Richie85 Skrevet Desember 19, 2006 Share Skrevet Desember 19, 2006 Fattern har en 01 X5 3.0i. Det er ca 2mnd siden oljelampa RØD lyste og bilen ble peilet og nivå var skremmende lavt. Bilen ble peilet idag igjen, noe som gjøres ofte nok og nivå var lavt! veldig lavt.. det gikk på 2 Liter og selv da lå nivået midt mellom lav/max Hva kan grunnen være til at den bruker så hinsides med olje? Har ikke opplevd det på M54B30 maskinen før.. Takker for alle gode svar Richard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet Desember 19, 2006 Share Skrevet Desember 19, 2006 Hvor langt kjøres bilen ca i året da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet Desember 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2006 bilen har gått 400mil siden sist det ble fylt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Desember 19, 2006 Share Skrevet Desember 19, 2006 Hvis den bruker så mye olje burde det gjerne syntes på eksosen? Hva med lekkasje noe sted? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet Desember 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2006 Har sett etter lekkasjer naturlig nok og finner ingen klare tegn.. sitter sportseksos på den, og de er blitt mørke nok! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Desember 19, 2006 Share Skrevet Desember 19, 2006 Mener at nyere BMW motorer er konstruert slik at de ikke skal bruke olje, står hvertfall det i min instruksjonsbok. Så ville hørt med et BMW verksted... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet Desember 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2006 Ja, skal høre litt med stenshagen.. de vet det nok takk for alle ideer hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Desember 19, 2006 Share Skrevet Desember 19, 2006 Ingen fare! Har samme problem på min, ca en liter per 300 mil. Snakket med folk på bmwsyndikat.de. Er så mye M54B30 bruker bare. Kjøpte bilen når den hadde gått 25000, brukt så mye hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet Desember 20, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2006 Ingen fare! Har samme problem på min, ca en liter per 300 mil. Snakket med folk på bmwsyndikat.de. Er så mye M54B30 bruker bare. Kjøpte bilen når den hadde gått 25000, brukt så mye hele tiden. Takker og bukker! Godt å høre, har M52B28 på min og den bruker "ingenting" i forhold.. men da puster jeg lettet ut:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Desember 20, 2006 Share Skrevet Desember 20, 2006 Samme med min E-34 med M50B25, gamle traktoren (250 000) bruker ca 1/3 av oljeforbruket av den "nye" 330-en. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
330xi Skrevet Desember 20, 2006 Share Skrevet Desember 20, 2006 Samme her! Min bruker MYE olje, spesielt hvis den kjøres hardt og når det er kaldt ute... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Desember 20, 2006 Share Skrevet Desember 20, 2006 Min bruker så å si ingenting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunegutt Skrevet Desember 20, 2006 Share Skrevet Desember 20, 2006 Tett veivhus-ventilasjon skjer ofte med M54 motorene. Sjekk veivhus-ventilasjons-dåsen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 Tett veivhus-ventilasjon skjer ofte med M54 motorene. Sjekk veivhus-ventilasjons-dåsen... Åja? Hvordan sjekker man den...og hvor sitter den omtrent?? Kan slå det opp, men regner med du vet det, kjappere det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunegutt Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 Membranen inni veivhusventilasjons-dåsa fryser eller ryker, slik at den ikke fungerer som den skal. Den sitter godt hjemt under innsugmanifolden, trangt å komme til... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå