Jump to content

Bensin måler fungerer ikke....

Recommended Posts

Posted

Etter å ha byttet skiver i bilen, så ville plutselig ikke bensin måleren fungere lenger, den går opp og ned når du slår av og på bilen.. men går ikke nedover når kjører og går he3ller ikke opp når du fyller full tank... Noen som hvet ossen man fikser det? Hadde vært litt kjekt med bensin måler egentlig. Den røde lampa for reserve tank fungerer hvertfall. Bilen er en 1992 E36 325Coupe..

Posted

Det høres ut som målern har tatt kvelden, ikke uvanlig på E36.

Eller så må det ha skjedd noe på printkortet når dere var baki der å byttet skiver.

Men tipper at målern er på ferie, kan måles med voltmeter med litt funksjoner bak fører ryggen på E36 (coupe)

• 5 weeks later...
  • 6 months later...
Posted

Du kan ta en test på målerene, da trykker du inn tripteller knappen og vrir om tenninga (ikke start motoren) så slipper du knappen etter å ha vridd om. Da skal det komme opp noen tall der du ser hvor langt bilen har gått, deretter tar den en test på alle målerne. Rikker ikke bensinmåleren din seg da er den mest sannsynlig ødelagt.

Posted

Ganske standard på e36 at ledninger som går fra tankgiver og opp i kontakten har lett for å morkne av. Mest på høyre siden (der du har giver og pumpe i samme armatur) av en eller annen grunn..

• 4 weeks later...
Posted

Har ikke funnet ut noe.. Dette skjedde rett etter jeg hadde byttet innstrumenter... den stod der den stod før jeg byttet, men plutselig lyste reservetanken, og den stod på samme sted... så fulte jeg full tank. den gikk til topps, men har aldri gått ned igjen.. den går nedigjen når du slår av motoren... Noen som har noen anelse?

Går det ann å bytte printkort'?!