Gå til innhold

HVilke deler må skiftes i for og bakstilling når bilen


Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen sporer veldig og holder rettningen dårlig, skifter jeg fil på en ugjevn motorvei vingler bilen litt i styringen.

Bak. Tar jeg små brå bevegelser på rattet er det akkurat som karrosseriet flyter oppå hjulene

Bilen er en e-36 og har 225/40 18 hjul på

Skrevet
Bilen sporer veldig og holder rettningen dårlig, skifter jeg fil på en ugjevn motorvei vingler bilen litt i styringen.

Bak. Tar jeg små brå bevegelser på rattet er det akkurat som karrosseriet flyter oppå hjulene

Bilen er en e-36 og har 225/40 18 hjul på

Typisk feil foran er iallfall de ytre bærekulene eller casterstag foringene i bak kant på forstillingen. Prøv å jekk opp bilen via karrosseriet og ta kl 6 grep på forhjulene og sjekk om du kan kjenne noe slakke et sted.

Bak så kan det jo være de største hovedforingene som ligger foran ytters på hver side. Prøv å kom deg under bilen enten på løftebukk eller noe.. Bruk spett og belast foringene og se om du finner noe slakke.

Skrevet

Takk for gode svar, Har skiftet foringer foran, men her er det visst bare å fortsette:)

Skrevet

Standard på E36 er vel foringene i forkant av bakhjulene og bærekuler foran. Skal du ha bilen lenge kan du jo egentlig bare bytte alt du finner. :wink:

225/40/18 bør ha ganske så høyt lufttrykk også.

Skrevet
Standard på E36 er vel foringene i forkant av bakhjulene og bærekuler foran. Skal du ha bilen lenge kan du jo egentlig bare bytte alt du finner. :wink:

225/40/18 bør ha ganske så høyt lufttrykk også.

Godt poeng 8) Jeg bruker ca 2,8 bar på sånne bredder om det er rett det aner jeg ikke men da sporer de i alle fall ikke det gjør de om det er feks 2 bars trykk

Skrevet
Standard på E36 er vel foringene i forkant av bakhjulene og bærekuler foran. Skal du ha bilen lenge kan du jo egentlig bare bytte alt du finner. :wink:

225/40/18 bør ha ganske så høyt lufttrykk også.

Godt poeng 8) Jeg bruker ca 2,8 bar på sånne bredder om det er rett det aner jeg ikke men da sporer de i alle fall ikke det gjør de om det er feks 2 bars trykk

2.8 er vel ikke spesielt høyt trykk. Kjører med 3.6 på mine 235\40-17.

Skrevet
Standard på E36 er vel foringene i forkant av bakhjulene og bærekuler foran. Skal du ha bilen lenge kan du jo egentlig bare bytte alt du finner. :wink:

225/40/18 bør ha ganske så høyt lufttrykk også.

Godt poeng 8) Jeg bruker ca 2,8 bar på sånne bredder om det er rett det aner jeg ikke men da sporer de i alle fall ikke det gjør de om det er feks 2 bars trykk

2.8 er vel ikke spesielt høyt trykk. Kjører med 3.6 på mine 235\40-17.

hvordan er det på brostein da :o

Skrevet

Byttet nettopp en foring bak(i oppheng som sitter foran hjulet/under setet). Merket stor forskjell og må visst bytte på andre siden også. Slik at rattet blir rett igjen.

Skrevet
Bilen sporer veldig og holder rettningen dårlig, skifter jeg fil på en ugjevn motorvei vingler bilen litt i styringen.

Bak. Tar jeg små brå bevegelser på rattet er det akkurat som karrosseriet flyter oppå hjulene

Bilen er en e-36 og har 225/40 18 hjul på

hadde noe av det samme på min bil også... feilen min var at jeg kjørte med nedslitte sommerdekk (195-65-15) Når jeg satt på vinterhjula var ikke bilen til og kjenne igjen!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...