Gå til innhold

Tendenser til rivalisering?

gkjernaas
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det som er greia med veldig mange 240 eiere er at de er så "harry" som det over hodet går andt, Har en kompis som sverger til sverige, Han har hatt flere volvoer og alle har vært ganske "opphora" med diverse effekter.

Jeg spurte engang hva er poenget med å gjøre sånt, og da svarte han at han ville ha det så "harry" som mulig.. :wink:

Dette skjedde engang under lunsjn på min gamle arbeidsplass, Det sitter en volvofrik og en toyotafrelst og diskuterer hva som er best, volvofyren sier at han en gang måtte rygge på plass en campingvogn med sin volvo 850 pga at en ny hiace 4wd ikke greide det, det ble det mye snakk om i etter tid, men det viste seg etter hvert at volvofyren var litt av skrønemaker.. Forøvrig så fikk jeg mye pepper av begge siden jeg kjører bil med mening..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hva dere sikter til, har en kamerat som har en styla volvo 240, syns den ble rå, stor gangster bil i sort farge..

Men det jeg ville poengtere at jeg også har følt å bli tråkket på siden jeg eiede bmw...

Hadde noe problemer med LMM engang, bilen gikk ikke ordentlig på tomgang.. Så fikk jeg høre at hvem sin bil går best, ka e det med din bmw da den ikke går på tomgang,osv bla bla bla...

Dette har faktisk ikke skjedd kun en gang, men flere ganger og dette er venner av meg i tillegg :?

En kamerat klagde alltid på bilen min (da jeg var uheldig av kjøp av bil)

Fikk høre ting som, skal aldri kjøpe bmw og bmw=big money wasted osv..

Det arti var jo at fyrn sjøl har kjøpt seg en bmw i år..

Og jeg som er så snill med folk, gidda ikke å komentere noe, eneste som kanskje var til sin plass at jeg sa: endelig har du fått vett i hue og kjøpt deg orntlig bil,hehe :lol:

Var mer kødd aktig, ikke spydig ment, gidder ikke å bry meg ka andre sier om mine biler, alle har jo forskjellig smak. D må man bare akseptere.

Men sier stadig vekk da det blir bil-diskusjon, at bmw ligger mitt hjerte nærmest :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner på en måte enkelte volvo eiere og på akkurat dette med "harry" bmw.

Jeg merket det faktisk på lørdagen da jeg var sjåfør for noen venner av meg i det man kaller utkantnorge og støtte på en ihjelkjørt e30 med wunderbaum og diverse lage smultringer på togstasjonen mens kompisene stod rundt.

Det finnes (desverre) minst like mange inavla folk fra potetland som ødelegger (spesielt) e28-30 med masse rare greier, fra hjemmelaga aluvinge til rullemalte fartsstriper.

men jeg vil alikevel påpeke at denne sorten er mest kjent hos volvo vil jeg påstå.

Det finnes alltid siviliserte folk som ikke gjør slik, men alle biltyper har sine "sorte får" for å sette det hele på spissen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 2 volvoer og kjører nå BMW

det var mange skritt i riktig rettning for og si det sånn!

en annen ting er at en bmw med f.eks 200 hk virker! må ha minst 300 hk i en volvo for og klare og henge med. og uansett hvor mye gamp man putter i en volvo blir den frakjørt i første sving av en bmw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en volvofanatikker i 40årene på jobb.

Han gjør ikke annet enn å rakke ned på meg etter jeg kjøpte bmw. Her en dag hadde han skrevet "mustafa" i snøen på bakruta. Tenkte ikke noe mer på det før jeg var i byen å kjørte og la merke til noen i en mercedes sto å pekte på fronten min. Når jeg kom hjem oppdaget jeg et stort pappskilt montert over regskiltet der det var påskrevet med stor skrift: "Mustafas BMW" :evil:

Planlegger en stor hevn så forslag tas imot med takk!

Virker som alle som kjører volvo kun mener volvo er bil og raker spesielt ned på bmw. Jeg personlig vokste fra sånt før jeg var myndig...

Legg ei røykesild i varmeapperatet,tar det ikkje lang tid før både fyren å bilen lukta fytt i helvete....... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha... Ser man det ja, går visst andre veien og ja!

Vel, vel... En ting er ikke til å stikke under en stol: en 240 er den perfekte vinter-/isbil... Skal jo kræsje front mot front med et tog for å ta knekken på en sånn!

Hører om flere som sier de har prøvd xc 70, og at det er en fantastisk god bil å kjøre. Fattern har en ML og en 2004 C 200, og han synes ikke at noen av de to bilene kan måle seg...

Men som folk sier, det skal mye til for å få en volvo til å se ordentlig bra ut! Det blir harry enten man vil eller ei...

Grunnen til at nettopp 240, 740, e30 og sierra er så pop blant rånegutta er vel pga bakhjulstrekken vel!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Ca 90% av volvokompisene mine har enten, eller har planer om å gå over til BMW. Enda et par av dem er/var ganske hardcore volvo fanatikere. De har sitti på en god del med "oss" BMW gutta og jeg skal love deg at det er mer enn 1 person som har sagt "faen, detta går jo ikke verst jo :D" Samt at den grad av kontante kjøreegenskaper finner du ikke på en 80 talls volvo.

Selv mener jeg det blir unyansert å ta alle volvo folk over en kam, noen av dem vet da virkelig hva dem driver med også.. Og en 242 med 400hk turbomotor, lav, riktige felger og en fet lakk, samt muligens wattlink. Hadde ikke sagt nei takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører om flere som sier de har prøvd xc 70, og at det er en fantastisk god bil å kjøre. Fattern har en ML og en 2004 C 200, og han synes ikke at noen av de to bilene kan måle seg.

her på nesna har han som kjører taxi xc70 og en skoda oktavia gjett vilken bil sjefen kjører selv? han kjører skodaen,volvoen beskrev han vel som en drittbil uten fjæring! blei ikke xc70 på han nestegang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo bare en glimrende eksempel på at folk er forskjellige det!

Helt enig i at det er sjarm å kjøre 240 med schwær motor, men det skal no så inst i granskauen masse til for å få det til å se pent, ryddig og gromt ut!

Har en kompis med en 240 med V8... Ene V8'ern som skal inn har over 400hk, mens den den er goskjent med har ca 200! Det er jo godkjent leiketøy da... Til ca 30 000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Ca 90% av volvokompisene mine har enten, eller har planer om å gå over til BMW. Enda et par av dem er/var ganske hardcore volvo fanatikere. De har sitti på en god del med "oss" BMW gutta og jeg skal love deg at det er mer enn 1 person som har sagt "faen, detta går jo ikke verst jo :D" Samt at den grad av kontante kjøreegenskaper finner du ikke på en 80 talls volvo.

Selv mener jeg det blir unyansert å ta alle volvo folk over en kam, noen av dem vet da virkelig hva dem driver med også.. Og en 242 med 400hk turbomotor, lav, riktige felger og en fet lakk, samt muligens wattlink. Hadde ikke sagt nei takk.

Du kjenner kanske han derre Dre racing ell hva det var han kalte seg, hatt et par helt ållreite 240'r han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt-kremt*

Er ikke vi snart like nedverdigende som volvo-eiere som diskuterer hvor dårlige deres biler er, akkurat som volvoeierne diskuterer at BMW er dårlig?

Så har det seg jo slikt at kun de som IKKE har RÅD kjøper seg volvo og står på sitt om at de er bedre enn alt annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...