterføre og fremkomelighet, så syns jeg ikke de passer for folk som bruker de bare for å komme seg fra A til B uten å ha noen spesiellt glede av det, men for de som er glad i bmw`er og har litt kunnskaper om å kjøre de på vintern, så er de geniale.

Går greit sålenge man ikke stopper (spesiellt i oppoverbakker må man ikke stoppe!) men stopper man så må man være utrolig var på gassen for å kunne ta av.

Men ellers vil jeg som har liten erfaring bak rattet på en BMW påstå jeg syns de er morsomme å kjøre på snøføret 8)

Skrevet
Har blitt ganske so overraska over hvor godt ix'n tar seg fram på vinterføre og ellers..har testa den ganske godt på diverse hyttevegar med mye snøv og har ikkje klart å sette meg fast, enda.

suveren bil som det fint går and å leike seg med samtidi som det ikkje er noke problem å komme seg frem

Blitt helt hekta på ix, er helt konge overalt egentlig. Slår man av antispinnen kan man jammen driftte litt også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...