mbrothe Skrevet Desember 19, 2006 Share Skrevet Desember 19, 2006 Hvordan kobler man for å få blinklysa til å lyse sammen med parklysa, uten å ødelegge for blinklysfunksjonen? Finnes det egne blinklysreleer for slikt? Slik som på bildet: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet Desember 19, 2006 Share Skrevet Desember 19, 2006 dette har jeg lurt på lenge også. dette synes jeg er pent på utvalgte biler. jeg pratet med ene læreren min. Som faktisk har fagbrev i kjøretøy elektronikk. hvilket er meget sjeldent nå for tida. men nok OT. han mente dette var rele styrt med dobble releer. jeg skjønte det ikke helt. så, jeg kan gjerne. hvis ingen her har løsningen. få han til å skrive det ned for meg. og dele det med dere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbrothe Skrevet Desember 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2006 jeg skjønte det ikke helt. så, jeg kan gjerne. hvis ingen her har løsningen. få han til å skrive det ned for meg. og dele det med dere. Høres fint ut Hører fra deg i mårra da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet Desember 19, 2006 Share Skrevet Desember 19, 2006 Da må man ha egne pæreholdere, andre pærer 5w/21w kombi pære(3 kontakter, 5w 21w og jord). Skal vel ikke være noe annet hokkus pokkus en å da koble strømmen over fra de andre parklysene til 5w kontakten, og koble inn strømmen for blinklysene på 21w delen. EVentuelt man vil trenge en større sikring på parklysene. NB. Lovverket sier man får maks ha 2stk parklyspærer. Skal vel helst kobles ut hvis en U.S bil skal inn i landet, men har sett flere som kjører med alle 4. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbrothe Skrevet Desember 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2006 Vet du om det finnes gule 5w/21w pærer da? Å er blinklysa 21w orginalt, slik at kabler og sikkringer holder? Blir det drøyt å kjøre 2*5w på kablene for parklys eller er det sikkrest å legge opp egen kabel og bryter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Desember 19, 2006 Share Skrevet Desember 19, 2006 drivi å knota litt akkurat med det her til min e39.. fant ingen blinklys holdere som støttet 2polede pærer.. og fant heller ingen oransje 2 polede pærer! men de er jo bare å farge oransje! og prøvde og modifisere blinklysholderne men, det gikk dritt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbrothe Skrevet Desember 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2006 Spørs om det er enklere å gjøre løse oppgeven med et rele. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Desember 19, 2006 Share Skrevet Desember 19, 2006 ja.. det kan hende! men ikke så mye erfaringer med rele akkurat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet Desember 19, 2006 Share Skrevet Desember 19, 2006 Vet du om det finnes gule 5w/21w pærer da?Å er blinklysa 21w orginalt, slik at kabler og sikkringer holder? Blir det drøyt å kjøre 2*5w på kablene for parklys eller er det sikkrest å legge opp egen kabel og bryter? Hvis du absolutt vil ha, så lar det nok seg gjøre med pærer(oransje) og pæreholder til U.S Bmw X5, dette er noe spesielle pærer, som er uten sokkel, men bare innsatspære. Usikker på hvor mye arbeid dette vil medføre for å kunne få det til å passe orginal blinklyshuset til f.eks E36. Muligens d letterste hadde vært i kjøpt noe i Statene og fått sendt over Ingen som sier det er lett, men er nok mulig. Intet er umulig, det vanskelige tar bare litt lengre tid Og går helt fint å kjøre 2x5w på det orginale ledningsnettet, bare å oppgradere sikringen et hakk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Desember 19, 2006 Share Skrevet Desember 19, 2006 hmm, men noen e39 kjører jo med markeringlys når parklysa har kutta ut.. hvordan er det koblet tro.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 19, 2006 Share Skrevet Desember 19, 2006 Spørs om det er enklere å gjøre løse oppgeven med et rele. Da blir lyset altfor sterkt. Lyset i blinkerne skal bare være parklys, ikke fullverdig blinklys på 21W, som førøvrig er det samme som bremselys. Det sier seg selv at det er altfor sterkt som parklys. Drill inn en 5W parklyspære, så er det i boks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbrothe Skrevet Desember 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2006 markeringlys Hva mener du med det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbrothe Skrevet Desember 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2006 Drill inn en 5W parklyspære, så er det i boks. Må det ikke være pinlig tett for at en ikke skal få dugg i lykta da? Tenker du på å bruke en helt vanlig sokkel å tette rundt da eller? Så at GS selger hele blinklys med egen sokken for parklys, men disse koster jo over tusen spenn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Desember 19, 2006 Share Skrevet Desember 19, 2006 markeringslys/volvolys/e60! de har også lys i blinklysa, eller us style da! og gunnar.. i mine lys er det 10w pære Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Desember 19, 2006 Share Skrevet Desember 19, 2006 Jeg har et par orange 21/5w pærer som jeg kjøpte hos min lokale Volvo-forhandler..... Og pæreholdere til US utgaven finner dere på Online ETK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå