ALLSTAR Posted December 20, 2006 Posted December 20, 2006 Hei. en kompis av meg satte inn bilen sin hos strandveien for å ta noe småtteri før den skulle selges... bilen er en E 36 318 tds touring 96/97 mod 165.000 km prisant 69.000,- de kikket på bilen da han var innom å annslo kanskje 7000,- kr greit fiks det sier han! så ringer de etter at bilen har stått der i 3-4 uker og sier de har funnet mange flere feil som MÅ utbedres så prisen vil komme seg på 25.000,- kr kompisen min blir jo ikke akkurat imponert men sier at OK fiks det for jeg vil selge bilen å få det ut av verden.... NÅ etter 3 mnd på strandveien ringer de å sier han kan hente bilen fordi nå er alt reparert og bilen er tipp topp! å regninga den er plutselig på 37.000,-kr What to do???? De kan jo ikke holde på sånn....... håper på noen raske svar da han ikke har hentet ut bilen enda
BalleKnalle Posted December 20, 2006 Posted December 20, 2006 Er ikke første gangen dette vil jeg tro... søk litt på "strandveien" auto på forumet så kommer det opp en del negativ omtale.
antiloop Posted December 20, 2006 Posted December 20, 2006 Er ikke overrasket for å si det sånn! Har bare kjøpt deler der selv men har hørt en del historier om den gjengen!
Bare_egil Posted December 20, 2006 Posted December 20, 2006 det har de vel ikke lov til, når de først sier 25000 kr og han sier fiks den som de har funnet av feil, så kan de ikke øke prisen sånn. Da er det dems problem hvis du har utarbeidet feil som han ikke vet om. Dette har skjedd med en kamerat av meg også, han ble drit forbanna og dro ned til verkstedet, han fikk ut bilen for den første summen han hadde blitt fortalt. bare å være saklig mot dem..
Zaphod Posted December 20, 2006 Posted December 20, 2006 Totalt håpløs, jeg har ventet over en måned på og få list til dørhåndtak og vindu. Når jeg nå endelig fikk det var lista til dørhåndaket for feil side
Lien Posted December 20, 2006 Posted December 20, 2006 Det er vell en generell regel at den prisen dem setter som "antatt" kan avvike med maks +- 10% når du får regninga. Og 37000,- i forhold 25000 er jo mye mer enn 10%. Ta det lenger opp i systemet hvis du ikke får det for den prisen!
Rotty Posted December 20, 2006 Posted December 20, 2006 Huffda, hørtes ikke bra ut. nå ska ikke jeg si så mye om hvordan ting fungerer der på verksted avdelinga. men det å sette inn en bil på verksted og få en anntatt pris er ikke det samme som å få fastpris.
gkjernaas Posted December 20, 2006 Posted December 20, 2006 Hmmm.. Høres ut som noen som prøver seg litt dette gitt! Si til kompisen din du, at han kan nekte betale 37 000,- Da vil følgende skje: Hvis verkstedet er skikkelig vrange, så tar de av de delene de har satt på(som gjør at prisen kommer over 25 000,-), eller så innser de at de har gjort en stor bommert, og lar han gå med den prisen han har fått! Hvis de tar av alle delene, hadde jeg gått til et annet verksted på trass, for slik går det ikke an å drive på! Et verksted skal opplyse deg om alt de gjør, utover avtalene de har med deg! I dette tilfellet virker de som om de ikke har gjort dette, og ta bør de ta skrellen sjøl... og 3 MÅNEDER??? Tapte vel en god del i forsikring hvis han ikke tok av skilta da han leverte!?
Aizman Posted December 20, 2006 Posted December 20, 2006 Totalt håpløs, jeg har ventet over en måned på og få list til dørhåndtak og vindu. Når jeg nå endelig fikk det var lista til dørhåndaket for feil side det med at du måtte vente en måned er vel egentli ikke strandveien sin feil, hvis den lista måtte spesialbestilles fra tyskland så kan dette ta tid. og siden det er en så gammel bil så er det veldig sannsynlig at den spesialbestiltes. men at du fikk feil side er vel en missforståelse mellom deg og kundemottager som tok bestillingen din. eller det kan ha vært feilplukk i tyskland. kjøpt mange deler på strandveien selv og har aldri hatt problem.
Ostespiller Posted December 20, 2006 Posted December 20, 2006 Hent bilen, ikke betal en dritt. men be om å få en spesefikk regning. så du kan se hva de tar betalt for. Å en liste over allt som er gjort på bilen. Når du kommer hjem tar du å sjekker at det er tilfelle at de oppnevnte delene er byttet etc. Deretter dra til en godkjent bmw verksted å be om at de skal se på det som er gjort, å ta et overslag på hva prisen skulle blitt. SÅ KAN DU DRA TIL STRAND FI**ENE Å PISKE OPP STEMNINGEN
Zaphod Posted December 20, 2006 Posted December 20, 2006 Totalt håpløs, jeg har ventet over en måned på og få list til dørhåndtak og vindu. Når jeg nå endelig fikk det var lista til dørhåndaket for feil side det med at du måtte vente en måned er vel egentli ikke strandveien sin feil, hvis den lista måtte spesialbestilles fra tyskland så kan dette ta tid. og siden det er en så gammel bil så er det veldig sannsynlig at den spesialbestiltes. men at du fikk feil side er vel en missforståelse mellom deg og kundemottager som tok bestillingen din. eller det kan ha vært feilplukk i tyskland. kjøpt mange deler på strandveien selv og har aldri hatt problem. var i forbindelse med innbrudd i bilen. det tok jo 14 dager og få ny siderute bak fra tyskland, og en uke etter det var jeg innom og da fikk jeg jo beskjed at det var feil deler som hadde kommet. De måtte også bestille ny dørlås og håndtak grunnet innbruddet og det kom jo like etter ruta fra tyskland.
Quattrokiller Posted December 20, 2006 Posted December 20, 2006 Utrolig kjedelig. Tar alltid service på BMW i Lübeck, tar det som en liten ferie. Billig og utrolig proffe! Hadde min E-34 på autozentrum etter innbrudd, måtte skifte rattlås og dørlås. Tok 6 uker! Hadde bare delkasko, så måtte skaffe leie bil selv. Hentet den, så hadde de glemt å montert ny alarm da den gamle var revet i filler. Ny tur tilbake. Hentet på nytt, airbag lampa lyste. Ny tur inn for noen dager. Hentet bilen på nytt, nå funker ikke hornet. Sikkert borti ledninger de gutta under rep. Nå gidder jeg ikke mer, fikser det selv.
espen k Posted December 23, 2006 Posted December 23, 2006 Hei.en kompis av meg satte inn bilen sin hos strandveien for å ta noe småtteri før den skulle selges... bilen er en E 36 318 tds touring 96/97 mod 165.000 km prisant 69.000,- de kikket på bilen da han var innom å annslo kanskje 7000,- kr greit fiks det sier han! så ringer de etter at bilen har stått der i 3-4 uker og sier de har funnet mange flere feil som MÅ utbedres så prisen vil komme seg på 25.000,- kr kompisen min blir jo ikke akkurat imponert men sier at OK fiks det for jeg vil selge bilen å få det ut av verden.... NÅ etter 3 mnd på strandveien ringer de å sier han kan hente bilen fordi nå er alt reparert og bilen er tipp topp! å regninga den er plutselig på 37.000,-kr What to do???? De kan jo ikke holde på sånn....... håper på noen raske svar da han ikke har hentet ut bilen enda Her er det "Lov om håndverkertjenester som gjelder". For det første er verkstedet pliktig til å informere om nødvendig ekstraarbeid / merutgifter. Derfor er de pliktige til å kontakte kunden. Får de ikke kontakt, skal arbeidet enn så lenge opphøre. I dette tilfellet har de tatt kontakt og fått OK med prisantydning på 25K. Prisgapet her som strekker seg fra 7K tik 25K KAN forsvares, da ting som ikke man var klar over kan dukke opp. ( Høres litt rart ut, men uansett....Kunden ble jo kontaktet og sa det var greit ). Så langt er Strandveien unnskyldt. MEN, videre heter det seg at tjenesten skal være avsluttet etter avtalt tid, eller etter det som er rimelig etter tilsvarende tjenester. Kan ikke se at det er blitt forespeilet noe tidsfrist i innlegget, men uansett er det aldri noe som skal tilsi at dette må ta 3 mnd!!!! Her har kompisen din en sak. Videre sa han det var greit at de ordnet dette for 25K. Når de da ringer og sier han kan hente bilen for 37K, har de nok en gang driti seg ut. Når det er gitt prisoverslag, skal ikke prisen overstiges med så mye som 48%. Maks tillat i henhold til lovverket er 15%. Dvs totalt 28750. Ergo, han skal ikke betale mer enn dette, men også noe mindre med tanke på treg behandlig.
Mexos Posted December 23, 2006 Posted December 23, 2006 Begynn og Bruk Emm sport. Mye billigere og bedre service!
hartvix Posted December 23, 2006 Posted December 23, 2006 Som espen k sier, dette har de ikke lov til. Kjør hardt og ta det til TV2 hjelper deg eller FBI på NRK om nødvendig. Etter å ha lest en del tråder her er det helt klart at Strandveien trenger en smekk eller to. Som andre nevner, bruk heller EMM Sport. Greit nok, det blir ofte dyrt der også. Hadde nettopp bilen på EU-kontroll samt for å fikse håndbrekket. Det endte med bytte av lambda-sonde, hjulsylinder (eller hva det het), mellomstag og noe annet rusk, totalt 6 600 kr, MEN... de ringte flere ganger og hver gang la de fram hva de hadde funnet, hva de hadde tenkt å gjøre, hvor lang tid det ville ta og hva det ville koste. Det de lovte stemte på en prikk. Samme story var det når jeg hadde bilen på service der for et år siden. Det kaller jeg ryddig arbeid.
Recommended Posts