Harald e30R Posted December 21, 2006 Posted December 21, 2006 Hei driver og setter s38 motor i en e30 nå. og tenger noen deler. hvis noen har settet for og senke traversen forran og de motrfestene som jeg trur 300mm gutta har lager. (det settet hvor grenrøret går klar av torpedoveggen). Hvis noen har noe slikt eller annet av interesse for meg så ta kontakt
m3e30 Posted December 21, 2006 Posted December 21, 2006 de mellomleggene for å senke travers lager du lett selv. trur jeg lagde mine på 80 mm tykke når jeg lagde. er bare plate i den tykkelsen å bore hull i den, samt kutte rundt og slipe for å få finnishen, lett jobb. motorfester kan du å lage selv viss du har tilgang på sveiseapparat. bare å sette inn motoren å rette den opp der du vil ha den, lage en plate med boltmønster som stemmer med festet på blokka. så sveiser du ut armer når du har den der du vil ha den, tar av festene og sveiser forsterkninger og støtter.
Harald e30R Posted December 21, 2006 Author Posted December 21, 2006 de mellomleggene for å senke travers lager du lett selv. trur jeg lagde mine på 80 mm tykke når jeg lagde. er bare plate i den tykkelsen å bore hull i den, samt kutte rundt og slipe for å få finnishen, lett jobb. motorfester kan du å lage selv viss du har tilgang på sveiseapparat. bare å sette inn motoren å rette den opp der du vil ha den, lage en plate med boltmønster som stemmer med festet på blokka. så sveiser du ut armer når du har den der du vil ha den, tar av festene og sveiser forsterkninger og støtter. Hei ja er jo ikke noe problem og lage men planen er og få alt på bilen så strøkent og rent deilig som mulig, så helst få tak i ferdig sett.. men får motoren etter nyttår en gang så har jeg ikke skaffet delene da får jeg bare bygge selv.
Øyvind L. Posted December 21, 2006 Posted December 21, 2006 Skal du gjøre det skikkelig så skal ikke traversen senkes. Det er fult mulig å få plass til den motoren i E30 uten å senke traversen. Senker du traversen så løfter du tyngdepunktet i bilen, dvs dårligere kjøreegenskaper..
Guest Posted December 21, 2006 Posted December 21, 2006 de mellomleggene for å senke travers lager du lett selv. trur jeg lagde mine på 80 mm tykke når jeg lagde. er bare plate i den tykkelsen å bore hull i den, samt kutte rundt og slipe for å få finnishen, lett jobb. motorfester kan du å lage selv viss du har tilgang på sveiseapparat. bare å sette inn motoren å rette den opp der du vil ha den, lage en plate med boltmønster som stemmer med festet på blokka. så sveiser du ut armer når du har den der du vil ha den, tar av festene og sveiser forsterkninger og støtter. 80mm???? Høres noe villt ut.
Harald e30R Posted December 21, 2006 Author Posted December 21, 2006 de mellomleggene for å senke travers lager du lett selv. trur jeg lagde mine på 80 mm tykke når jeg lagde. er bare plate i den tykkelsen å bore hull i den, samt kutte rundt og slipe for å få finnishen, lett jobb. motorfester kan du å lage selv viss du har tilgang på sveiseapparat. bare å sette inn motoren å rette den opp der du vil ha den, lage en plate med boltmønster som stemmer med festet på blokka. så sveiser du ut armer når du har den der du vil ha den, tar av festene og sveiser forsterkninger og støtter. 80mm???? Høres noe villt ut. ja syntes det var litt vel mye jeg også.. men men
Gunnar Posted December 22, 2006 Posted December 22, 2006 Senke traversen 80mm?? Må vel senke hele bilen noe helt sinnsykt for å få det til å se bra ut etterpå? Da mister man jo all fjæringsvei...
Kristov Posted December 22, 2006 Posted December 22, 2006 Tror det vanlige er 1-2cm. Beste er å sveise om bunnpanna så slipper man senke traversen. Det blir uansett jævlig trangt med S38 i E30. Er vel noe dill med termostathuset også.
m3e30 Posted December 22, 2006 Posted December 22, 2006 tullet med termostathuset øses ved å bruke termostathus fra tidlige m5 (m88 motoren) viss du ikke gjør det, blir det utrolig trangt med huset og rammevangen på eksosiden, mange pleier å snitte ut i vangen for å ha litt plass å gå på iom at motoren vrir seg endel under kjøring.
m3e30 Posted December 22, 2006 Posted December 22, 2006 og om du skal ha motoren til å gå klar uten å modifiesere må du bruke radiator fra alpina b6, den sitter inni frontrammen. koster vell 3500 eller 4000 å få den laget på mål hos radiatorservice viss jeg ikke tar helt feil.,
hv motorsport Posted December 23, 2006 Posted December 23, 2006 eg har distanseplater+radiator,kan lages på mål,som passer til e30,m s38 motor,har å el kjølevifter inne,er på 90095400,helge
oddis Posted December 28, 2006 Posted December 28, 2006 Hvordan blir høyde/vinkel i forhold til mellomaksling? Må dette shimses ned?
Harald e30R Posted December 29, 2006 Author Posted December 29, 2006 hmm.. er ikke noen som kansje har noen bilder av problempumngter fra da de satte inn motren i sin bil?.
HMW Posted December 30, 2006 Posted December 30, 2006 hmmm... har begynt å montere nå. Alt ser veldig greit ut, men hadde det ikke vært litt utfordring ville det vel heller ikke vært noe vits???!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now