Jump to content

Recommended Posts

Posted

Fattern har en 01 X5 3.0i. Det er ca 2mnd siden oljelampa RØD lyste og bilen ble peilet og nivå var skremmende lavt.

Bilen ble peilet idag igjen, noe som gjøres ofte nok og nivå var lavt! veldig lavt.. det gikk på 2 Liter og selv da lå nivået midt mellom lav/max

Hva kan grunnen være til at den bruker så hinsides med olje? Har ikke opplevd det på M54B30 maskinen før..

Takker for alle gode svar

Richard

Posted

Har sett etter lekkasjer naturlig nok og finner ingen klare tegn.. sitter sportseksos på den, og de er blitt mørke nok!

Posted

Mener at nyere BMW motorer er konstruert slik at de ikke skal bruke olje, står hvertfall det i min instruksjonsbok. Så ville hørt med et BMW verksted...

Posted

Ingen fare! Har samme problem på min, ca en liter per 300 mil. Snakket med folk på bmwsyndikat.de. Er så mye M54B30 bruker bare. Kjøpte bilen når den hadde gått 25000, brukt så mye hele tiden.

Posted
Ingen fare! Har samme problem på min, ca en liter per 300 mil. Snakket med folk på bmwsyndikat.de. Er så mye M54B30 bruker bare. Kjøpte bilen når den hadde gått 25000, brukt så mye hele tiden.

Takker og bukker! Godt å høre, har M52B28 på min og den bruker "ingenting" i forhold.. :) men da puster jeg lettet ut:)

Posted
Tett veivhus-ventilasjon skjer ofte med M54 motorene. Sjekk veivhus-ventilasjons-dåsen...

Åja? Hvordan sjekker man den...og hvor sitter den omtrent?? Kan slå det opp, men regner med du vet det, kjappere det :)